Το ελληνικό καλοκαίρι είναι και πάλι εδώ! Αν είσαι από τους τυχερούς που προγραμματίζουν τις διακοπές τους, πέρα από τον προορισμό πρέπει να ετοιμάσεις και το αυτοκίνητο. Πέρα από τα μηχανικά μέρη, θα πρέπει να το έχεις «πένα» και εξωτερικά. Δες πως θα τα καταφέρεις!
Η οδήγηση, ειδικά σε περιβάλλον πόλης, κρύβει αρκετούς «κινδύνους», οι οποίοι μπορεί να μην προκαλούν σοβαρές μηχανικές βλάβες που την επηρεάζουν, αλλά αλλοιώνουν το εξωτερικό του αυτοκινήτου παράγοντας μια αντιαισθητική εικόνα.
Οι συνηθέστερες φθορές καθώς και οι αιτίες τους είναι οι παρακάτω:
Γρατζουνιές Προκαλούνται συνήθως κατά της διαδικασία παρκαρίσματος (ή διπλο-παρκαρίσματος) από μια, έστω και στιγμιαία, επαφή μεταξύ των δύο αυτοκινήτων. Δυστυχώς, σε περιπτώσεις που ο κάτοχος του αυτοκινήτου δεν έχει γκαράζ, δε μπορεί να είναι ποτέ σίγουρος για το χρόνο και το μέρος που θα συμβεί κάτι τέτοιο.
Βαθουλώματα Τις περισσότερες φορές, γίνονται και αυτά στη διαδικασία παρκαρίσματος – ξεπαρκαρίσματος όταν συνήθως ο προφυλακτήρας «πιέζει» κάποιο μέρος του άλλου αυτοκινήτου. Σε άλλες περιπτώσεις, προκύπτουν όταν το αυτοκίνητο ακουμπά κάποιο ομαλό (μη μυτερό) εμπόδιο.
Ξεθώριασμα χρώματος Ο μεγαλύτερος, ίσως, εχθρός του χρώματος του αυτοκινήτου σου είναι οι ακτίνες του ήλιου. Η συνεχόμενη έκθεση σε αυτές εξαφανίζει τη «ζωντάνια» του χρώματος και κάνει το αυτοκίνητο να δείχνει παλαιότερο.
Θαμπά φανάρια Είναι ένα πολύ συχνό φαινόμενο το οποίο, στην πλειοψηφία των περιπτώσεων προκαλείται από υγρασία που μαζεύεται στο εσωτερικό των φαναριών (ή των φώτων). Η υγρασία αυτή καταφέρνει να μπει στο συγκεκριμένο χώρο μετά από ορισμένο αριθμό κραδασμών κατά την οδήγηση ο οποίος χαλάει το «δέσιμο» του ανταλλακτικού.
Πως μπορούν ν σε βοηθήσουν οι επαγγελματίες
Υπάρχει μια τεράστια γκάμα υπηρεσιών οι οποίες, με τη βοήθεια της τελευταίας λέξης της τεχνολογίας, μπορεί να δώσει λύσεις στα προβλήματα που αναφέρθηκαν νωρίτερα. Μερικές από τις δημοφιλέστερες και αποτελεσματικότερες τεχνικές είναι οι παρακάτω:
Μέθοδος PDR Η μέθοδος PDR σε βοηθά να «εξαφανίσεις» μικροβαθουλώματα γρήγορα, οικονομικά χωρίς να χρειαστεί εκ νέου βάψιμο! Με ειδικό φωτισμό και εργαλεία ασκείτε πίεση εσωτερικά ή εξωτερικά στο σημείο του μικροτρακαρίσματος και γίνεται επαναφορά του βαθουλώματος χωρίς την χρήση στοκαρίσματος ή βαφής.
Γυάλισμα – Κέρωμα Μέσω των δύο αυτών διαδικασιών οι επαγγελματίες θα φροντίσουν το χρώμα του αυτοκινήτου σου. Το γυάλισμα είναι μια ήπια στιλβωτική διαδικασία που χρησιμοποιείται για να διορθώσει ελαττώματα βαφής και η οποία βοηθάει στη λείανση της βαμμένης επιφάνειας και τη κάνει να γυαλίζει. Μια τέτοια διαδικασία εκτός από επαγγελματικά υλικά, απαιτεί και τεχνογνωσία για το ποιες αλοιφές είναι κατάλληλες για κάθε περίπτωση και ποια επαγγελματικά εργαλεία να χρησιμοποιηθούν.
Από την άλλη, το κέρωμα είναι μια λειαντική επίστρωση, η οποία προστατεύει τη βαφή από σκόνη, βρωμιά και ακτινοβολία. Επισκευή προφυλακτήρα Ένα από τα πιο εκτεθειμένα μέρη του αυτοκινήτου σου σε χτυπήματα και ζημιές είναι οι προφυλαχτήρες. Μία ρωγμή ή ένα στράβωμα του προφυλαχτήρα δε χρειάζεται να σας πτοήσει, αφού υπάρχει η λύση της επιδιόρθωσης και όχι της αντικατάστασης.
Ξεθάμπωμα φαναριών Οι ειδικοί του χώρου μπορούν να καθαρίσουν τα φανάρια του αυτοκινήτου σου και να μοιάζουν καινούρια, οικονομικά και γρήγορα αποφεύγοντας το κόστος της αντικατάστασής. Χρήση ειδικών προϊόντων Πολλά φανοποιεία χρησιμοποιούν ειδικές αλοιφές γυαλίσματος οι οποίες έχουν την ιδιότητα να διορθώνουν σημεία του χρώματος στα οποία έχουν γίνει μικρές γρατζουνιές, ανάλογα πάντα με το βάθος του προβλήματος.
Πόσο περίπου θα κοστίσουν όλα αυτά;
Γενικότερα η επισκευή διαφέρει από αυτοκίνητο σε αυτοκίνητο. Οι κυριότεροι παράγοντες που θα καθορίσουν την τελική τιμή είναι η έκταση των ζημιών και το μέγεθος του αυτοκινήτου. Σε γενικά πλαίσια όμως ισχύουν τα εξής:
• Επισκευή προφυλαχτήρων: 120-180 ευρώ • Ξεθάμπωμα φαναριών: 20-30 ευρώ • Επαναφορά χρώματος: 80-120 ευρώ • Βαθουλώματα και γρατζουνιές:Το κόστος εξαρτάται από το πλήθος τους αλλά και από το μ