Τα βαθουλώματα και τα μικροχτυπήματα στα αυτοκίνητα που κινούνται στους ελληνικούς δρόμους είναι συχνό φαινόμενο. Το ζήτημα είναι πως επειδή το αυτοκίνητο αποτελεί εργαλείο καθημερινής χρήσης, αλλά και περιουσιακό μας στοιχείο, θέλουμε πάντα να βρίσκεται στην καλύτερη δυνατή κατάσταση και φυσικά να έχει όσο το δυνατόν υψηλότερη αξία!
Αναπόφευκτα βέβαια κάποια στιγμή θα πάθει και κάποια μικροζημιά στο αμάξωμά του. Aλλωστε οι «κίνδυνοι» είναι πάρα πολλοί σε ημερήσια βάση. Σε ποιον δεν έχει τύχει σε ένα παρκάρισμα να χτυπήσουν λίγο το μπροστά ή το πίσω αυτοκίνητο, ή αντίστοιχα να χτυπηθούν οι ίδιοι από κάποιον άλλο; Επίσης μέσα στην κίνηση δεν θέλει και πολύ για να ακουμπήσετε με ένα άλλο όχημα στο δρόμο (οι Έλληνες οδηγοί είναι 2οι από το τέλος στην Ευρώπη σε υπευθυνότητα με βαθμολογία 18%, σύμφωνα με τα αποτελέσματα του Ιδρύματος Vinci Autoroutes) ή ακόμα και να χτυπήσετε την πόρτα σας, όπως την ανοίγετε σε ένα κολωνάκι. Και φυσικά μη ξεχνάμε τη φύση, καθώς με μια ξαφνική χαλαζόπτωση μπορεί να προκληθούν πολλές λακκούβες στον ουρανό και το καπό.
Πως όμως μπορούμε να διατηρήσουμε το χρώμα στην καλύτερη δυνατή κατάσταση προφυλλάσοντας το αυτοκίνητο από τις κυριότερες αιτίες φθοράς;
Χρώμα με λάμψη που «τυφλώνει»
Αν έχετε γρατσουνιές, διάφορα σημαδάκια, θαμπάδα στο χρώμα κ.λπ., τότε θα πρέπει να γυαλίσετε το όχημα σας και ενδεχομένως να κάνετε επαναφορά χρώματος. Ιδανικά θα πρέπει να απευθυνθείτε σε επαγγελματία γιατί το γυάλισμα δεν είναι εύκολη υπόθεση. Το σωστό γυάλισμα του αυτοκινήτου εκτός από επαγγελματικά υλικά, απαιτεί τεχνογνωσία, δηλαδή ποιες αλοιφές είναι κατάλληλες για κάθε περίπτωση και επαγγελματικά εργαλεία, να μην αφήσει στρογγυλάδες, γυαλάδες και ολογράμματα. Πριν παραλάβετε το αυτοκίνητο σας, να ζητήσετε να ανάψουν τους προβολείς ή να το βγάλουν έξω να το ελέγξετε με το φως του ήλιου. Μόνο έτσι θα δείτε αν υπάρχουν «ατέλειες» στην ποιότητα της δουλειάς του. Το κόστος εργασίας εξαρτάται από την κατάσταση του χρώματος και το μέγεθος του οχήματος. Βέβαια δεν συνίσταται να γυαλίζετε το όχημα σας περισσότερο από 3 φορές κατά μέσο όρο σε μια δεκαετία. Από την άλλη μπορείτε να κάνετε κέρωμα όσες φορές θέλετε, για να αποκτήσει γυαλάδα και να φαίνεται το χρώμα του φρέσκο. Μάλιστα το κέρωμα ή η χρήση προϊόντων κεραμικής επίστρωσης συστήνονται.
6 αιτίες που καταστρέφεται το χρώμα
Καιρικές συνθήκες Οι χαμηλές θερμοκρασίες, το χιόνι και οι όξινες βροχές τον χειμώνα. Οι υψηλές θερμοκρασίες και η ισχυρή ηλιακή ακτινοβολία το καλοκαίρι. Φθείρουν το χρώμα και αλλοιώνεται η λεία επιφάνεια του.
Περιττώματα πουλιών Όσο ο ήλιος χτυπάει το αυτοκίνητο τα περιττώματα των πουλιών ψήνονται μαζί με το βερνίκι και το χρώμα του οχήματος. Μένουν στάμπες και η επιφάνεια γίνεται θολή. Ανάλογα την περίπτωση, μπορεί να επισκευάσουμε το σημείο με επισκευαστικό γυάλισμα ή μπορεί να χρειαστεί και βάψιμο.
Ρετσίνι δένδρων Ακόμη μια απειλή που προκαλεί εξίσου σοβαρή ζημιά, μιας και οι στάμπες από ρετσίνι θολώνουν το χρώμα και μετά απαιτείται επισκευή.
Έντομα Αναπόφευκτα οδηγώντας το όχημα μας προσκρούουμε πάνω σε έντομα. Αυτά είναι ιδιαίτερα όξινα και αφήνουν σημάδια.
Απορρυπαντικά Δεν πλένουμε ποτέ το αυτοκίνητο μας με κάθε λογής απορρυπαντικό (πιάτων, ρούχων, χλωρίνη κλπ.) Είναι καυστικά.
Σφουγγάρια/Πανιά Δεν πλένουμε ποτέ το αυτοκίνητο με ακατάλληλα σφουγγάρια ή πανιά (σκληρά, βρώμικα κλπ) Προκαλούμε περισσότερη φθορά, παρά καθαριότητα.