Αν το αυτοκίνητό σας πλέον δεν καλύπτεται από εγγύηση και είστε από αυτούς που δεν θεωρούν απαραίτητο το service σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο και παράλληλα πιάνουν τα χέρια σας, τότε υπάρχουν εργασίες που μπορούν να γίνουν από εσάς τους ίδιους. Υπάρχουν επισκευές που μπορείτε να κάνετε μόνοι σας, αφού δεν απαιτούνται ιδιαίτερες μηχανολογικές γνώσεις, ώστε να εξοικονομήσετε χρήματα που θα δίνατε σε κάποιο τεχνικό και είναι οι εξής:
• Αντικατάσταση φίλτρου λαδιού: Για να αλλάξετε το φίλτρο λαδιού, θα χρειαστείτε: ένα ειδικό κλειδί για να ξεβιδώσετε το παλιό φίλτρο και ένα καινούριο φίλτρο. Η αντικατάσταση είναι σχετικά εύκολη. Όσο θα τρέχει το παλιό λάδι από το κάρτερ, εσείς αντικαθιστάτε το φίλτρο και αφού ξεβιδώσετε το παλιό με το ειδικό κλειδί, βιδώνετε το καινούριο στην αρχή με το χέρι και ύστερα με το κλειδί.
• Αλλαγή λαδιών: Διαβάζοντας το εγχειρίδιο του κατασκευαστή θα διαπιστώσετε πότε προβλέπεται η αλλαγή λαδιών για το αυτοκίνητό σας. Για να αλλάξετε τα λάδια του αυτοκινήτου σας, θα χρειαστείτε: μια μεγάλη λεκάνη χωρητικότητας 8 λίτρων, ένα κλειδί για την τάπα του κάρτερ και ένα δοχείο με καινούργιο λάδι. Αφού εντοπίσετε την τάπα λαδιών στο κάρτερ, την ξεβιδώνετε με το κλειδί και αφήνετε να τρέξουν τα παλιά λάδια στη λεκάνη που έχετε τοποθετήσει στο μεταξύ ακριβώς από κάτω. Στη συνέχεια βιδώνετε την τάπα προσεκτικά, ανοίγετε το καπό και τοποθετείτε ένα χωνί στην υποδοχή των λαδιών. Γεμίζετε το κάρτερ με το καινούργιο λάδι (όσο ακριβώς αναγράφεται στο βιβλίο του κατασκευαστή). Ελέγχετε ύστερα το διακόπτη λαδιών, ενώ τα παλιά λάδια τα πηγαίνετε σε ένα συνεργείο ή πρατήριο καυσίμων για ανακύκλωση.
• Αλλαγή μπουζί: Όλα όσα χρειάζεστε είναι ένα ειδικό εργαλείο, το λεγόμενο μπουζόκλειδο, και φυσικά ένα μπουζί ίδιου τύπου. Τα βήματα τα οποία πρέπει να ακολουθήσετε είναι τα εξής: 1) Αφαιρείτε την πίπα από το μπουζί. 2) Ξελασκάρετε το μπουζί με το ειδικό κλειδί. 3) Βιδώνετε το καινούργιο μπουζί στην αρχή με το χέρι και ύστερα με το μπουζόκλειδο. 4) Αφού το αντικαταστήσετε, βάζετε ξανά την πίπα πάνω στο μπουζί.
Προσοχή!
Επειδή η διαδικασία αφαίρεσης των παλιών λιπαντικών απαιτεί την ανύψωση του αυτοκινήτου σας, φροντίστε πρώτα από όλα να εξασφαλίσετε την ασφάλειά σας. Ιδανικά θα πρέπει να σηκώσετε το αυτοκίνητό σας με ένα υδραυλικό γρύλλο, όπως αυτοί που χρησιμοποιούν σε βουλκανιζατέρ και συνεργεία. Εφόσον όμως δεν διαθέτεται ή δε μπορείτε να δανειστείτε και τελικά η ανύψωση γίνει με τον συνηθισμένο ψαλιδωτό γρύλλο (αυτοί με τους οποίους είναι εξοπλισμένα τα αυτοκίνητα για έκτακτη αλλαγή ελαστικού), φροντίστε να βάλετε δίπλα από το σημείο που στηρίζεται ο γρύλλος ένα τρίποδο στήριξης ή ακόμα και ένα τσιμεντόλιθο.
Και αν μετά την αλλαγή χρειάζεται να ενημερωθεί η ECU τι κάνουμε;;;;;;;;;;;;;;;
Έχω δει BMW που αλλάχτηκαν τα λάδια άλλα δεν έπαιρνε μπροστά. Αφού έβαλαν το laptop
εδόθησαν τα νέα δεδομένα στην ECU το μοτόρι πήρε αμέσως μπροστά.
Και αν μετά την αλλαγή χρειάζεται να ενημερωθεί η ECU τι κάνουμε;;;;;;;;;;;;;;; Έχω δει BMW που αλλάχτηκαν τα λάδια άλλα δεν έπαιρνε μπροστά. Αφού έβαλαν το laptop εδόθησαν τα νέα δεδομένα στην ECU το μοτόρι πήρε αμέσως μπροστά.