Στην αγορά, πλέον, θα βρείτε τα πιο εξελιγμένα συστήματα LPG, που είναι συμβατά και με κινητήρες άμεσου ψεκασμού. Όμως τι γίνεται με τους diesel κινητήρες; Το LPG θα είναι πάντοτε πιο οικονομικό από τη βενζίνη; Λύστε τις απορίες στο άρθρο που ακολουθεί.
Τι είναι το υγραέριο και τι το φυσικό αέριο;
Το φυσικό αέριο είναι αέριο μεθανίου και το υγραέριο είναι μίγματα από αέριο βουτανίου και προπανίου. Το φυσικό αέριο αποθηκεύεται σε αέρια μορφή στο όχημα με πίεση 200 bar. Το υγραέριο, όπως το όνομα εκφράζει ήδη, αποθηκεύεται στο όχημα σε υγρή μορφή. Το υγραέριο πολλοί άνθρωποι το γνωρίζουν από το κάμπινγκ. Επίσης το αέριο στον αναπτήρα είναι υγραέριο. Το γεγονός ότι το υγραέριο υγροποιείται σε χαμηλές πιέσεις, μπορεί να εξασφαλίσει συγκριτικά με την αποθήκευση του φυσικού αερίου, μεγαλύτερη ποσότητα καυσίμου σε μια συγκεκριμένη δεξαμενή.
Ένα υγραεριοκίνητο όχημα μπορεί να ανεφοδιαστεί με φυσικό αέριο;
Όχι, σε καμία περίπτωση. Το φυσικό αέριο αποθηκεύεται αντίθετα προς το υγραέριο κάτω από πίεση 200bar, ενώ η πίεση του υγραερίου στην δεξαμενή δεν ξεπερνά τα 8 bar. Οι δεξαμενές υγραερίου δεν είναι κατάλληλες για τις υψηλές πιέσεις. Οι κατασκευαστικές διαφορές των εξαρτημάτων πλήρωσης, αποκλείουν κάθε πιθανότητα λάθους.
Μπορεί το κιτ υγραερίου να μεταφερθεί και σε άλλο όχημα;
Ναι μπορεί να μεταφερθεί το κιτ στο καινούριο αυτοκίνητο, εφόσον έχει τον ίδιο αριθμό κυλίνδρων και περίπου την ίδια ιπποδύναμη.
Τα diesel μοντέλα μπορούν να δεχθούν kit LPG;
Υπάρχει δυνατότητα εξοπλισμού στα αυτοκίνητα diesel με συστήματα υγραερίου. Ένα αδύνατο μίγμα αέρα αερίου αναφλέγεται με τη βοήθεια των καυσίμων diesel που εγχέονται στην αίθουσα καύσης. Αυτή η διαδικασία αναπτύχθηκε ήδη στη δεκαετία του 20. Αυτή η τεχνολογία είναι εντούτοις οικονομικά και οικολογικά μη σημαντική για να τοποθετηθεί σε επιβατικά αυτοκίνητα. Η εκ των υστέρων διασκευή των πιο σύγχρονων πετρελαιοκίνητων οχημάτων χαμηλής ρύπανσης, είναι οικολογικά επισφαλής δεδομένου ότι οι εκπομπές υδρογονανθράκων και οξειδίων του αζώτου αυξάνονται δραματικά.
Με το LPG χαμηλώνει η απόδοση του κινητήρα;
Η απόδοση της μηχανής στη λειτουργία υγραερίου μειώνεται ασήμαντα. Συνήθως καμία διαφορά δεν μπορεί να διαγνωστεί. Οι απώλειες με την τοποθέτηση ενός σύγχρονου κιτ υγραερίου είναι της τάξεως του μεγέθους 2 ως 4%.
Θα φτάσει η τιμή του υγραερίου την τιμή της βενζίνης;
Γενικότερα, είναι πολιτική της Ε.Ε. ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης στο υγραέριο να παραμείνει χαμηλός ως κίνητρο καθώς το καύσιμο είναι πολύ φιλικό προς το περιβάλλον. Έως το 2017 45%-55% χαμηλότερα από βενζίνη.