Κόντρα στις αυξήσεις του νέου μνημονίου το LPG δίνει τη λύση, αφού το κόστος των μετακινήσεων μπορεί να μειωθεί στο μισό. Ή διαφορετικά, κατά μέσο όρο μπορείτε να κερδίσετε πολλά ευρώ ετησίως, ώστε να καλύψετε τις υπόλοιπες τρύπες του οικογενειακού προϋπολογισμού...
Πονοκέφαλο στα ελληνικά νοικοκυριά φέρνουν τα νέα μέτρα, τα οποία μειώνουν τον οικογενειακό προϋπολογισμό. Ανάμεσα στα έξοδα, από τα πιο σημαντικά είναι αυτό που αφορά τις μετακινήσεις και το αυτοκίνητο. Το ευχάριστο όμως στην προκειμένη περίπτωση-όσο και αν ακούγεται οξύμωρο- είναι πως το μόνο που αυξάνεται με τα νέα πακέτα μέτρων είναι τα ασφάλιστρα και το τεκμήριο για τα 2.500 κυβικά και πάνω. Δηλαδή η επιβάρυνση είναι μικρή στην πράξη, βάζοντας τα πράγματα κάτω με χαρτί και μολύβι…
Η αύξηση του κόστους διαβίωσης όμως, απαιτεί την μείωση όλων των εξόδων και την εύρεση επιπλέον κερδών. Και ΕΔΩ έρχεται να δώσει τη ΛΥΣΗ το ίδιο το αυτοκίνητο. Πως; Μειώνοντας τα έξοδα μετακίνησης στο μισό με τη χρήση ενός συστήματος LPG. Και έτσι, το όφελος που μπορεί να έχει κάποιος που διανύει ακόμα και λίγα χιλιόμετρα ετησίως (π.χ. 10.000 χλμ.) μπορεί να είναι παραπάνω από 700 ευρώ, ανάλογα με το αυτοκίνητο που έχει. Επομένως το κέρδος αυτό, θα μπορεί να το διαθέσει κάπου αλλού…
Παρακάτω αναφερόμαστε σε όλα τα πλεονεκτήματα που έχει για την τσέπη σας η τοποθέτηση ενός κιτ υγραερίου , αλλά και στο τι πρέπει να προσέξετε πριν και μετά την τοποθέτησή του ώστε το κέρδος να είναι πραγματικό.
Γιατί αν η εγκατάσταση δεν είναι σωστή, τότε θα δώσετε επιπλέον χρήματα για το service…
Με τα σύγχρονα συστήματα LPG έχεις το κεφάλι σου ήσυχο
Είναι δεδομένο ότι η αλματώδης εξέλιξη των συστημάτων αλλά και της υποδομής των εγκαταστατών, έφερε την πλήρη εξάλειψη όλων των «παιδικών ασθενειών». Πλέον ο κλάδος των εγκαταστατών έχει αποβάλλει κάθε είδους «ευκαιριακό» που μυρίστηκε χρήμα και μπήκε. Οι έμπειροι εγκαταστάτες προμηθεύουν το αγοραστικό τους κοινό με τα πλέον εξελιγμένα συστήματα LPG, όντας πλήρως εκπαιδευμένοι για την τοποθέτηση των συστημάτων και στο πλέον «δύστροπο» αυτοκίνητο. Επιπλέον, η τεχνολογία των συστημάτων εμφανίζει αλματώδη πρόοδο τα τελευταία χρόνια, χάρη στην ανάπτυξη συστημάτων που είναι πλήρως αυτοματοποιημένα, τα οποία ενσωματώνουν ηλεκτρονικές μονάδες ελέγχου οι οποίες αποτελούν την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, προσφέροντας με αυτό τον τρόπο την μέγιστη εξοικονόμηση και την απόλυτη προστασία του κινητήρα.
Δύο βασικά πλεονεκτήματα: -
Προσιτό κόστος εγκατάστασης
Σίγουρη – γρήγορη απόσβεση
Το κόστος εγκατάστασης εξαρτάται από το σύστημα υγραεριοκίνησης και από τον αριθμό των κυλίνδρων του κινητήρα, με ένα σύστημα για έναν 4κύλινδρο κινητήρα να ξεκινάει από τα 600 ευρώ. Όπως προείπαμε, η τιμή, εξαρτάται από τον τύπο του κινητήρα του αυτοκινήτου (δηλαδή τη χωρητικότητά του και τον αριθμό των κυλίνδρων), αλλά και από τα περιφερειακά μέρη που θα επιλεχθούν, όπως είναι η ρεζέρβα (τύπος, χωρητικότητα κτλ.).
Για παράδειγμα, για τη μετατροπή ενός 4κύλινδρου κινητήρα 1,6 λίτρων απαιτούνται λιγότερα χρήματα, σε σχέση με ένα μηχανικό σύνολο 3.000 κυβικών εκατοστών με έξι κυλίνδρους. Ο χρόνος ολοκλήρωσης της μετατροπής προσδιορίζεται περίπου στις 2 ημέρες, καθώς εκτός από τις εργασίες που πρέπει να πραγματοποιηθούν, κρίνεται αναγκαίο να γίνουν μια σειρά από δοκιμές που θα εγγυηθούν την απρόσκοπτη λειτουργία του συστήματος.
Μόλις από 20 ευρώ το κόστος συντήρησης του συστήματος
Ένα ολοκληρωμένο σύστημα υγραεριοκίνησης αποτελείται από αρκετά εξαρτήματα τα οποία κατά βάση δεν απαιτούν τρομερή συντήρηση, παρά μερικά περιφερειακά κομμάτια όπως τα φίλτρα τα οποία δεν είναι ιδιαίτερα δαπανηρά, αλλά συμβάλουν στην εύρυθμη λειτουργία του συνόλου.
Τι περιλαμβάνει ένα τυπικό service; Τα διαστήματα συντήρησης εξαρτώνται από τον τύπο του συστήματος που έχετε τοποθετήσει. Ο εκάστοτε κατασκευαστής ορίζει τα διαστήματα συντήρησης ανάμεσα στα 10.000, 15.000 και 20.000 χιλιόμετρα. Το πότε ακριβώς θα πάτε το αυτοκίνητό σας για service θα σας το πει ο εγκαταστάτης σας αναλόγως του kit που έχετε επιλέξει, ενώ αναγράφεται και στο book service το οποίο παραδίδεται στον ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου έπειτα από την εγκατάσταση. Βέβαια, οι περισσότεροι εγκαταστάτες αναφέρουν στους πελάτες τους πως καλό θα ήταν στα πρώτα 1.000 χλμ. να πηγαίνουν ξανά στον εγκαταστάτη τους ώστε να γίνεται ένας (τυπικός) διαγνωστικός έλεγχος.
Τι να προσέξετε πριν την εγκατάσταση
Φροντίστε η μετατροπή να γίνει σε εξειδικευμένο συνεργείο για να μην έχετε απρόοπτα.
Ελέγξτε την προέλευση του κιτ υγραερίου που θα εγκαταστήσετε, ώστε να διαθέτει όλες τις απαραίτητες προδιαγραφές.
Συμφωνείστε από πριν για τις εγγυήσεις.
Αφού παραλάβετε το αυτοκίνητό σας, κάντε μόνοι σας κάποια δοκιμή. Αν παρατηρήσετε την παραμικρή δυσλειτουργία, πείτε το στον εγκαταστάτη (για παράδειγμα, ελέγχουμε αν ο κινητήρας λειτουργεί εύρυθμα σε όλο το φάσμα των στροφών χωρίς «κομπιάσματα»).
Απλά τα πράγματα και ΜΕΤΑ την εγκατάσταση
Υπάρχει εγγύηση ή θα πληρώσω σε ανταλλακτικά; Οι περισσότεροι μετατροπείς δίνουν κατά μέσο όρο 2 χρόνια εγγύηση σε ό,τι αφορά στη δική τους εγκατάσταση και στη λειτουργία της. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να το διευκρινίσετε πριν προχωρήσετε στην μετατροπή. Επίσης, θα πρέπει να σας πούμε ότι κάποιες επίσημες αντιπροσωπείες αναγνωρίζουν αυτού του είδους τις μετατροπές, ούτως ώστε η εργοστασιακή εγγύηση που ενδεχομένως να έχετε, να συνεχίζει να είναι σε ισχύ και μετά. Συνήθως, για αυτές τις περιπτώσεις, ο μοναδικός περιορισμός που τίθεται είναι η οποιαδήποτε βλάβη να μην έχει προκληθεί εξαιτίας σφάλματος στην εγκατάσταση του υγραερίου.
Αυτό που θα πρέπει να προσέξετε ώστε να μην έχετε έξοδα από το πουθενά, είναι η εγκατάσταση να γίνει από έναν έμπειρο τεχνικό και αν ακολουθείτε τις προγραμματισμένες εργασίες του service.
Ο 10άλογος της υγραεριοκίνησης
Να επιλέγεται για την εγκατάσταση του συστήματος νόμιμο συνεργείο πάντα σύμφωνα με την ισχύουσα εθνική νομοθεσία.
Ο κάτοχος του αυτοκινήτου να ενημερώνεται από τον εγκαταστάτη για τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της υγραεριοκίνησης.
Να γίνεται ενημέρωση από τον εγκαταστάτη για τον τρόπο λειτουργίας του LPG.
Ο κάτοχος του αυτοκινήτου να ζητά τη γραπτή εγγύηση καλής λειτουργίας.
Ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου να γνωρίζει τη συντήρηση του συστήματος υγραεριοκίνησης.
Να απαιτεί από το ΚΤΕΟ (μετά την εγκατάσταση του LPG) σχολαστικό Τεχνικό Έλεγχο.
Να τηρούνται τα μέτρα και οι οδηγίες ασφαλείας και οι προβλεπόμενοι οπτικοί έλεγχοι.
Να γίνεται μέριμνα για την επισκευή πιθανών βλαβών – δυσλειτουργιών.
Η δεξαμενή του LPG να πληρώνεται στο 80% της συνολικής χωρητικότητάς της.
Σε περίπτωση που γίνει αισθητή μυρωδιά LPG να απενεργοποιηθεί άμεσα το σύστημα.
Τα πρώτα 1.000 χιλιόμετρα
Όπως και με τον κινητήρα που θέλει «στρώσιμο» έτσι και με τα κιτ υγραεριοκίνησης καλό είναι μετά τα πρώτα 1.000 χιλιόμετρα να κάνετε έναν προληπτικό οπτικό έλεγχο που περιλαμβάνει:
Επιθεώρηση των μηχανικών και ηλεκτρικών μερών του συστήματος.
Έλεγχο διαρροών υγραερίου ή αντιψυκτικού υγρού του κυκλώματος ψύξης του κινητήρα.
Έλεγχος παραμέτρων (βενζίνης – αερίου) με τη χρήση Η/Υ καθώς και τον έλεγχο των παρελκόμενων μερών του συστήματος.
Φυσικά, από την πλευρά σας πάντα πρέπει να ρίχνετε μια ματιά: •
στην στεγανότητα των συνδέσεων
για τη τυχόν παραμόρφωση και κακή στερέωση των σωλήνων
στη στερέωση και σύνδεση των καλωδίων του ηλεκτρικού κυκλώματος
στην τυχόν υπερθέρμανση των μερών
θα πρέπει να ΕΧΕΤΕ ΠΑΝΤΑ ΒΕΝΖΙΝΗ ΣΤΟ ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ.
Το τελευταίο είναι και το πιο σημαντικό, γιατί διαφορετικά υπάρχει περίπτωση να υποστεί σοβαρές βλάβες ο κινητήρας και άρα να μπείτε σε μεγάλα έξοδα…