Αφορά χιλιάδες Υγραεριοκίνητα, η αλλαγή δεξαμενής Lpg
6214 Επισκέψεις στο άρθρο
10 χρόνια μετά το "μεγάλο boost" της Υγραεριοκίνησης στην Ελλάδα, με τις χιλιάδες εγκαταστάσεις L P G στα αυτοκίνητα μας. Ώρα για αλλαγή δεξαμενής (όπως προβλέπεται). Υποχρεωτικά λόγω αντοχής υλικών (και "κύκλου ζωής" τους) μα και λόγω νομοθεσίας που προβλέπει την ασφάλεια του κατόχου.
Στα πλαίσια της ενημέρωσης τόσο των αναγνωστών όσο και των επαγγελματιών του κλάδου (εγκαταστάτες, συνεργεία) το autotriti κάλυψε επαρκώς το θέμα αλλαγή δεξαμενής LPG μα η κάλυψη θα ήταν ελλειπής αν δεν είχαμε και την άποψη και τις συμβουλές του Συνδέσμου Εναλλακτικών Καυσίμων Οχημάτων Ελλάδος, ΣΕΚΟΕ (που αποτελεί το "θεσμικό όργανο" του κλάδου).
Ρωτήσαμε λοιπόν σχετικά, τα μέλη του ΣΕΚΟΕ σχετικά με το θέμα αλλαγή δεξαμενής LPG (ένα θέμα που απασχολεί, αυτή την περίοδο, χιλιάδες κατόχους Υγραεριοκίνητου) και παραθέτουμε τις διαφωτιστικές απαντήσεις τους.
Ποιοι πρέπει να αλλάξουν δεξαμενή & γιατί
Με βάση την Υπουργική Απόφαση για τον καθορισμό τεχνικών προδιαγραφών του ειδικού εξοπλισμού με τον οποίο καθίσταται δυνατή η χρησιμοποίηση υγραερίου (LPG) για την κίνηση αυτοκινήτων οχημάτων και όροι και προϋποθέσεις ελέγχου και ασφαλούς κυκλοφορίας αυτών όλοι οι κάτοχοι οχημάτων με υγραέριο (εκ μετατροπής ή εργοστασιακά πρέπει να αντικαθιστούν την δεξαμενή του υγραερίου με καινούργια και αμεταχείριστη.
Ο νομοθέτης ορίζει ότι μετά την πάροδο της δεκαετίας από την ημερομηνία κατασκευής της δεξαμενής και για λόγους ασφάλειας πρέπει να αντικατασταθεί. Επίσης αξίζει να σημειωθεί ότι η ελληνική νομοθεσία εναρμονίζεται με την νομοθεσία των Ηνωμένων εθνών και κατόπιν με βάση την έγκριση τύπου κάθε δεξαμενής κατά R67.
Πόσο κάνουν (και που οφείλονται οι διακυμάνσεις τιμών που συναντάμε στην αγορά);
Συνήθως για την αντικατάσταση της νέας δεξαμενής οι τιμές κυμαίνονται από τα 180 έως τα 230 ευρώ και οι διακυμάνσεις συνήθως οφείλονται από στον τύπο, το μέγεθος και στην δυσκολία απεγκατάστασης της παλιάς και εγκατάστασης της νέας δεξαμενής.
Τι ισχύει με την διάρκεια των 10 χρόνων; Από την εγκατάσταση ή από την κατασκευή τους;
Η δεκαετία ισχύει από την ημερομηνία κατασκευής της δεξαμενής που αναγράφεται επάνω στο ταμπελάκι της και στο πιστοποιητικό που την συνοδεύει και περιγράφει το μέγεθος (διαστάσεις και χωρητικότητα σε λίτρα), την ημερομηνία κατασκευής και την έγκριση τύπου (omologationR67) .
Τι θα συμβουλεύατε τον καταναλωτή, να προσέξει τώρα που ήρθε η ώρα να αλλάξει δεξαμενή;
H αλλαγή της δεξαμενής είναι μια διαδικασία που ο καταναλωτής πρέπει να απευθύνεται μόνο σε εγκεκριμένα πιστοποιημένα και νόμιμα συνεργεία.
Η Αντικατάσταση της Δεξαμενής Υγραερίουπρέπει να δηλώνεται σε ΚΤΕΟ επιλογής του ιδιοκτήτη (Ιδιωτικό ή Δημόσιο) μέσα σε διάστημα τριάντα (30) ημερολογιακών ημερών από την αντικατάστασή της.
Να σημειωθεί πως κατά τον επανέλεγχο της διασκευής (λόγω λήξης και αλλαγής της δεξαμενής) δεν είναι απαραίτητη η έκδοση νέας άδειας κυκλοφορίας καθώς το καύσιμο παραμένει διπλό
Τι ισχύει με τον επανέλεγχο τους (ΚΤΕΟ);
Ο επανέλεγχος και η όλη διαδικασία έλεγχου από το ΚΤΕΟ ρυθμίζεται από την ισχύουσα νομοθεσία και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος για την ασφάλεια των καταναλωτών.
Το αναλαμβάνει ο εγκαταστάτης; Το θυμίζει στον κάτοχο το ίδιο το ΚΤΕΟ;
Η ενημέρωση στον καταναλωτή γίνεται από το εξουσιοδοτημένο συνεργείο του υγραερίου που επισκέπτεται ο κάτοχος του οχήματος κατά τον περιοδικό έλεγχο της λειτουργίας και της συντήρησης του συστήματος του υγραερίου.
Από το ΚΤΕΟ εξετάζεται αν η δεξαμενή πρέπει να αντικατασταθεί λόγω παρόδου δεκαετίας προ του χρόνου του επόμενου τεχνικού ελέγχου. Σε τέτοια περίπτωση σημειώνεται στο δελτίο ελέγχου ως χρόνος επόμενου ελέγχου, η ημερομηνία κατά την οποία πρέπει να έχει πραγματοποιηθεί η αντικατάσταση αυτή.
Πείτε μας 2 λόγια για τον Σύνδεσμο και τους στόχους του στη νέα εποχή που η αγορά της Αεριοκίνησης βρίσκεται σε φάση «ωρίμανσης» (και όχι ανάπτυξης όπως προ 10ετίας).
Ο Σύνδεσμος Εναλλακτικών Καυσίμων Οχημάτων Ελλάδος (ΣΕΚΟΕ) αποτελείται από εγκαταστάτες, εισαγωγείς και απλούς ιδιώτες, ενεργά και τακτικά μέλη από όλη την Ελληνική επικράτεια.
Συνεργάζεται με τους αρμόδιους φορείς και την πολιτεία για την βελτίωση και εκσυγχρονισμό των υπαρχόντων και θέσπιση νεότερων κανόνων και προδιαγραφών για την ορθή και ασφαλή χρήση των εναλλακτικών καυσίμων. Είναι δίπλα στον καταναλωτή, τον ενημερώνει για τα εξειδικευμένα καταστήματα, τους πιστοποιημένους τεχνικούς και αποτελεί μοχλό στην εθνική προσπάθεια της μείωσης των ρύπων.
Ο Σύνδεσμος Εναλλακτικών Καυσίμων Οχημάτων Ελλάδος (ΣΕΚΟΕ) συνεχίζει να εργάζεται στην προώθηση των εναλλακτικών καυσίμων για να μεγιστοποιηθούν τα οφέλη αναφορικά με την ενθάρρυνση της τεχνολογικής καινοτομίας, της οικονομικής ανάπτυξης, δημιουργίας θέσεων εργασίας και την επίτευξη του εθνικού στόχου της εφαρμογής του σχεδίου για την ενέργεια και το κλίμα.
Το ΔΣ του ΣΕΚΟΕ απαρτίζεται από τους εξής: Πρόεδρος: Καλογρίτσας Κωνσταντίνος Γεν. Γραμματέας: Χατζηεμμανουήλ Μανώλης Αντιπρόεδρος: Μαχαιρόπουλος Ιωάννης Tαμίας: Δελφιτζής Ιωάννης Μέλος: Σαχτούρης Αλέξανδρος