Ένα νευραλγικό κομμάτι της υγραεριοκίνησης είναι και η σωστή συντήρηση του συστήματος για να απολαμβάνουν απροβλημάτιστα τα μεγάλα οφέλη οικονομίας που προκύπτουν από τη χρήση LPG.
Αυτό που πρέπει να έχουν υπόψη τους οι χιλιάδες των οδηγών που απολαμβάνουν τα οφέλη της υγραεριοκίνησης είναι πως ένα νευραλγικό κομμάτι της υγραεριοκίνησης είναι και η σωστή συντήρηση του συστήματος για να απολαμβάνουν απροβλημάτιστα τα μεγάλα οφέλη οικονομίας που προκύπτουν από τη χρήση LPG.
Από 10 – 20.000 χλμ το διάστημα service
Τα διαστήματα συντήρησης εξαρτώνται από τον τύπο του συστήματος που έχετε τοποθετήσει. Ο εκάστοτε κατασκευαστής ορίζει τα διαστήματα συντήρησης ανάμεσα στα 10.000, 15.000 και 20.000 χιλιόμετρα. Το πότε ακριβώς θα πάτε το αυτοκίνητό σας για service θα σας το πει ο εγκαταστάτης σας αναλόγως του kit που έχετε επιλέξει, ενώ αναγράφεται και στο book service το οποίο παραδίδεται στον ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου έπειτα από την εγκατάσταση. Βέβαια, οι περισσότεροι εγκαταστάτες αναφέρουν στους πελάτες τους πως καλό θα ήταν στα πρώτα 1.000 χλμ να πηγαίνουν στον εγκαταστάτη τους ώστε να γίνεται ένας (τυπικός) διαγνωστικός έλεγχος.
Διαγνωστικός έλεγχος στα πρώτα 1.000 χλμ
Αυτός ο έλεγχος που πραγματοποιείται στα πρώτα 1.000 χλμ γίνεται καθαρά για τυπικούς λόγους. Ο έλεγχος περιλαμβάνει: Επιθεώρηση των μηχανικών και ηλεκτρικών μερών του συστήματος, έλεγχος διαρροών υγραερίου ή αντιψυκτικού υγρού του κυκλώματος ψύξης του κινητήρα. Επιπλέον γίνεται έλεγχος παραμέτρων (βενζίνης – αερίου) με τη χρήση Η/Υ καθώς και τον έλεγχο των παρελκόμενων μερών του συστήματος.
Κάντε τη συντήρηση όπως ορίζει ο κατασκευαστής του συστήματος
Όταν έρθει ο καιρός του service, από τα πρώτα πράγματα που αλλάζονται είναι το φίλτρο υγρού, καθώς και το φίλτρο αερίου που περιλαμβάνει το σύστημα. Αν το σύστημα που έχετε επιλέξει λειτουργεί με «λαδιέρα», τότε θα πρέπει να ελέγχεται η στάθμη του υγρού εντός της και να γίνεται η απαραίτητη πλήρωση υγρού.
Αν τώρα το σύστημα δεν διαθέτει λαδιέρα, αλλά λειτουργεί με spray συντήρησης και προστασίας των βαλβίδων, θα πρέπει ο μηχανικός να χρησιμοποιεί τα κατάλληλα προϊόντα για αυτή τη χρήση, αν κι εφόσον το ορίζει ο εγκαταστάτης.
Εν συνεχεία υπάρχει το πλέον νευραλγικό κομμάτι του service, ο έλεγχος της χαρτογράφησης του εγκεφάλου. Σε αυτή τη διαδικασία, ο μηχανικός τσεκάρει τη λειτουργία του εγκεφάλου του kit, ώστε όλες οι ρυθμίσεις να είναι αυτές που ορίζει ο κατασκευαστής. Επειδή όλο το management του συστήματος γίνεται από το συγκεκριμένο εξάρτημα, συνίσταται ο έλεγχος του software του εγκεφάλου, να γίνεται από τον εγκαταστάτη του συστήματος, ή από κάποιον που χρησιμοποιεί το ίδιο kit, ώστε να διαθέτει και το ίδιο software.
SOS: Ενημερώνετε τον μηχανικό για κάθε περίεργο ή επισκευή
Εξαιρετικά σημαντικό, όχι μόνο στην περίπτωση του service του LPG, αλλά γενικότερα όταν επισκέπτεστε οποιοδήποτε επαγγελματία τεχνικό, είναι να δίνετε τις σωστές πληροφορίες και να ενημερώνετε για οποιαδήποτε επισκευή που έχετε κάνει. Κι αυτό γιατί ενώ μπορεί να νομίζετε ότι δεν έχει μεταβληθεί κάτι σημαντικό στην λειτουργία του kit LPG, η επισκευή αυτή να επηρεάζει σημαντικά τη λειτουργία του συστήματος. Επιπλέον, περιγράφοντας οτιδήποτε περίεργο στον τεχνικό σας, τον βοηθάτε πάρα πολύ να εντοπίσει τη ρίζα του προβλήματος και να το επιδιορθώσει.