LPG: Οι συμβουλές των ειδικών
8579 Επισκέψεις στο άρθρο
Οι Experts συμβουλεύουν: Η εγκατάσταση πρέπει να γίνεται από αδειοδοτημένα και εξουσιοδοτημένα συνεργεία που διαθέτουν έμπειρο και εξειδικευμένο προσωπικό.
Η εγκατάσταση από μη ειδικούς μπορεί να δημιουργήσει πολλά προβλήματα, όπως κακή λειτουργία του κινητήρα, αυξημένη κατανάλωση μειωμένες επιδόσεις, κακό μείγμα που πιθανόν σε κάποια αυτοκίνητα να προκαλέσει και ζημιές στον κινητήρα. Απαραίτητο είναι το service στα χιλιόμετρα ή στο χρόνο που ορίζει ο κατασκευαστής, με γνήσια ανταλλακτικά για να έχει ισχύ και η εργοστασιακή εγγύηση. Στο service πρέπει να αλλάζονται τα φίλτρα υγρής και αέριας μορφής, να ελέγχονται τυχόν διαρροές και να γίνεται επαναπρογραμματισμός του εγκεφάλου με τα νέα firmware και δεδομένα.
Ανδρέας Κολιοπάνος - LPG GREECE
Όπως δήλωσε ο κ. Michael Nuetzmann
«Ο κύριος σου συνεργάτης στην επιτυχή μετατροπή είναι ο καταρτισμένος επαγγελματίας που θα του αναθέσεις την μετατροπή»
- Περισσότερα από 90% των υπαρχόντων οχημάτων μπορούν να μετατραπούν σε υγραεριοκίνητα χωρίς κανένα πρόβλημα. Τα υπόλοιπα δεν θα πρέπει να υποστούν την μετατροπή χωρίς προηγουμένως να γίνουν βασικές αλλαγές στον κινητήρα τους. Έχετε υπόψη σας, πως ένα υπεύθυνο συνεργείο έχει πάντα διαθέσιμη μια λεγόμενη «Μαύρη Λίστα» . Αυτή δημιουργήθηκε από τον κατασκευαστή του κάθε συστήματος υγραεριοκίνησης ή τον αντιπρόσωπο και περιλαμβάνει τα μοντέλα αυτοκινήτων που δεν θα πρέπει να μετατραπούν με το συγκεκριμένο σύστημα. Αρα δεν ταιριάζει κάθε σύστημα σε κάθε τύπο αυτοκινήτου. Έτσι λοιπόν αν το αυτοκίνητο σου δεν είναι στον κατάλογο, αυτό είναι καλό νέο!
Παρόλα αυτά η κατάσταση του αυτοκινήτου πρέπει να ελεγχθεί και έπειτα ο επαγγελματίας να αποφασίσει αν η μετατροπή σε υγραεριοκίνηση ή κίνηση με φυσικό αέριο μπορεί να γίνει άμεσα ή χρειάζεται να γίνουν κάποιες τροποποιήσεις στο αυτοκίνητό σας. Αυτό συνεπάγεται πως ο εγκαταστάτης θα ελέγξει προσεκτικά όλα τα μέρη του κινητήρα που έχουν σχέση με την ανάφλεξη και την καύση του καυσίμου.
Προσέξτε αν αυτός ο έλεγχος δεν γίνει από το συνεργείο προτού γίνει η μετατροπή, τότε μπορεί να παρουσιαστούν μετά την μετατροπή μη αναμενόμενα προβλήματα τα οποία θα επιφέρουν δαπανηρές επιδιορθώσεις .
- Το υπεύθυνο συνεργείο θα σας ζητήσει πάντα να αφήσετε το όχημά σας για ένα σωστό έλεγχο και θα αποφασίσει ότι το αυτοκίνητο σας είναι σε καλή κατάσταση για την μετατροπή.
Όπως κάθε επιτυχημένο έργο, η μετατροπή κάθε οχήματος σε καύση με εναλλακτικό καύσιμο πρέπει να σχεδιαστεί προσεκτικά για να εγγυηθεί την επιτυχία. Έτσι ραντεβού για μετατροπή της τελευταίας στιγμής, πριν από ένα μεγάλο ταξίδι θα πρέπει να αποφεύγεται. Ο επαγγελματίας θα σε συμβουλεύσει πάντα ανάλογα μιας και ο επακριβής έλεγχος του αυτοκινήτου πριν την μετατροπή είναι αποφασιστικός για την επιτυχία της μετατροπής.
- Το συνεργείο θα σας ενημερώσει για τις τεχνικές δυνατότητες του συστήματος, ώστε να τις ταιριάξει όσο γίνεται με τις επιθυμίες σας (θέση και μέγεθος μπουκάλας, θέση εμφανών μερών όπως ο διακόπτης με την ένδειξη πλήρωσης κ.τ.λ.). Η συμβουλή μας είναι να μιλήσετε για όλα αυτά και να αποφασίσετε εσείς ώστε να μην υπάρχουν «εκπλήξεις».
- Έχετε υπόψη σας, πως η οικονομία όταν το όχημα σας κινείται με εναλλακτικό καύσιμο θα πρέπει να συγκρίνεται με το «πραγματικό κόστος» καυσίμου, κάτι που σημαίνει πως η οικονομία σε καύσιμο μπορεί να φτάσει έως και το 50%.
Τα περισσότερα σύγχρονα συστήματα μπορούν να κάνουν την δουλειά και να δημιουργήσουν ένα πλήθος ευχαριστημένων πελατών. Περισσότεροι από 90% από αυτούς συνεχίζουν να μετατρέπουν και τα επόμενα τους αυτοκίνητα τους, ενώ μερικοί μάλιστα επιλέγουν τύπους αυτοκινήτων με κριτήριο την δυνατότητα μετατροπής τους σε υγραεριοκίνητο. Όμως για να έχουμε μια επιτυχημένη μετατροπή αυτοκινήτου θα πρέπει να συντρέχουν τα ακόλουθα, ανεξάρτητα από την φήμη και το κόστος του συστήματος.
Όλα τα μέρη του συστήματος μετατροπής πρέπει να είναι πιστοποιημένα. Ακόμη και μικρά ανταλλακτικά όπως κλίπς και άλλα αναλώσιμα πρέπει να μπορούν να κάνουν σωστά τη δουλειά τους. Ένα υπεύθυνο συνεργείο προσέχει την κάθε λεπτομέρεια. Το προσωπικό του συνεργείου πρέπει να ξέρει το κάθε ανταλλακτικό και τις δυνατότητες του, να έχει αποδεδειγμένη εμπειρία και εκπαίδευση .
Μετατροπές του τύπου « ξέρουμε καλύτερα από το διάγραμμα τοποθέτησης του κατασκευαστή» πρέπει να αποφεύγονται. Αυτός είναι και ο λόγος που το Υπουργείο ζητά συνήθως το διάγραμμα τοποθέτησης όταν το όχημα περνά ΚΤΕΟ για να εκδοθεί καινούργια άδεια. Το ΚΤΕΟ θα ελέγξει επίσης αν έχει γίνει σωστά η τοποθέτηση. ¶ρα είναι σημαντικός ο έλεγχος του ΚΤΕΟ για την έκδοση νέας άδειας και τον έλεγχο.
Κατά την άποψη μας, «εκπλήξεις» μπορούν να συμβούν, οι οποίες σχετίζονται όμως κυρίως με την κατάσταση της μηχανής πριν την μετατροπή παρά με το σύστημα υγραεριοκίνησης. Περισσότερες από 80% των περιπτώσεων σχετίζονται με αδύναμο σύστημα ανάφλεξης το οποίο πρέπει πάντα να είναι σε καλή κατάσταση. Γενικά συμβουλεύουμε πριν από την μετατροπή σε υγραεριοκίνηση την αλλαγή με καινούργια μπουζί, ειδικά για αέρια καύσιμα, ενώ θα πρέπει να τηρείτε το κανονικό σέρβις του συστήματος. Τα φίλτρα πρέπει να αλλάζονται και να ελέγχεται το κάθε τμήμα του συστήματος.
Ygraeriokinisi- LPG in Motion - Michael Nuetzmann
«Η καλή εγκατάσταση θέλει σχεδιασμό, χρόνο και ρυθμίσεις».
«Μερικοί εγκαταστάτες είναι πολύ καλοί μηχανικοί, άλλοι πολύ καλοί ηλεκτρολόγοι, αλλά κανείς από τους δύο δεν έχει γνώσεις προγραμματισμού εγκεφάλων υγραερίου.
Ο συνδυασμός για την επιτυχημένη εγκατάσταση είναι η καλή γνώση του αντικειμένου και προγραμματισμού που δεν υπάρχει στους εγκαταστάτες. Εξίσου σημαντικό είναι κατά την τοποθέτηση να υπάρχει χρόνος και καλή σχεδίαση από τον εγκαταστάτη με πολλές λύσεις για κάθε πιθανό πρόβλημα. Οι περισσότεροι πιέζονται από το χρόνο παράδοσης με αποτέλεσμα να υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να κάνουν λάθη κατά την τοποθέτηση.
Ένα ακόμα σημαντικό πρόβλημα είναι πως οι εισαγωγείς των κιτ υγραεριοκίνησης έχουν περιορίσει κατά πολύ τα διαθέσιμα μήκη και πλάτη των συστημάτων και των καλωδιώσεων, σαν όλα τα αμάξια να είναι ίδια, με αποτέλεσμα να προσαρμόζεται η μετατροπή στο αυτοκίνητο σύμφωνα με το κιτ και όχι όπως θα έπρεπε να γίνει με τον εργοστασιακό σχεδιασμό.
Εξίσου λάθος είναι να νομίζουν οι περισσότεροι πως με μια μικρορύθμιση στο ρελαντί, πως όλα τα προβλήματα λύθηκαν. Ενώ στην πραγματικότητα για να γίνει σωστός προγραμματισμός, το αυτοκίνητο θέλει πολύ ώρα στο δρόμο σε όλες τις συνθήκες με συνεχείς διορθώσεις μειγμάτων.
Εξίσου σημαντικό πρόβλημα είναι η κακή επιλογή κιτ. Δεν γίνεται ένα νούμερο παπούτσια να κάνει για όλα τα πόδια όσο και να προσπαθήσει κανείς…
Επίσης τα σέρβις του συστήματος πρέπει να γίνονται σχολαστικά κάθε 15 με 25.000 χιλιόμετρα και όπως ορίζει ο κατασκευαστής του συστήματος.
Πρέπει να δίδεται άπλετος χρόνο στον εγκαταστάτη γιατί είναι μετατροπή η υγραεριοκίνηση και κάποια μοτέρ είναι πολύ εύκολα στην χρήση του υγραερίου, κάποια αλλά όχι. Μη βιάζεστε να παραλάβετε το αυτοκίνητο αν δεν είναι σωστά ρυθμισμένο. Όταν βλέπετε πανικό και άγχος να αφήνετε στο συνεργείο χρόνο και χώρο…
Τρομερά σημαντικό είναι να έχετε κάνει καλή έρευνα αγοράς και να μην επαφίεστε στο τι λένε οι διαφημίσεις. Πάντα ελέγχουμε ότι ο εγκαταστάτης έχει άδεια αεριοκίνησης και δεν υπογράφει κάποιος άσχετος της εισαγωγικής εταιρίας των συστημάτων, ενώ καλό θα ήταν να επιζητάτε την προσωπική επαφή με τον εγκαταστάτη κι όχι την απρόσωπη που συναντάμε σε αλυσίδες καταστημάτων – εγκαταστατών, όπου άλλα λέει ο πωλητής, άλλα ο μηχανικός, άλλα το λογιστήριο και πάει λέγοντας.
Στα γενικότερα πλαίσια της έρευνας αγοράς που θα κάνετε για το σύστημα υγραερίου, θα πρέπει να βρείτε τι μετατροπές έχει κάνει ο υποψήφιος εγκαταστάτης ανάλογα με τη μάρκα του αυτοκίνητου μας και τι εμπειρία έχει πάνω σε αυτό.
QGAS - Κώστας Παπαγιάννης
Τηρείτε ευλαβικά τα διαστήματα συντήρησης
Μην ξεχνάτε να αλλάζετε τα φίλτρα του συστήματος
Ζητήστε την Black list για να δείτε ποιο σύστημα υγραερίου δεν ταιριάζει στο δικό σας αυτοκίνητο
Η εγκατάσταση πρέπει να γίνεται από αδειοδοτημένα και εξουσιοδοτημένα συνεργεία που διαθέτουν έμπειρο και εξειδικευμένο προσωπικό.
Συζητήστε με τον τεχνικό όποια απορία κι αν έχετε, όσο μικρή κι αν σας φαίνεται!
Μετά από κάθε service πρέπει να γίνεται ο επαναπρογραμματισμός του εγκεφάλου