Βλέποντας τις τιμές των καυσίμων, όλο και περισσότεροι στρέφονται στο υγραέριο στο αυτοκίνητο – LPG καθώς με αυτό «καίνε» λιγότερο από τα μισά σε σχέση με την βενζίνη. Η μετατροπή σε υγραεριοκίνητο είναι μία λύση – επένδυση. Με γρήγορη απόσβεση. Κίνδυνος μόνο για τους μη προσεκτικούς, το νοθευμένο καύσιμο!
Οι τιμέςτωνκαυσίμων έχουν γίνει αρκετά «ρευστές» στις μέρες μας, ενώ εν μέσω ενεργειακών κρίσεων και εξελίξεων σε παγκόσμιο επίπεδο, έχουν παραμείνει σε υψηλά επίπεδα χωρίς να φαίνεται κάποιο «φως στο τούνελ» στο προσεχές μέλλον. Το LPG, κοινώς το υγραέριο, είναι η ιδανικότερη λύση απέναντι στην ακρίβεια της βενζίνης και του diesel, όντας σταθερά το οικονομικότερο καύσιμο της αγοράς. Αυτό από μόνο του, αποτελεί ακράδαντο επιχείρημα για πολλούς που θέλουν ή έχουν προχωρήσει στην ανάλογη μετατροπή του οχήματός τους.
Δεν είναι λίγοι αυτοί λοιπόν, που θεωρούν τη μετατροπή του βενζινοκίνητου τους σε διπλού καυσίμου (βενζίνη και υγραέριο) μία σημαντική επένδυση, της οποίας το κόστος μπορούν να αποσβέσουν μέσα σε λίγους μήνες, από την διαφορά κατανάλωσης!
Κυριολεκτικά «καίγοντας λιγότερο από τα μισά» σε σύγκριση με τη βενζίνη. Δεν είναι αμαρτία οπότε, ειδικά τέτοιες εποχές, να έχετε επενδύσει στη μετατροπή (ή αγορά) υγραεριοκίνητου και να την «πατήσετε» με έξτρα έξοδα και προβλήματα στον κινητήρα από νοθευμένουγραέριο;
Όπως συμβαίνει και στον υπόλοιπο κλάδο των κλαυσίμων (με τη βενζίνη και το diesel), έτσι και το LPG μαστίζεται εδώ και χρόνια από έντονη παραβατικότητα. Ορισμένοι «επιτήδειοι» παρανόμως πωλούν το βιομηχανικό υγραέριο -το οποίο είναι χαμηλότερης φορολογίας και ποιότητας- για υγραέριοκίνησης.
Οι έρευνες εκτιμούν ότι πάνω από το 20% του υγραερίου κίνησης που πωλείται
στην Ελλάδα (περίπου 65 χιλιάδες μετρικοί τόνοι), προέρχεται από παραδόσεις υγραερίου βιομηχανίας, χαμηλότερου ΕΦΚ (φόρου κατανάλωσης), οι οποίες γίνονται παράνομα. Σε αυτό το σημείο, να αναφέρουμε πως το «κίνησης» έχει φόρο 430 ευρώο μετρικός τόνος, ενώ το δε «βιομηχανίας» μόλις 60 ευρώο μετρικός τόνος. Εκτός όμως από τη χαμηλότερη φορολογία, το βιομηχανικό LPG είναι και χαμηλότερης ποιότητας, εμπεριέχοντας λιγότερο προπάνιο (κάτι που επηρεάζει αρνητικά την απόδοση του κινητήρα) και υψηλότερες θειούχες ενώσεις που βλάπτουν το περιβάλλον (και κατ επέκταση την υγεία όλων μας).
Τι μπορεί να κάνει κανείς για να προστατευτεί από όλα αυτά; Μα να «προσέξει» επιλέγοντας το πρατήριο από το οποίο προμηθεύεται καύσιμο. Κυρίως εμπιστευτείτε επώνυμα πρατήριαπου εγγυούνται για την ποιότητα και την ποσότητα των καυσίμων τους.
Ο επαγγελματίας πρατηριούχος θα σας παραδώσει πάντατηναπόδειξη (την οποία πρέπει να κρατάτε για παν ενδεχόμενο). Η απόδειξη εκδίδεται αυτόματα όχι μόνο για εφοριακούς λόγους, αλλά και ως ένας κρατικός μηχανισμός επαλήθευσης και ελέγχου, ώστε το κύκλωμα διακίνησης του υγραερίου κίνησης να ελέγχεται αυτόματα και με ακρίβεια.
Η καινοτομία του μοριακού ιχνηθέτη βάζει STOP στη νοθεία
Όπως γίνεται κατανοητό, τα αργά αντανακλαστικά του κρατικού μηχανισμού δεν μπορούν να προστατεύσουν πλήρως τον καταναλωτή. Για το λόγο αυτό, οι υγιείς εταιρείες του κλάδου των καυσίμων έχουν πάρει τα δικά τους «μέτρα αντιμετώπισης».
Ξεχωριστό παράδειγμα αποτελεί η Coral Gas, η οποία εφαρμόζει στο υγραέριο που διαθέτει και διανέμει στα πρατήριά της, την πρωτοποριακή καινοτομία του συστήματος μοριακού ιχνηθέτη.
Ο μοριακός ιχνηθέτης αποτελεί ένα ολοκληρωμένο σύστημα ποσοτικού και ποιοτικού ελέγχου του υγραερίου κίνησης (LPG), που εφαρμόζεται σε ολόκληρη τη διαδικασία της διανομής έως και την αντλία του πρατηρίου. Ο ιχνηθέτης τοποθετείται σε ελάχιστη ποσότητα (miligram / τόνο) χωρίς να μπορεί να αλλοιωθεί, ούτε να αφαιρεθεί, αλλά να μπορεί να ελεγχθεί επιτόπου με ειδικά συστήματα δίνοντας πληροφορίες για το εάν το καύσιμο έχει νοθευτεί και πόσο. Φυσικά τα κινητά συνεργεία της δημοφιλούς εταιρείας, με συνεχείς δειγματοληπτικούς ελέγχους (ανά την Ελλάδα) κάνουν guarantee την απόλυτη εφαρμογή και την 100% καθαρότητα του υγραερίου κίνησης Coral Gas.