Τα κιτ υγραεριοκίνησης 5ης γενιάς εξελίσσονται από εταιρείες κολοσσούς σε εκατομμύρια αυτοκινήτων σε όλο τον κόσμο, με τεχνογνωσία σε όλους τους κινητήρες της αγοράς. Και ειδικά στους παλαιότερους, με τους οποίους έχουν δοκιμαστεί επανειλημμένως.
Και όσο αυξάνεται η δημοφιλία τους, πέφτει και η τιμή. Και ειδικά για την Ελλάδα, βελτιώνεται και η κατάρτιση και αυξάνεται η εμπειρία των συνεργείων τοποθέτησης. Μπορεί πριν δύο ή τρία χρόνια να ήταν μόνο μια χούφτα άνθρωποι που κατείχε την τεχνολογία, σήμερα όμως, με την διείσδυση του υγραερίου, οι σοβαροί εγκαταστάτες ξέρουν ακριβώς τι κάνουν, ενώ αν έχουν επιφυλάξεις (σε νέα μοτέρ κυρίως) δεν διστάζουν να το πουν.
Το αποτέλεσμα είναι η μεγαλύτερη απόδοση ισχύος και ροπής, σε σύγκριση με τη βενζίνη. Το σύστημα έχει εμβαπτιζόμενη αντλία μέσα στην δεξαμενή και στο ταμπελάκι έξω από τη δεξαμενή γράφει (συνήθως) «pump inside», δηλαδή αντλία εσωτερικά στη δεξαμενή.
Για τους απλούς κινητήρες πολλαπλού ψεκασμού, η μετατροπή είναι πιο απλή υπόθεση.
Όμως, με τα καινούργιας τεχνολογίας μοτέρ που πραγματοποιούν άμεσο ψεκασμό, χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή, προκειμένου να είμαστε βέβαιοι πως ο εγκαταστάτης γνωρίζει καλά τη δουλειά του και πως το σύστημα που τοποθετούμε είναι δοκιμασμένο επί της ουσίας. Για παράδειγμα, υπάρχουν kit για κινητήρες TSI της VW (όπως αυτό της ολλανδικής εταιρείας Vialle) που πραγματοποιούν άμεσο ψεκασμό και χρησιμοποιούν τα μπεκ της βενζίνης, ενώ μας επιτρέπουν να κινούμαστε με υγραέριο από την πρώτη στιγμή που θα βάλουμε μπροστά.
Εναλλακτικά, υπάρχουν άλλα συστήματα για μοτέρ άμεσου ψεκασμού που απαιτούν να ξεκινήσουμε με βενζίνη, μέχρι ο κινητήρας να έρθει σε κατάλληλη θερμοκρασία λειτουργίας.
Ακόμα, άλλα συστήματα προβλέπουν πως το υγραέριο χρησιμοποιείται μόνο όταν οι στροφές λειτουργίας του κινητήρα βρίσκονται μεταξύ των 1.200 σ.α.λ. και 5.400 σ.α.λ. Πριν και μετά από αυτό το φάσμα στροφών λειτουργίας, γυρνούν αυτόματα στη βενζίνη. Ειδικά λοιπόν, αν ο κινητήρας του αυτοκινήτου που έχουμε είναι άμεσου ψεκασμού, πρέπει να ενημερωθούμε σωστά για τη λειτουργία του kit που θα τοποθετήσουμε καθώς και για το ποσοστό αξιοπιστίας του σε βάθος χρόνου.
Τι πρέπει να ξέρεις πριν την μετατροπή!
Σωστή επιλογή του συστήματος: Δεν «ταιριάζουν» όλα τα συστήματα LPG σε όλα τα είδη κινητήρων, κάτι το οποίο επιβεβαιώνεται από τους ειδικούς στο χώρο και τη μεγάλη εμπειρία τους. Θα πρέπει να ελεγχθεί λεπτομερώς το ποιο σύστημα ταιριάζει ακριβώς στο δικό σου μοντέλο αυτοκινήτου. Για να διευκολυνθείς σε αυτό, μπορείς να χρησιμοποιήσεις την «μαύρη λίστα», η οποία είναι ένας κατάλογος που έχει δημιουργήσει κάθε κατασκευαστής συστημάτων LPG και δείχνει σε ποια αυτοκίνητα ταιριάζει και σε ποια όχι, το σύστημα που κατασκευάζει.
Έμπειρος και εξειδικευμένος μετατροπέας: Η εμπειρία και τα υψηλά επίπεδα τεχνογνωσίας των τεχνικών που θα κάνουν τη μετατροπή παίζουν εξίσου σημαντικό, αν όχι σημαντικότερο, ρόλο στη σωστή τοποθέτηση και άριστη λειτουργία του συστήματος.
Καλή κατάσταση του κινητήρα: Ο κινητήρας θα πρέπει να είναι σε άριστη κατάσταση (και) πριν τη μετατροπή καθώς αν υπάρχει το οποιοδήποτε πρόβλημα στη λειτουργία του, θα παρουσιαστούν δυσλειτουργίες και στην απόδοση του συστήματος LPG.
Πιστοποιημένη εγκατάσταση: Όλα τα μέρη ενός συστήματος LPG θα πρέπει να πιστοποιημένα, από το πιο μικρό ανταλλακτικό μέχρι και το κυριότερο «κομμάτι» του. Με αυτόν τον τρόπο εξασφαλίζεται ένα άριστο αποτέλεσμα.