Μπορεί το LPG να εξασφαλίζει την οικονομική μετακίνηση σας, όμως δεν πρέπει να ξεχνάτε ότι και το σύστημα υγραεριοκίνησης απαιτεί τακτική συντήρηση για να λειτουργεί σωστά και αποδοτικά. Δείτε τώρα μερικά σημαντικά tips!
Με την τιμή της βενζίνης στα ύψη, το LPG δίνει λύση
-Κάθε 25-30.000 χλμ αλλάζεις φίλτρα -Στα 15.000 χλμ. ελέγχεις τα μπεκ -Απαιτείται ρύθμιση των βαλβίδων στα 30.000 χλμ Έχετε ή το σκέφτεστε να βάλετε υγραέριο στο αυτοκίνητο σας;
Η πλειονότητα όσων θέλουν να κινηθούν οικονομικά έχουν επιλέξει σήμερα να εγκαταστήσουν σύστημα LPG στο αυτοκίνητο.
Από κει και πέρα όμως, όπως όλα τα συστήματα του αυτοκινήτου -και ειδικά όσα έχουν να κάνουν με τον κινητήρα- θα πρέπει να υπόκεινται σε τακτικούς ελέγχους, προκειμένου να λειτουργούν σωστά, αλλά και να δίνουν τη δυνατότητα στο μοτέρ του οχήματός μας για μέγιστη απόδοση.
Στο θέμα αυτό λοιπόν, σας παρουσιάζουμε τα βήματα που περιλαμβάνει μια σωστή συντήρηση συστήματος LPG και τις χρονικές περιόδους που οφείλετε να ελέγχετε το όχημά σας, σχετικά με το σύστημα υγραερίου. Συνέχεια του άρθρου >>>
Ρύθμιση μπεκ και καθαρισμός φίλτρων
Κάθε 20.000 με 25.000 χιλ. (ανάλογα τον κατασκευαστή) θα πρέπει να αντικαθίστανται τα φίλτρα υγραερίου της παροχής και του πνεύμονα. Επίσης, τα μπεκ τύπου ηλεκτροβαλβίδων που τοποθετούνται από τους περισσότερους εγκαταστάτες θα πρέπει να ελέγχονται και να ρυθμίζονται κάθε 15.000 χιλ. ή μια φορά τον χρόνο τουλάχιστον.
Σε περίπτωση που δε γίνει ρύθμιση, κάποιοι κύλινδροι του αυτοκινήτου πιθανόν να λειτουργούν με φτωχό μείγμα, με αποτέλεσμα αύξηση θερμοκρασιών και φθορά του κινητήρα. Από την άλλη, τα μπεκ τύπου βενζίνης μετά την τοποθέτηση δεν χρειάζονται καμιά συντήρηση, εκτός και εάν πάθουν κάποια βλάβη.
Θεωρούνται τα καλύτερα μπεκ, κάνουν καλύτερο ομοιόμορφο ψεκασμό και μπορούν να τοποθετηθούν σε όλα τα συστήματα LPG, αλλά έχουν μεγαλύτερο κόστος αγοράς.
Ρύθμιση βαλβίδων μετά την εγκατάσταση LPG
Αρκετά αυτοκίνητα ειδικά τα περισσότερα ιαπωνικά διαθέτουν ρυθμιζόμενες βαλβίδες, οι οποίες με τη χρήση του LPG, φθείρονται περισσότερο, σε σχέση με τη βενζίνη. Στα περισσότερα αυτοκίνητα που διαθέτουν ρυθμιζόμενες βαλβίδες, προβλέπεται έλεγχος από τον κατασκευαστή ανά 30.000 χιλ. Όταν όμως χρησιμοποιούν LPG, απαιτείται ρύθμιση των διάκενων των βαλβίδων το πολύ κάθε 30.000 χιλ., διότι μειώνεται ο χώρος καύσης και κατά συνέπεια η ιπποδύναμη του αυτοκινήτου, με αποτέλεσμα την υπερθέρμανση και φθορά του κινητήρα. Σε περίπτωση μη ρύθμισης ο κινητήρας καταστρέφεται (φλάντζα κλπ).
Όταν διαπιστώνετε ότι:
• Πέφτει η ιπποδύναμη του αυτοκινήτου (φαίνεται αισθητά στις ανηφόρες).
• Στην ανηφόρα το όχημά σας δυσκολεύεται στο ξεκίνημα.
• Στο ρελαντί τρέμει το αυτοκίνητο αρκετά, το καταλαβαίνει κανείς στον λεβιέ ταχυτήτων.
• Πιθανή υπερθέρμανση.
Είναι σημάδια ότι οι βαλβίδες χρειάζονται ρύθμιση.
Αντίθετα, αρκετά αυτοκίνητα ειδικά τα περισσότερα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα διαθέτουν υδραυλικές βαλβίδες που δεν χρειάζονται ρύθμιση. Οι βαλβίδες ρυθμίζονται μόνες τους (αυτορυθμιζόμενες).
LPG και σύστημα ψύξης του αυτοκινήτου
Επειδή για την τοποθέτηση συστήματος υγραερίου γίνεται παρέμβαση στο σύστημα ψύξης του αυτοκινήτου και επειδή πόλοι εγκαταστάτες χρησιμοποιούν πλαστικούς αντί για μεταλλικούς συνδέσμους, επιβάλλεται να ελέγχετε την στάθμη στο σύστημα ψύξης (παγουράκι). Σε περίπτωση που διαπιστώσετε αδικαιολόγητη πτώση στάθμης, απευθύνεται σε έμπειρο μηχανικό ή την αντιπροσωπεία. Εάν απαιτείται, αντικαταστήστε τους πλαστικούς συνδέσμους με μεταλλικούς.
Τι σημαίνει εγκατάσταση LPG
• Η τοποθέτηση υγραερίου είναι συμφέρουσα και ασφαλής λύση.
• Το υγραεριοκίνητο αυτοκίνητο, απαιτεί επιμέλεια στην συντήρηση από εξειδικευμένο τεχνικό, σε βαθμό μεγαλύτερο από ένα αυτοκίνητο που καταναλώνει μόνο βενζίνη.
• Το σύστημα υγραερίου και το αυτοκίνητο θα πρέπει να συντηρείται από έμπειρο μηχανικό.
• Προσοχή στους μη ειδικούς τεχνικούς καθώς και στους υποτιθέμενους έμπειρους τεχνικούς.
• Σε καμία περίπτωση δεν καταστρέφεται ο κινητήρας, εάν συντηρείτε σωστά.