ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

To φυσικό αέριο μεγαλώνει, ο κόσμος το ακουλουθεί

7348 Επισκέψεις στο άρθρο

Το CNG μεγαλώνει μέρα με την ημέρα. Περίπου 14,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα παγκοσμίως κινούνται με φυσικό αέριο. Τα πρατήρια αυξάνονται συνεχώς, ενώ τα πλεονεκτήματα που έχει το συγκεκριμένο καύσιμο είναι πολλά και κυρίως η μεγάλη οικονομία καυσίμου, αλλά και η ασφάλεια που προσφέρει.

 
Το φυσικό αέριο είναι η… παγκόσμια απαίτηση μείωσης εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα

Το CNG ή φυσικό αέριο, είναι ένα αέριο μίγμα υδρογονανθράκων, το οποίο εξάγεται από υπόγειες κοιλότητες και εξαιτίας των ιδιοτήτων του θεωρείται το πλέον οικολογικό καύσιμο. Βασικό συστατικό του φυσικού αερίου είναι το μεθάνιο (CH4), ενώ συνυπάρχουν σε αυτό σημαντικές ποσότητες αιθανίου, προπανίου, και βουτανίου, οι οποίες αφαιρούνται έπειτα από εκτεταμένη επεξεργασία εκτός από το μεθάνιο. Αυτό που συνετέλεσε τρομερά στην ανάπτυξη του CNG, είναι η παγκόσμια απαίτηση για μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και των ρυπαντών που προέρχονται από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. 

Πλεονεκτήματα:

Για οδηγούς μεγάλων διαδρομών είναι μια οικονομική πηγή ενέργειας 
- Πολλές χώρες έχουν χαμηλούς φόρους καυσίμου 
- Μπορεί να υπάρχουν κίνητρα από τους προμηθευτές φυσικού αερίου 
- Εκπομπές ρύπων σημαντικά λιγότερες συγκριτικά με τη βενζίνη και το πετρέλαιο 
- Καυσαέρια σχεδόν χωρίς σωματίδια 
- Μεγαλύτερη αυτονομία των οχημάτων μετατροπής 
- Υψηλές αντικρουστικές ιδιότητες 
- Υψη ές προδιαγραφές ασφάλειες 
- Τα αποθέματα σε φυσικό αέριο είναι περισσότερα από το πετρέλαιο 
- Καθόλου απώλειες εξάτμισης καυσίμου κατά τον ανεφοδιασμό 
- Ελαφρύτερο του αέρα, διαλύεται προς τα άνω

Μειονεκτήματα:

Συγκριτικά με τη λειτουργία βενζίνης υπάρχει μια μικρή απώλεια ισχύος του κινητήρα 
- Απαιτείται πρόσθετος χώρος για την θέση των φιαλών 
- Οι χαλύβδινες φιάλες φυσικού αερίου δημιουργούν ένα πρόσθετο φορτίο στο αυτοκίνητο. 
- Το «αραιό» σε πολλές χώρες δίκτυο πρατηρίων φυσικού αερίου. 
- Το πρόσθετο κόστος αγοράς (εργοστασιακό) ή και μετατροπής
Περισσότερα από 14,5 εκατομμύρια κινούνται με φυσικό αέριο παγκοσμίως

α. τα αυτοκίνητα που παγκοσμίως κινούνται με φυσικό αέριο, σύμφωνα με πρόσφατες εκτιμήσεις, φτάνουν τα 14,5 εκατομμύρια, τα οποία ανεφοδιάζονται σε περισσότερα από 20 χιλιάδες πρατήρια σε 2.400 πόλεις σε όλο τον κόσμο. 
β. οι κινητήρες φυσικού αερίου παράγουν 25% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα από τη βενζίνη και 35% λιγότερο από το diesel, ενώ σε αντίθεση με τη βενζίνη το φυσικό αέριο ως καύσιμο δεν περιέχει τοξικά πρόσθετα μολύβδου ή βενζολίου. 
γ. το φυσικό αέριο δεν είναι τοξικό ή διαβρωτικό, δεν μολύνει τα υπόγεια ύδατα και επιπλέον δεν συντρέχει κανένας κίνδυνος για το περιβάλλον σε περίπτωση διαρροής! 
δ. το φυσικό αέριο είναι ελαφρύτερο από τον αέρα και σε περίπτωση διαρροής απλά διαφεύγει προς τα πάνω, διαστέλλεται και διαλύεται στην ατμόσφαιρα.

Το φυσικό αέριο δεν νοθεύεται

• To φυσικό αέριο ΔΕΝ μπορεί να νοθευτεί καθώς παρέχεται υπό πίεση με ειδικούς αγωγούς κατευθείαν από το εθνικό σύστημα μεταφοράς στα πρατήρια. 
• Το φυσικό αέριο δεν περιέχει θείο, ίχνη μετάλλων και τοξικά πρόσθετα μολύβδου ή βενζολίου που θεωρούνται ιδιαίτερα καρκινογόνες ουσίες. 
• Με τη χρήση του φυσικού αερίου εκλύονται -25% CO2, -35% μικροσωματίδια, -75% αρωματικοί υδρογονάνθρακες και -53% οξείδια του αζώτου (ΝΟx) σε σχέση με την αμόλυβδη βενζίνη. 
• Σε σχέση με το πετρέλαιο κίνησης, η χρήση φυσικού αερίου επιφέρει 
-15% CO2, -99,6% μικροσωματίδία, -36% αρωματικούς υδρογονάνθρακες και -95% ΝΟx. Ένα κιλό φυσικού αερίου ισοδυναμεί ενεργειακά με 1,5λτ. αμόλυβδης βενζίνης, 1,3λτ. πετρελαίου κίνησης και 2λτ. υγραερίου. 
• Ο αριθμός οκτανίων του φυσικού αερίου ανέρχεται στο 130 έναντι 90+ της αμόλυβδης βενζίνης. 
• Το λιπαντικό του κινητήρα φυσικού αερίου «μολύνεται» σημαντικά λιγότερο με αποτέλεσμα τα αυξημένα διαστήματα αλλαγής του σε σχέση με την βενζίνη. 
• Τα μέχρι στιγμής γνωστά κοιτάσματα φυσικού αερίου επαρκούν για την κάλυψη των αναγκών με βάση τα σημερινά δεδομένα κατανάλωσης για 120 έτη. 

Πλέον η εγκατάσταση LPG-CNG γίνεται στον ίδιο χώρο

Ο χώρος εγκαταστάσεων και μετατροπών υγραερίου και φυσικού αερίου, είναι οριοθετημένα κι αυτά με το προεδρικό διάταγμα 4199/2013, άρθρο 116, όπου καταργήθηκε ο γνωστός τοίχος και η απαίτηση δυο διαφορετικών χώρων εγκατάστασης με διαφορετικές εισόδους. Πλέον μπορούν οι εγκαταστάσεις LPG & CNG να γίνονται στον ίδιο χώρο, απλά υπάρχει η υποχρέωση τοποθέτησης σε όλα τα επίπεδα των χώρων του συνεργείου, πιστοποιημένων συσκευών ανίχνευσης διαρροών υγραερίου φυσικού αερίου, συνδεδεμένων ηλεκτρικά μέσω ειδικού πίνακα και εφεδρικής τροφοδοσίας με σειρήνα και φάρο κινδύνου. Για κάθε είδος αερίου καυσίμου (LPG ή CNG) τοποθετείται ξεχωριστός ανιχνευτής. Ο ανιχνευτής διαρροής καυσίμου LPG τοποθετείται σε απόσταση 30 εκατοστών του μέτρου από το έδαφος. Ο ανιχνευτής διαρροής καυσίμου CNG τοποθετείται σε απόσταση 30 εκατοστών του μέτρου από την οροφή. 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ