Φρένα αυτοκινήτου: Tι πρέπει να γνωρίζεις & τι προσέχεις
- Το κρύο σκληραίνει τα φρένα και τα κάνει λιγότερο αποτελεσματικά.
- Τα τακάκια και οι δίσκοι είναι αναλώσιμα (θέλουν έλεγχο κάθε 20.000 χλμ).
- Τα υγρό των φρένων χρειάζεται και αυτό αλλαγή(με τον καιρό χάνει τις ιδιότητές του)
- Απότομα φρεναρίσματα & βάρος, τα καταπονούν (φθείρονται πολύ πιο γρήγορα)
Το κρύο σκληραίνει τα φρένα και τα κάνει λιγότερο αποτελεσματικά
Κατά τους χειμερινούς μήνες, το όχημα έχει να αντιμετωπίσει βροχές και κακοκαιρίες, ενώ σε πιο ορεινές περιοχές, το χιόνι και ο πάγος επηρεάζουν σημαντικά την απόδοση του οχήματος. Τα φρένα είναι ένα από αυτά τα συστήματα που επηρεάζουν άμεσα την λειτουργία του αυτοκινήτου και είναι απαραίτητο να είναι καλοσυντηρημένα. Και αυτό γιατί το σύστημα φρένων συνδέεται άμεσα με την ασφάλεια όλων των χρηστών του δρόμου. Ένα όχημα με κακοσυντήρημένα φρένα δεν μπορεί να σταματήσει σωστά, θέτοντας σε κίνδυνο τόσο τους επιβάτες του οχήματος, όσο και όλους τους υπόλοιπους οδηγούς και πεζούς.
Το κρύο επηρεάζει τα φρένα, καθώς απαιτείται χρόνος για να ζεσταθούν. Τα τακάκια και το υλικό τους γίνεται πιο σκληρό με το κρύο και είναι λιγότερο αποτελεσματικά. Σε συνθήκες βροχής και ειδικά χιονιά, οι αποστάσεις φρεναρίσματος μεγαλώνουν σημαντικά, ακόμα και σε καλοδιατηρημένα συστήματα φρένων, πόσο δε μάλλον σε συστήματα φρένων που δεν έχουν συντηρηθεί σωστά.
Τα τακάκια και οι δίσκοι είναι αναλώσιμα (θέλουν έλεγχο κάθε 20.000 χλμ).<
Τα τακάκια και οι δίσκοι των φρένων είναι το σημείο επαφής μεταξύ του συστήματος πέδησης και των ελαστικών. Τα στοιχεία αυτά φθείρονται πιο εύκολα από άλλα εξαρτήματα και απαιτούν συχνότερη συντήρηση. Η τριβή των δίσκων και των τακακιών των φρένων προκαλεί θερμότητα και αυτή η θερμότητα προκαλεί φθορές. Είναι σημαντικό να τσεκάρεις την ποιότητα και το πάχος των τακακιών για να βεβαιωθείτε ότι υπάρχει επαρκής αντίσταση.
Εάν παρατηρήσεις ότι πρέπει να πατήσεις περισσότερο το πεντάλ του φρένου ή μυρίσεις οσμή καμένου ή η απόσταση που χρειάζεται για να σταματήσει το αυτοκίνητο αυξάνεται δραστικά, ίσως ήρθε η ώρα να ελέγξεις και να αντικαταστήσεις τα τακάκια και τους δίσκους των φρένων. Αν δεις σκουριά ή αν οι δίσκοι δεν φθείρονται ομοιόμορφα, αυτό σημαίνει ότι πρέπει να αλλαχτούν. Συνήθως ο έλεγχος γίνεται από το συνεργείο, κάθε 20.000 χιλιόμετρα περίπου, αυτό όμως εξαρτάται και από τον τρόπο οδήγησης (πιο επιθετική οδήγηση φθείρει τα φρένα γρηγορότερα).
Αν δεις σκουριά ή αν οι δίσκοι δεν φθείρονται ομοιόμορφα, αυτό σημαίνει ότι πρέπει να αλλαχτούν
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το » |
Το υγρό των φρένων χρειάζεται και αυτό αλλαγή(με τον καιρό χάνει τις ιδιότητές του)<
Τα φρένα λειτουργούν ως επί το πλείστον με υγρό φρένων, σε ένα υδραυλικό κύκλωμα. Τα βασικά του μέρη είναι η αντλία μονής ενέργειας, οι σωληνώσεις και ασφαλώς τα υγρά. Η αντλία μετακινεί ένα έμβολο και ουσιαστικά πολλαπλασιάζει τη δύναμη που ασκεί ο οδηγός στο πεντάλ του φρένου. Το υγρό φρένων αποτελεί το μέσο που θα μεταφέρει τη δύναμη που ασκείται στο κύκλωμα Όταν πατάς το πεντάλ του φρένου, δημιουργείται πίεση, η οποία μεταφέρεται μέσω του υγρού φρένων από τον κύριο κύλινδρο, μέσω των σωληνώσεων φρένων και στις δαγκάνες, οι οποίες μεταφέρουν την πίεση αυτή στα τακάκια και τους δίσκους των φρένων. Το υγρό φρένων είναι, επομένως, εξαιρετικά σημαντικό.
Δυστυχώς, το υγρό φρένων προσελκύει την υγρασία, η οποία μπορεί να είναι εξαιρετικά επιζήμια για το σύστημα πέδησης. Η υγρασία στο υγρό φρένων προκαλεί διάβρωση των μεταλλικών εξαρτημάτων των φρένων και μειώνει το σημείο βρασμού του υγρού, επηρεάζοντας την αποτελεσματικότητα των φρένων.
Σε πολύ γενικές γραμμές, το υγρό φρένων πρέπει να αντικαθίσταται κάθε 2 χρόνια περίπου, όμως αυτό εξαρτάται από τις οδηγίες του κατασκευαστή.
Απότομα φρεναρίσματα & βάρος, τα καταπονούν (φθείρονται πολύ πιο γρήγορα
Φυσικά πρέπει να αναφέρουμε ότι όσο πιο προσεκτικός είναι στον δρόμο ο οδηγός, τόσο περισσότερο θα αντέξουν τα φρένα του. Η μεταφορά υπερβολικού βάρους ή το απότομο και επανειλημμένο φρενάρισμα φθείρουν με πολύ γρηγορότερο ρυθμό τα φρένα. Η αποφυγή αυτών και άλλων καταστάσεων που μπορούν να επηρεάσουν την απόδοση των φρένων, όπου είναι δυνατόν, θα διατηρήσει την καλύτερη απόδοση των φρένων για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και θα μειώσει την πιθανότητα περιστατικών που σχετίζονται με βλάβες σε αυτά.