Πήρες τουρμπάτο; Μην το οδηγείς σαν το 16βάλβιδο ατμοσφαιρικό του 2000
3 Φωτογραφίες »

Πήρες τουρμπάτο; Μην το οδηγείς σαν το 16βάλβιδο ατμοσφαιρικό του 2000

379.946 Επισκέψεις στο άρθρο

- Σεβάσου το. Περίμενε λίγο να ζεσταθεί πριν το πας τέρμα
- Μην σβήνεις το μοτέρ αμέσως αν πριν το πάταγες
- Για να μην καίει άλλαξε ταχύτητα μέχρι τις 2.000-2.500 σ.α.λ.
- Διαχρονικό μειονέκτημα το turbo lag που πλέον στα καινούργια έχει μειωθεί φουλ

Το τούρμπο δεν το οδηγάς σαν το παλιό ατμοσφαιρικό σου!


Μήπως δεν ξέρεις τα πάντα γύρω από την οδήγηση με τούρμπο;

Μήπως δεν ξέρεις τα πάντα γύρω από την οδήγηση με τούρμπο;

Η οδήγηση θέλει τον τρόπο της… Όπως διαφορετικό είναι να οδηγάς πισωκίνητο με προσθιοκίνητο αυτοκίνητο, έτσι διαφορετικός είναι ο τρόπος οδήγησης ενός turbo αυτοκινήτου με ένα ατμοσφαιρικό. Πόσο διαφορετικά όμως πρέπει να οδηγείς ένα «τουρμπάτο» αυτοκίνητο; Δείτε παρακάτω τα βασικά που πρέπει να ξέρετε.

Μην σβήνεις τον κινητήρα, αν προηγουμένως έτρεχες

Η παραπάνω φράση ισχύει ως ένα βαθμό. Όχι τόσο στα καινούρια turbo μοντέλα, όσο περισσότερο στα παλαιότερης τεχνολογίας, δηλαδή από 5-8 ετών και πάνω. Ο λόγος; Ο τρόπος ψύξης της τουρμπίνας. Με πολύ απλά λόγια, στα παλαιότερης τεχνολογίας turbo, η τουρμπίνα «κρύωνε» με λάδι που κυκλοφορούσε μέσα. Όταν έσβηνες απότομα τον κινητήρα, το καυτό λάδι «καθόταν» μέσα, με αποτέλεσμα να μην γίνεται επαγωγή της θερμότητας και είτε να ραγίζει το κέλυφος της τουρμπίνας, είτε συχνότερα η φτερωτή του turbo. Σημειώστε, πως οι θερμοκρασίες που αναπτύσσονται στην εξαγωγή είναι στους 800+ βαθμούς Κελσίου (!), άρα όταν έχεις οδηγήσει γρήγορα πριν και σβήσεις απότομα τον κινητήρα οι θερμοκρασίες μπορούν να είναι καταστροφικές. Πλέον, όμως, υπάρχουν συστήματα στα οποία η κυκλοφορία συνεχίζει, όπως και τουρμπίνες υδρόψυκτες, με αποτέλεσμα την γρηγορότερη απομάκρυνση της θερμότητας. Βέβαια, εμείς σε κάθε περίπτωση θα συμβουλεύαμε πάντα να μειώνετε οδηγικό ρυθμό εν κινήσει και μετά να σβήνετε τον κινητήρα. 
Σελίδα 2Σωστές αλλαγές στο κιβώτιο & turbo lag
Σελίδα 3Βρες τη ροπή & τα turbατα μοτέρ του σήμερα
Toyota
test center