Όπως οι αλλαγές ταχύτητας πρέπει να γίνονται στις χαμηλές στροφές για μέγιστη οικονομία καυσίμου, έτσι και όταν ταξιδεύεις στην εθνική πρέπει να οδηγείς στο κατάλληλο εύρος στροφών, δηλαδή εκεί που αποδίδεται η μέγιστη ροπή του κινητήρα. Αν το κάνεις αυτό, η τουρμπίνα δεν θα φουσκώνει-ξεφουσκώνει συνέχεια (σ.σ. άρα δεν θα αυξάνεται η κατανάλωση), αλλά θα έχει σταθερή πίεση και άρα θα κινηθείτε οικονομικά. Πάλι, βέβαια, το εύρος των στροφών εξαρτάται από τον κινητήρα. Ένα tip για να βρείτε ποιο είναι αυτό, είναι κρατήσετε σταθερή ταχύτητα-στροφές και να ελέγχετε τη στιγμιαία κατανάλωση. Μετά από λίγα χιλιόμετρα, θα το έχετε βρει!
Όλα τα diesel και τα σύγχρονα βενζίνης είναι turbo
Αν παρακολουθείτε τα τεκταινόμενα γύρω από την αυτοκίνηση, τότε μην διαβάσετε τις επόμενες γραμμές. Αν όχι και τόσο πολύ, τότε να σας ενημερώσουμε πως όλα τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα είναι πλέον turbo (σ.σ. όταν οδηγήσετε ένα θα νιώσετε αμέσως αυτό το τράβηγμα του τούρμπο στις χαμηλές στροφές). Από την άλλη, στα βενζινοκίνητα τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά. Στην μίνι κατηγορία (δηλαδή τα πολύ μικρά αυτοκίνητα πόλης) οι τούρμπο προτάσεις είναι λιγότερες, ενώ στις επόμενες κατηγορίες τα περισσότερα είναι τούρμπο. Για αυτό και μπορεί να έχετε κάνει την ερώτηση «Πόσα κυβικά είναι αυτό το μοντέλο» και να έχετε μείνει έκπληκτοι με την απάντηση: «μόνο 1.000 κυβικά»…