Ό,τι πρέπει να ξέρετε για να αγοράζετε λάστιχα που σας καλύπτουν
82.746 Επισκέψεις στο άρθρο (5/1/2024)
Autotriti Tips: Τι είδους λάστιχο διαλέγουμε και γιατί;
Θερινό: είναι το καλύτερο στο βρεγμένο, θέλει αλυσίδες στο χιόνι. Θερινά λέγονται τα κανονικά λάστιχα που φοράει το 95% του κοινού.All season (4 εποχών): 4 μέτρα χειρότερο φρενάρισμα στο βρεγμένο, επιτρέπεται να κυκλοφορείς χωρίς αλυσίδες, πάει σε χιόνι μέχρι 10 πόντους.
Χειμερινά: Στην Ελλάδα, μόνο για την «Φλώρινα», για 3 μήνες το χρόνο. 8 μέτρα χειρότερο φρενάρισμα στο βρεγμένο. Πάνε σε χιόνι. Φθείρονται γρήγορα στην άσφαλτο.
Eco: Κερδίζεις 100 ευρώ/χρόνο από καύσιμο. Θες 4 μέτρα παραπάνω για να σταματήσεις στο βρεγμένο. Ξεχωρίζουν από το Fuel A, που γράφουν στην ετικέτα.
Sport: Φθείρονται πιο γρήγορα. Βγάζουν 25-30.000 χλμ.. Δηλ. 15-20.000 χλμ. λιγότερα, από τα θερινά. Παρόλα αυτά σε τεστ μας, sport λάστιχο πολύ καλής μάρκας, έχασε σε κράτημα και φρένα από κάποια θερινά (όπως και σε αντίστοιχα διεθνή τεστ).
Η γκάμα της Michelin και όσα πρέπει να ξέρεις
- Αν βγάζει πολλά χιλιόμετρα, σημαίνει ότι έχει σκληρότερο πέλμα, χάνεις σε φρένα και κράτημα.
- Αν είναι το καλύτερο σε φρένα και κράτημα, φθείρεται πιο γρήγορα.
- ¶ρα θέλουμε την χρυσή τομή. Ακολούθησε τα πράσινα ή διάβασε παρακάτω.
Model | Primacy 4+ | Pilot Sport 5 | e.Primacy | Primacy 4 | Pilot Sport 4 | Energy Saver | CrossClimate 2 | Alpin 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Κατηγορία | Θερινό | Θερινό | Θερινό | Θερινό | Θερινό | Θερινό | 4 εποχών (All Season) | Χειμερινό |
Τύπος | Κανονικό | Sport | Eco | Κανονικό | Sport | Eco | Sport | Sport |
Model year | 2022 | 2022 | 2020 | 2017 | 2015 | 2007 | 2020 | 2018 |
Τιμή 16'' | 90 | Μη διαθέσιμο | 94 | 92 | 103 | 140 | 102 | 107 |
Τιμή 17'' | 147 | 139 | 148 | 149 | 140 | Μη διαθέσιμο | 148 | 160 |
Ετικέτα Wet | Wet A | Wet A | Wet B | Wet A | Wet A | Wet B | Wet B | Wet B |
Ετικέτα Fuel | Fuel C | Fuel C | Fuel A | Fuel C | Fuel D | Fuel B | Fuel C | Fuel C |
Χιόνι | αλυσίδες | αλυσίδες | αλυσίδες | αλυσίδες | αλυσίδες | αλυσίδες | Β | Α |
Συμπεριφορά στο Βρεγμένο | A | A | Β | Β | Β | Β | Β | C |
* Παλιότερη τεχνολογία -> Να είναι νέας γενιάς (2021 – 2024): Μέχρι και 5 μέτρα χειρότερο φρενάρισμα στο βρεγμένο έχουμε μετρήσει, σε παλιότερες γενιές (παλιότερη τεχνολογία). Και πωλούνται στις ίδιες τιμές, με τις νέες γενιές ή και ακριβότερα!
Τι άλλο πρέπει να προσέχουμε;
Οι ετικέτες που έχει κάθε λάστιχο επάνω του:-Να είναι Wet A: Καλό στο βρεγμένο. Στην Ελλάδα ζούμε και όλοι οι δρόμοι γλιστράνε.
-Να είναι Fuel C: Με Fuel A ή Fuel Β κερδίζεις 50 ή 100 ευρώ/χρόνο από καύσιμο και φρενάρεις στο βρεγμένο 4-5 μέτρα χειρότερα.
-Χιόνι: Για να μην κουβαλάς αλυσίδες θες All Season ή χειμερινά. Και πρέπει να είσαι πολύ προσεκτικός αν βρέχει, αφού θες 4 (all season) ή 8 μέτρα (χειμερινά) παραπάνω, για να σταματήσεις στο βρεγμένο.
-Συμπεριφορά στο Βρεγμένο: Διάλεξε τα πράσινα Α (δες τον πίνακα). Τα κόκκινα Β, θέλουν 4-5 μέτρα παραπάνω στο φρενάρισμα, τα κόκκινα C, θέλουν μέχρι και 8 μέτρα παραπάνω.
Τι μάρκα να διαλέξω τελικά και ποιο λάστιχο κάθε μάρκας;
Αν έχεις καταλήξει στη μάρκα Michelin, διάλεξε με βάση τον παραπάνω πίνακα. Αν όχι:Δες τις μετρήσεις μας, στα τεστ που δημοσιεύουμε. Στα τεστ μας, στο βρεγμένο φρενάρισμα είχαμε επιδόσεις από 38 μέχρι και 52 μέτρα (14 μέτρα διαφορά, με το ίδιο αυτοκίνητο).
- Δοκιμή: Michelin Primacy 4+
- Falken Ziex ZE 310 Ecorun Vs Michelin Primacy 4+
- Goodyear EfficientGrip Performance 2 Vs Michelin Primacy 4+
- Pirelli Cinturato P7 Vs Michelin Pilot Sport 4
Σελίδα 1 | Ποια Michelin αγοράζω και ποια αποφεύγω; |
Σελίδα 2 | Ό,τι πρέπει να ξέρετε για να αγοράζετε λάστιχα που σας καλύπτουν |