2 Φωτογραφίες »
Ό,τι πρέπει να ξέρετε για να αγοράζετε λάστιχα που σας καλύπτουν
41.678 Επισκέψεις στο άρθρο (23/2/2024)
Autotriti Tips: Τι είδους λάστιχο διαλέγουμε και γιατί;
Θερινό: είναι το καλύτερο στο βρεγμένο, θέλει αλυσίδες στο χιόνι. Θερινά λέγονται τα κανονικά λάστιχα που φοράει το 95% του κοινού.All season (4 εποχών): Με ένα τέτοιο λάστιχο επιτρέπεται να κυκλοφορείς χωρίς αλυσίδες, πάει σε χιόνι μέχρι 10 πόντους. Ο μέσος όρος της κατηγορίας κάνει 4 μέτρα χειρότερο φρενάρισμα από ένα θερινό λάστιχο στο βρεγμένο.
Χειμερινά: Στην Ελλάδα, μόνο για την «Φλώρινα», για 3 μήνες το χρόνο. 8 μέτρα χειρότερο φρενάρισμα στο βρεγμένο. Πάνε σε χιόνι. Φθείρονται γρήγορα στην άσφαλτο.
Eco: Κερδίζεις 100 ευρώ/χρόνο από καύσιμο. Θες 4 μέτρα παραπάνω για να σταματήσεις στο βρεγμένο. Ξεχωρίζουν από το Fuel A, που γράφουν στην ετικέτα.
Sport: Φθείρονται πιο γρήγορα. Βγάζουν 25-30.000 χλμ.. Δηλ. 15-20.000 χλμ. λιγότερα, από τα θερινά. Παρόλα αυτά σε τεστ μας, sport λάστιχο πολύ καλής μάρκας, έχασε σε κράτημα και φρένα από κάποια θερινά (όπως και σε αντίστοιχα διεθνή τεστ).
Η γκάμα της Toyo και όσα πρέπει να ξέρεις
- Αν βγάζει πολλά χιλιόμετρα, σημαίνει ότι έχει σκληρότερο πέλμα, χάνεις σε φρένα και κράτημα.
- Αν είναι το καλύτερο σε φρένα και κράτημα, φθείρεται πιο γρήγορα.
- Αρα θέλουμε την χρυσή τομή. Ακολούθησε τα πράσινα ή διάβασε παρακάτω.
Model | Proxes Comfort | Proxes TR1 | Proxes Sport | Proxes CF2 | Celcius AS2 | Celsius | SnowProx S954 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Κατηγορία | Θερινό | Θερινό | Θερινό | Θερινό | All Season | All Season | Χειμερινό |
Τύπος | Sport | Sport | Sport | Κανονικό | Κανονικό | Κανονικό | Κανονικό |
Model year | 2020 | 2019 | 2016 | 2013 | 2021 | 2015 | 2016 |
Τιμή 16'' | 79 | 76 | Μη διαθέσιμο | 74 | 83 | 83 | 133 |
Τιμή 17" | 149 | Μη διαθέσιμο | 143 | 105 | Μη διαθέσιμο | 153 | Μη διαθέσιμο |
Ετικέτα Wet | Wet A | Wet B | Wet A | Wet B | Wet B | Wet C | Wet B |
Ετικέτα Fuel | Fuel C | Fuel D | Fuel C | Fuel C | Fuel C | Fuel E | Fuel E |
Χιόνι | αλυσίδες | αλυσίδες | αλυσίδες | αλυσίδες | Β | Β | Α |
Συμπεριφορά στο Βρεγμένο | Β | Β | Β | Β | Β | Β | C |
Τι άλλο πρέπει να προσέχουμε;
Οι ετικέτες που έχει κάθε λάστιχο επάνω του:
- Να είναι Wet A: Καλό στο βρεγμένο. Στην Ελλάδα ζούμε και όλοι οι δρόμοι γλιστράνε.
- Να είναι Fuel C: Με Fuel A ή Fuel Β κερδίζεις 50 ή 100 ευρώ/χρόνο από καύσιμο και φρενάρεις στο βρεγμένο 4-5 μέτρα χειρότερα.
- Χιόνι: Για να μην κουβαλάς αλυσίδες θες All Season ή χειμερινά. Και πρέπει να είσαι πολύ προσεκτικός αν βρέχει, αφού θες 4 (all season) ή 8 μέτρα (χειμερινά) παραπάνω, για να σταματήσεις στο βρεγμένο.
- Συμπεριφορά στο Βρεγμένο: Διάλεξε τα πράσινα Α (δες τον πίνακα). Τα κόκκινα Β, θέλουν 4-5 μέτρα παραπάνω στο φρενάρισμα, τα κόκκινα C, θέλουν μέχρι και 8 μέτρα παραπάνω.
Τι μάρκα να διαλέξω τελικά και ποιο λάστιχο κάθε μάρκας;
Αν έχεις καταλήξει στη μάρκα Toyo, διάλεξε με βάση τον παραπάνω πίνακα. Αν όχι: Δες τις μετρήσεις μας, στα τεστ που δημοσιεύουμε. Στα τεστ μας, στο βρεγμένο φρενάρισμα είχαμε επιδόσεις από 38 μέχρι και 52 μέτρα (14 μέτρα διαφορά, με το ίδιο αυτοκίνητο).Σελίδα 1 | Τι πρέπει να ξέρω αν αγοράζω ελαστικά Toyo |
Σελίδα 2 | Ό,τι πρέπει να ξέρετε για να αγοράζετε λάστιχα που σας καλύπτουν |