ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Ό,τι πρέπει να ξέρετε για να αγοράζετε λάστιχα που σας καλύπτουν
2 Φωτογραφίες »

Ό,τι πρέπει να ξέρετε για να αγοράζετε λάστιχα που σας καλύπτουν

41.678 Επισκέψεις στο άρθρο (23/2/2024)

Autotriti Tips: Τι είδους λάστιχο διαλέγουμε και γιατί;

Θερινό: είναι το καλύτερο στο βρεγμένο, θέλει αλυσίδες στο χιόνι. Θερινά λέγονται τα κανονικά λάστιχα που φοράει το 95% του κοινού.

All season (4 εποχών): Με ένα τέτοιο λάστιχο επιτρέπεται να κυκλοφορείς χωρίς αλυσίδες, πάει σε χιόνι μέχρι 10 πόντους. Ο μέσος όρος της κατηγορίας κάνει 4 μέτρα χειρότερο φρενάρισμα από ένα θερινό λάστιχο στο βρεγμένο.

Χειμερινά: Στην Ελλάδα, μόνο για την «Φλώρινα», για 3 μήνες το χρόνο. 8 μέτρα χειρότερο φρενάρισμα στο βρεγμένο. Πάνε σε χιόνι. Φθείρονται γρήγορα στην άσφαλτο.

Eco: Κερδίζεις 100 ευρώ/χρόνο από καύσιμο. Θες 4 μέτρα παραπάνω για να σταματήσεις στο βρεγμένο. Ξεχωρίζουν από το Fuel A, που γράφουν στην ετικέτα.

Sport: Φθείρονται πιο γρήγορα. Βγάζουν 25-30.000 χλμ.. Δηλ. 15-20.000 χλμ. λιγότερα, από τα θερινά. Παρόλα αυτά σε τεστ μας, sport λάστιχο πολύ καλής μάρκας, έχασε σε κράτημα και φρένα από κάποια θερινά (όπως και σε αντίστοιχα διεθνή τεστ).

Η γκάμα της Toyo και όσα πρέπει να ξέρεις

  • Αν βγάζει πολλά χιλιόμετρα, σημαίνει ότι έχει σκληρότερο πέλμα, χάνεις σε φρένα και κράτημα.
  • Αν είναι το καλύτερο σε φρένα και κράτημα, φθείρεται πιο γρήγορα.
  • Αρα θέλουμε την χρυσή τομή. Ακολούθησε τα πράσινα ή διάβασε παρακάτω. 
 
Model Proxes Comfort Proxes TR1 Proxes Sport Proxes CF2 Celcius AS2 Celsius SnowProx S954
Κατηγορία Θερινό Θερινό Θερινό Θερινό All Season All Season Χειμερινό
Τύπος Sport Sport Sport Κανονικό Κανονικό Κανονικό Κανονικό
Model year 2020 2019 2016 2013 2021 2015 2016
Τιμή 16'' 79 76 Μη διαθέσιμο 74 83 83 133
Τιμή 17" 149 Μη διαθέσιμο 143 105 Μη διαθέσιμο  153 Μη διαθέσιμο
Ετικέτα Wet Wet A Wet B Wet A Wet B Wet B Wet C Wet B
Ετικέτα Fuel Fuel C Fuel D Fuel C Fuel C Fuel C Fuel E Fuel E
Χιόνι αλυσίδες αλυσίδες αλυσίδες αλυσίδες Β Β Α
Συμπεριφορά
στο Βρεγμένο
Β Β Β Β Β Β C
Παλιότερη τεχνολογία -> Να είναι νέας γενιάς (2021 – 2024): Μέχρι και 5 μέτρα χειρότερο φρενάρισμα στο βρεγμένο έχουμε μετρήσει, σε παλιότερες γενιές (παλιότερη τεχνολογία). Και πωλούνται στις ίδιες τιμές, με τις νέες γενιές ή και ακριβότερα!
Τι άλλο πρέπει να προσέχουμε;
Οι ετικέτες που έχει κάθε λάστιχο επάνω του:
- Να είναι Wet A: Καλό στο βρεγμένο. Στην Ελλάδα ζούμε και όλοι οι δρόμοι γλιστράνε.

Να είναι Fuel C: Με Fuel A ή Fuel Β κερδίζεις 50 ή 100 ευρώ/χρόνο από καύσιμο και φρενάρεις στο βρεγμένο 4-5 μέτρα χειρότερα.
 
- Χιόνι: Για να μην κουβαλάς αλυσίδες θες All Season ή χειμερινά. Και πρέπει να είσαι πολύ προσεκτικός αν βρέχει, αφού θες 4 (all season) ή 8 μέτρα (χειμερινά) παραπάνω, για να σταματήσεις στο βρεγμένο.

- Συμπεριφορά στο Βρεγμένο: Διάλεξε τα πράσινα Α (δες τον πίνακα). Τα κόκκινα  Β, θέλουν 4-5 μέτρα παραπάνω στο φρενάρισμα, τα κόκκινα  C, θέλουν μέχρι και 8 μέτρα παραπάνω.

Τι μάρκα να διαλέξω τελικά και ποιο λάστιχο κάθε μάρκας;

Αν έχεις καταλήξει στη μάρκα Toyo, διάλεξε με βάση τον παραπάνω πίνακα. Αν όχι: Δες τις μετρήσεις μας, στα τεστ που δημοσιεύουμε. Στα τεστ μας, στο βρεγμένο φρενάρισμα είχαμε επιδόσεις από 38 μέχρι και 52 μέτρα (14 μέτρα διαφορά, με το ίδιο αυτοκίνητο).

Σελίδα 1Τι πρέπει να ξέρω αν αγοράζω ελαστικά Toyo
Σελίδα 2Ό,τι πρέπει να ξέρετε για να αγοράζετε λάστιχα που σας καλύπτουν
Autotriti.gr
FILIKOS DIAK