To Yaris παραμένει για χρόνια το απόλυτο best seller της ελληνικής αγοράς. Kαι όχι άδικα. Η ολοκαίνουργια γενιά του κορυφαίου μικρού της Toyota έχει όλα τα εφόδια για να ξεπεράσει κάθε προσδοκία.
Το Toyota Yaris ήρθε το 1999 συνδυάζοντας την ευελιξία και την ευχρηστία ενός compact σε διαστάσεις αυτοκινήτου με την ευρυχωρία, την πρακτικότητα και την τεχνολογία ενός μεγαλύτερου. Στην πορεία του χρόνου και μετά από 3 γενιές έχει καταφέρει πάνω από 4.000.000 πωλήσεις, ενώ ειδικά στην ελληνική αγορά το Yaris παραμένει για 8 χρόνια το απόλυτο best-seller αποτελώντας μια επιλογή με προσιτή τιμή, αλλά ανέσεις μεγαλύτερου, ικανοποιώντας ακόμα και μια οικογένειας. Το 2020 όμως είναι η χρονιά του λανσαρίσματος του ολοκαίνουργιου, 4ης γενιάς, Toyota Yaris που έχει ένα και μόνο σκοπό: Nα γίνει ο απόλυτος κυρίαρχος της κατηγορίας του.
Πιο trendy από ποτέ!
Το νέο Yaris έρχεται με έντονα trendy σχεδιασμό κάτι που μετράει στην κατηγορία. Σύμφωνα με τους σχεδιαστές της Toyota, η σχεδιαστική έμπνευση ήρθε από το Kuromame (βασικό πιάτο στο τραπέζι της ιαπωνικής πρωτοχρονιάς βασισμένο στο φασόλι της μαύρης σόγιας), τον ταύρο και τον σπρίντερ σε στάση εκκίνησης. Σε σχέση με το προηγούμενο, η τοποθέτηση των τροχών πιο κοντά στις άκρες του αμαξώματος (-10 χλστ. ο μπροστινός πρόβολος και -50 χλστ. ο πίσω), τα φαρδιά μετατρόχια (1.529 χλστ μετά από αύξηση 57 χλστ.) και η χαμηλότερη θέση οδήγησης (-36 χλστ.) έχουν θετικό αντίκτυπο στις αναλογίες επιτρέποντας στους σχεδιαστές να δημιουργήσουν ένα άκρως δυναμικό σε σχεδίαση μοντέλο. Το νέο Yaris ακόμα πιο ξεχωριστό σε σχεδίαση, αν και το προηγούμενο, που είναι ακόμα διαθέσιμο, δεν πάει πίσω. Το νέο ξεχωρίζει χάρη στη μεγάλη μάσκα, το νευρώδες καπό και τα τραβηγμένα στις άκρες φώτα. Οι μπροστινές κολώνες τραβήχτηκαν προς τα πίσω, το καπό μάκρυνε. Το πίσω μέρος είναι ακόμη πιο ιδιαίτερο μιας και χαρακτηρίζεται από την χαμηλή γραμμή της οροφής, που δίνει έναν κουπέ τόνο, κυρίως όμως ξεχωρίζει από το ενιαίο πάνελ των φώτων.
Nέα μοντέρνα πλατφόρμα
Πιο σημαντική από την εξωτερική σχεδίαση είναι φυσικά η μηχανολογική εξέλιξη του νέου Yaris σε σχέση με το προηγούμενο με τη νέα σπονδυλωτή πλατφόρμα GA-B (συμπληρώνει προς τα κάτω την πλατφόρμα Τoyota New Global Architecture) να αποτελεί το νέο «θεμέλιο». Χάρη στις εξελιγμένες τεχνολογίες συγκόλλησης, η πλατφόρμα συνδυάζει υψηλή ακαμψία με χαμηλό βάρος, αλλά και χαμηλό κόστος παραγωγής. Σύμφωνα με την Toyota, αν και η πλατφόρμα είναι κατά 35% πιο άκαμπτη διατηρεί το ίδιο βάρος, ενώ το υβριδικό μοντέλο είναι και 20 κιλά ελαφρύτερο από το σημερινό. Ενδιαφέρον στοιχείο είναι πως η Toyota σε αντίθεση με την αυξητική τάση που επικρατεί, μείωσε το μήκος του Yaris κατά 5 χλστ., το οποίο πλέον είναι στα 3.940 χλστ, ενώ ταυτόχρονα όμως αύξησε το μεταξόνιο κατά 50 ολόκληρα χιλιοστά (2.560). Διευρυμένο κατά 50 χλστ. (1.745 χλστ. συνολικά) είναι και το πλάτος, ωστόσο το ύψος έχει μειωθεί κατά 40 χλστ. στα 1.470 χλστ. Στην ανάρτηση διατηρείται η διάταξη με γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, ωστόσο έχουν γίνει συγκεκριμένες επεμβάσεις. Έτσι στο πλαίσιο υπάρχει γέφυρα μεταξύ των, μειωμένης τριβής, εμπρός γονάτων εν είδη μπάρας θόλων, ενώ ο ημιάκαμπτος πίσω άξονας έχει κατά 140% μεγαλύτερη ακαμψία με αποτέλεσμα να δοθεί η δυνατότητα για χρήση μαλακότερων ελατηρίων. Το κέντρο βάρους του νέου Yaris έχει χαμηλώσει κατά 15 χλστ. σε σχέση με το σημερινό. Η καυτή έκδοση του 4ης γενιάς μικρού της Toyota oνομάζεται Yaris GR και έρχεται να αντικαταστήσεις το Yaris GRMN.
Το κάνανε ακόμα πιο άσχημο... Και θα έλεγα ότι το μόνο όμορφο σχεδιαστικά γιαρις, ήταν το 1ο μοντέλο!!!
Ελεος με του 3κύλινδρους κινητήρες! Δεν υπάρχει άλλος τρόπος μείωσης του βάρους;
Ένα σοβαρό μείον για αυτοκίνητο πόλης, το νέο δείχνει να "χάνει" σημαντικά σε περιμετρική ορατότητα. Σαφώς η κατεύθυνση είναι προς νεανικότερο κοινό.