Mega Test αυτονομίας ηλεκτρικών: Πόσα χιλιόμετρα βγάζουν στο ταξίδι;

337.195 Επισκέψεις στο άρθρο (14/3/2024)
Έχουν ένα δίκιο όσοι μισούν τα ηλεκτρικά. Γιατί έχεις 300+ άλογα και πηγαίνεις με 120, αργείς στην φόρτιση, στα επιβάλλουν οι απαγορεύσεις. Όμως το όριο ταχύτητας είναι 120 (άσε δε τα μπλόκα). Ρίχνουμ
2 Φωτογραφίες »

Έχουν ένα δίκιο όσοι μισούν τα ηλεκτρικά. Γιατί έχεις 300+ άλογα και πηγαίνεις με 120, αργείς στην φόρτιση, στα επιβάλλουν οι απαγορεύσεις. Όμως το όριο ταχύτητας είναι 120 (άσε δε τα μπλόκα). Ρίχνουμε φως στο πόσο εύκολο είναι ένα ταξίδι με ηλεκτρικό.

- Ταξιδέψαμε με 8 ηλεκτρικά που είχαν μπαταρία από 70 κιλοβατώρες και πάνω
- Ξεκινήσαμε για Θεσσαλονίκη, 100% φορτισμένοι, για να δούμε πόσο μακριά θα φτάσουμε
- Είχαμε σταθερή ταχύτητα 120 χλμ./ώρα με Cruise Control & αναμμένο τον κλιματισμό
- Τα 8 μοντέλα του τεστ βγάλανε από 279 μέχρι και 324 χλμ. με το 80% της μπαταρίας τους

Ταξιδέψαμε με 8 ηλεκτρικά αυτοκίνητα που είχαν μπαταρία από 70 κιλοβατώρες και πάνω

Είναι μια απορία και  δικαιολογημένη ένσταση από τους υποστηρικτές των κινητήρων βενζίνης-diesel την οποία ακούμε πολύ συχνά: «Ok, καλά τα ηλεκτρικά μέσα στην πόλη, αλλά πόσα χιλιόμετρα θα βγάλω στο ταξίδι, όταν πηγαίνω σαν άνθρωπος;»

Σε αυτό το ερώτημα απαντά το Mega Test αυτονομίας του AutoΤρίτη Test Center που θα διαβάσετε παρακάτω. Για πρώτη φορά στην Ελλάδα μετρήσαμε πόσα πραγματικά χιλιόμετρα κάνουν στον αυτοκινητόδρομο 8 αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα και μάλιστα στην πιο πολυσύχναστη διαδρομή, δηλαδή το Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Όλα μάλιστα τα μοντέλα είχαν μπαταρία πάνω από 70 κιλοβατώρες, δηλαδή... ένα κανονικό ρεζερβουάρ αν κάναμε κάποιο άτυπο παραλληλισμό με τα «κανονικά» αυτοκίνητα.

Πατήστε εδώ για να δείτε τα Live Videos από τη μέρα της δοκιμής

Αναλυτικά είχαμε στην διάθεσή μας τα εξής 8 ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μεγάλη αυτονομία:

Ξεκινήσαμε για Θεσσαλονίκη, με 100% μπαταρία, για να δούμε πόσο μακριά θα φτάσουμε

Με σημείο εκκίνησης την έξοδο Βαρυμπόμπης (20ο χλμ. Ε.Ο. Αθηνών - Λαμίας), φορτίσαμε και τα 8 αυτοκίνητα στο 100% της μπαταρίας έτσι ώστε όλα να έχουν... γεμάτο «ρεζερβουάρ». Κατόπιν, ξεκινήσαμε βόρεια για Θεσσαλονίκη με στόχο να φτάσουμε όσο το δυνατόν πιο μακριά.
 
Ως όριο της δοκιμής και κάθε αυτοκινήτου ορίσαμε το 20% της μπαταρίας, αφενός γιατί ο μέσος όρος από φορτιστή σε φορτιστή στην ΠΑΘΕ είναι 50 χιλιόμετρα, άρα με αυτό το ποσοστό φτάνεις από τον έναν στον άλλο, αφετέρου γιατί το 20% είναι ένα ψυχολογικό όριο που οι χρήστες των ηλεκτρικών έχουν συνήθως και θέλουν σε αυτό να φορτίζουν το αυτοκίνητο.

Είχαμε σταθερή ταχύτητα 120 χλμ./ώρα με Cruise Control & αναμμένο τον κλιματισμό

Οι συνθήκες οδήγησης ήταν κοινές σε κάθε αυτοκίνητο. Πιο συγκεκριμένα, βάλαμε τον κλιματισμό στους 22ο Κελσίου θεωρώντας αυτή μια ιδανική θερμοκρασία όταν ταξιδεύεις με ένα «κανονικό» αυτοκίνητο  και ταξιδέψαμε με σταθερή ταχύτητα 120 χλμ./ώρα και ενεργοποιημένο Cruise Control. 'Αλλωστε, όπως σωστά θα πείτε σε ένα ταξίδι δεν πας... με 100, άρα θέλεις όσο το δυνατόν πιο ρεαλιστικές συνθήκες μετρήσεων. Επιπλέον δε, όλα τα αυτοκίνητα είχαν επιλεγμένο το normal πρόγραμμα οδήγησης, ενώ για τους λεπτολόγους να αναφέρουμε ότι οι θερμοκρασίες περιβάλλοντος κατά τη διάρκεια της δοκιμής έπαιζαν από 12ο έως 19ο Κελσίου. Τέλος, για αυτούς που θέλουν να κάνουν πιο κοντινές αποστάσεις αλλά στο μεταίχμιο του ορίου ταχύτητας, να πούμε πως με 140 χλμ./ώρα η κατανάλωση σε ένα ηλεκτρικό αυξάνεται κατά 20-25% (μείνετε συντονισμένοι στο autotriti.gr).

'Αλλη αυτονομία λένε οι κατασκευαστές, άλλο ισχύει στην πράξη

Ένας ακόμη -φυσικά- λόγος για το Mega Test Αυτονομίας που θα διαβάσετε παρακάτω είναι γιατί η αυτονομία των ηλεκτρικών στον αυτοκινητόδρομο είναι κάτι που δεν ανακοινώνεται από τους κατασκευαστές και δεν βρίσκει εύκολα ο υποψήφιος χρήστης. Συνήθως ανακοινώνεται η μέση κατανάλωση και η μέση ή μέγιστη αυτονομία σύμφωνα με μια συγκεκριμένη διαδικασία μέτρησης κατανάλωσης (WLTP), η οποία περιλαμβάνει 4 φάσεις και από αυτές βγαίνει ο μέσος όρος.
 
Συγκεκριμένα στις πρώτες 2 φάσεις γίνεται μέτρηση μέσα στην πόλη με πολλά σταμάτα-ξεκίνα (τα ηλεκτρικά εδώ έχουν όφελος γιατί η μπαταρία φορτίζει όταν αφήνεις γκάζι ή φρενάρεις), μετά το αυτοκίνητο δοκιμάζεται σε συνθήκες επαρχιακού δρόμου (μέχρι 90 χλμ./ώρα) και στο τέλος η τέταρτη και μικρότερη χρονικά φάση αφορά την ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο έως 130 χλμ./ώρα. Όπως καταλαβαίνετε η τελευταία φάση είναι και η πιο σημαντική όταν κάνεις ένα ταξίδι, και αυτήν θα εξετάσουμε στις επόμενες σελίδες.

Πώς τα πήγαν λοιπόν τα 8 μοντέλα στον αυτοκινητόδρομο; Θα απαντήσουμε ότι σε γενικές γραμμές αν έχεις ένα ηλεκτρικό όχημα με 70 κιλαβατώρες και πάνω θα πας ανθρώπινα μέχρι την Λάρισα, ένα σημείο με αρκετούς γρήγορους φορτιστές DC (σ.σ. φορτιστές DC είναι οι φορτιστές που μπορείς να φορτίσεις πολύ πιο γρήγορα από μια πρίζα. Για παράδειγμα σε μια πρίζα σπιτιού φορτίζεις με ταχύτητα 3 έως 11 κιλοβάτ ανά ώρα, ενώ σε ένα ταχυφορτιστή με ταχύτητα από 50 έως και 350 ανάλογα με το πόσο μεγάλος είναι ο φορτιστής και πόσο γρήγορα μπορεί να δεχτεί ρεύμα το ίδιο το αυτοκίνητό σου).

Δείτε όμως στη συνέχεια του άρθρου τα αναλυτικά επιμέρους συμπεράσματα, το τι πρέπει να ξέρεις και πως τα πήγε το κάθε ένα μοντέλο ξεχωριστά.

Σελίδα 2Σημαντικό! Ονομαστική Vs ωφέλιμη χωρητικότητα μπαταρίας
Σελίδα 3Συμπεράσματα: Τι πρέπει να ξέρω για το ταξίδι στην εθνική με 120;
Σελίδα 4Ford Mustang Mach-E: Έκανε 325 χλμ. & είχε «κάβα» άλλα 80
Σελίδα 5Hyundai Ioniq 6: «Έσκιζε» τον αέρα - 313 χλμ. με το 80%
Σελίδα 6Kia EV6 LR: 320 χλμ. με υπόλοιπο 16%
Σελίδα 7Mercedes EQA: Μικρή μπαταρία, μεγάλη αυτονομία
Σελίδα 8MG 4 77kW: Value for money ηλεκτρικό
Σελίδα 9Skoda Enyaq: Φτάνεις Λάρισα με 18%
Σελίδα 10Tesla Model Y LR: Τερμάτισε με 20% υπόλοιπο
Σελίδα 11Volkswagen ID.4 Pro: Στο Βελεστίνο με 20%
Σελίδα 12Πώς επηρεάζει η αεροδυναμική σχεδίαση την κατανάλωση;
Σελίδα 13Video με την εξέλιξη της δοκιμής
Σελίδα 14Πάνω από 2.000 shares – likes & Σχόλια! Διαβάστε τι λέει το κοινό για τα Ηλεκτρικά