Το πετρελαιοκίνητο Kia XCeed λέει «ναι» σε όσους αναζητούν την άνεση και την πρακτικότητα ενός crossover με κομψό coupe στυλ, όντας παράλληλα απολαυστικό στο δρόμο για πολλά χιλιόμετρα σε συνδυασμό και με το αυτόματο κιβώτιο που λειτουργεί ως αγχολυτικό.
Έχοντας δοκιμάσει το Kia XCeed στις βενζινοκίνητες εκδόσεις των 120 και 140 ίππων, βάλαμε στο χέρι το «καλό» diesel με τους 136 ίππους που συνδυάζεται με το γνώριμο πλέον 48βολτο ήπια υβριδικό σύστημα και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Το μικρομεσαίο CUV (Coupe Utility Vehicle) επωφελείται από την ήπια υβριδική τεχνολογία στην πετρελαιοκίνητη έκδοση μετά την φετινή ανανέωση της γκάμας των κινητήρων, διατηρώντας σε υψηλά επίπεδα το ενδιαφέρον στο δρόμο και δίνοντάς του πόντους σε επιδόσεις και κατανάλωση. Σε συνδυασμό και με το αγχολυτικό αυτόματο κιβώτιο, το XCeed με το 48βολτο σύστημα μπαίνει επάξια στη λίστα για τους χιλιομετροφάγους που προτιμούν το diesel, αλλά αναζητούν και το κάτι παραπάνω στο δρόμο, χωρίς να γίνεται απαγορευτικό το χώμα.
Το XCeed αρέσει… πώς να το κάνουμε;
Αισθητικά, η 4η διαφορετική έκδοση του Ceed, κλέβει την παράσταση με την πρώτη ματιά αφού διαθέτει το coupe στιλ, που δίνει μια πιο σπορτίφ νότα, ενώ «παντρεύει» τα πλεονεκτήματα των κλασικών οικογενειακών χάτσμπακ με crossover χαρακτηριστικά, λόγω και της αυξημένης του απόστασης από το έδαφος (σ.σ. από 174 έως 184 χλστ. ανάλογα µε την διάσταση των ελαστικών-ζαντών). Από εκεί και πέρα, η κορυφαία εξοπλιστική έκδοση Titanium της δοκιμής (πάνω από τις Optimum και Dynamic) χαρακτηρίζεται από μια υπερπλήρη λίστα από καλούδια, μεταξύ των οποίων το ψηφιακό κόκπιτ των 12,3 ιντσών, το infotainment με την ευκρινέστατη και καλή στην απόκριση οθόνη των 10,25 ιντσών, το «καλό» ηχοσύστημα με το κρυφό woofer στον χώρο αποσκευών των 380 λίτρων κ.ά..
Η 4η διαφορετική έκδοση του Ceed, κλέβει την παράσταση με την πρώτη ματιά.
Το ταμπλό, αν και κάπως συντηρητικό σχεδιαστικά, είναι ποιοτικό στην αφή και με προσεγμένη συναρμογή, ενώ η εργονομία βρίσκεται σε καλά επίπεδα. Χρηστικό το «ράφι» για μικροαντικείμενα κάτω από τα χειριστήρια του κλιματισμού που λειτουργεί και ως ασύρματος επαγωγικός φορτιστής, καθώς επίσης και οι «κρυφές» θήκες στην κεντρική κονσόλα. Άσσος στο μανίκι του μοντέλου της δοκιμής η έξτρα πανοραμική, ανοιγόμενη οροφή που κάνει το coupe Crossover της Kia ευάερο και ευήλιο.
Ιδανικός συνδυασμός κινητήρα-κιβωτίου Ο εξηλεκτρισμός των κλασικών μοτέρ δεν είναι κάτι καινούργιο, ωστόσο πάντα έχει ουσία και στην πράξη. Στην προκειμένη, η κορυφαία έκδοση του 1.600άρη CRDi turbodiesel κινητήρα της εταιρείας αποδίδει και πάλι 136 άλογα με 320 Nm ροπής, αλλά το ήπια υβριδικό σύστημα 48V παίζει συμπρωταγωνιστικό ρόλο στην κατανάλωση καυσίμου και στον τρόπο που «βγαίνει» η ισχύς στο δρόμο. Εκεί εμπλέκεται και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, με την υποδειγματική συνεργασία τους να απαρτίζουν ένα ολοκληρωμένο σύνολο.
Στην πράξη, το μοτέρ «τραβάει» δυνατά από χαμηλά, παρόλο που έχει κάπως τραχιά χροιά, και οι αλλαγές των ταχυτήτων είναι άμεσες, με το κιβώτιο να εκμεταλλεύεται με τον βέλτιστο τρόπο το εύρος των στροφών. Στα kickdown, η απόκριση είναι ταχύτατη, με την βοήθεια και του mild hybrid, που παρεμβαίνει δίνοντας όση ενέργεια έχει αποθηκεύσει από το φρενάρισμα ή το ρολάρισμα. Και όλα αυτά με την μεικτή κατανάλωση στα 6,5 λτ./100 χλμ., που μπορεί να κατέβει και χαμηλότερα με το Eco επιλεγμένο.
Σου κάνει τα κέφια με άνεση Πριν μπεις στη θέση του οδηγού, από την εμφάνιση και μόνο, υποψιάζεσαι ότι κάτι καλό έρχεται. Κάτι που επιβεβαιώνεται αμέσως μετά το κούμπωμα της ζώνης και τα πρώτα μέτρα στο δρόμο. Η θέση οδήγησης θυμίζει εκείνη του Ceed, αν και είσαι κάπως πιο αμφιθεατρικά, όμως με μικρότερη ορατότητα προς τα πίσω ένεκα της coupe εμφάνισης. Οι πρώτες λακκούβες είναι η ευχάριστη έκπληξη, καθώς διαπιστώνεις ότι, όχι μόνο δηλώνει crossover αλλά είναι και στην πράξη, απορροφώντας ικανοποιητικά τις όποιες ανωμαλίες παρά την σχετικά σφικτή ρύθμιση της αναβαθμισμένης ανάρτησης να ανασχεδιασμένα μέρη και νέα αμορτισέρ με υδραυλικά στοπ που βελτιώνουν την επαναφορά των ελατηρίων. Μιλώντας για αυτή, μαθαίνεις ότι εξοπλίζεται με ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω και το πάτωμα Κ2 του ικανού στο δρόμο «μπαμπά» Ceed, οπότε αναπόφευκτα θα μπεις στον πειρασμό να πιέσεις επιλέγοντας το οδηγικό προφίλ Sport (υπάρχουν Eco και Normal), πρώτα στις ανοιχτές καμπές και μετά και σε ποιο κλειστές στροφές, και εκεί τα καταφέρνει εξαιρετικά χωρίς περιττές κλίσεις και με τα paddles στο καλό σε αίσθηση τιμόνι να βοηθούν όταν χρειάζονται. Τα φρένα συμπληρώνουν με τον καλύτερο τρόπο το ασφαλές και ευχάριστο οδηγικό του προφίλ τόσο με την αίσθησή τους, όσο και με την απόδοσή τους. Βέβαια, στη θεωρία η σβέλτη οδήγηση δεν είναι το κύριο πεδίο δράσης του, όμως αποδεικνύει ότι μπορεί να τα καταφέρει και εκεί το ίδιο καλά με τα βενζινοκίνητα «αδέλφια» του.
Στην καθημερινότητα και σε πιο ήπιας μορφής μετακινήσεις, το αυτόματο mild hybrid diesel XCeed αποτελεί ένας πρώτης τάξεως αγχολυτικό, καθώς καλύπτει με άνεση τις μεταφορικές ανάγκες μιας οικογένειας, όντας εύκολο στη διαχείριση. Επιπλέον, το XCeed δεν θα αφήσει παραπονεμένους του πιο… περιπετειώδεις τύπους, που θα αναζητήσουν κάτι σε πατημένες χωμάτινες διαδρομές.
Η γνώμη μας Το Kia XCeed αποτελεί μια από τις ευχάριστες οδηγικά επιλογές της μικρομεσαίας κλάσης και στην πετρελαιοκίνητη, ήπια υβριδική του έκδοση. Με σπορτίφ coupe εμφάνιση, αποδοτικό και πρακτικό μηχανικό σύνολο και 7ετή εγγύηση και ανανέωση χαρτών πλοήγησης, συνδυάζει με τον καλύτερο τρόπο τα οφέλη των Crossover και χάτσμπακ, παίζοντας κυριολεκτικά χωρίς αντίπαλο. Η τιμή του είναι λίγο πικάντικη στο μάτι (από 25.890 ευρώ), όχι όμως τόσο για όσα συνολικά προσφέρει.
+ Εμφάνιση, κινητήρας-κιβώτιο, ποιότητα κατασκευής, οδική συμπεριφορά και αίσθηση, πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, 7ετής εγγύηση - Ορατότητα προς τα πίσω, συντηρητικός εσωτερικός διάκοσμος