ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Σημαντικό! Ονομαστική Vs ωφέλιμη χωρητικότητα μπαταρίας

335.854 Επισκέψεις στο άρθρο (14/3/2024)
Ονομαστική χωρητικότητα είναι το συνολικό μέγεθος της μπαταρίας, όμως στην πράξη το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί μικρότερο μέρος (ωφέλιμη) για να μην υπάρχει φθορά στο χρόνο. Καλό για την ζωή της είναι να

Ονομαστική χωρητικότητα είναι το συνολικό μέγεθος της μπαταρίας, όμως στην πράξη το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί μικρότερο μέρος (ωφέλιμη) για να μην υπάρχει φθορά στο χρόνο. Καλό για την ζωή της είναι να υπάρχει μεγάλη ρεζέρβα.

Όπως η χωρητικότητα ενός ρεζερβουάρ είναι 50 λτ. για παράδειγμα, έτσι και η χωρητικότητα μιας μπαταρίας αυτοκινήτου είναι συγκεκριμένη. Μετριέται σε Κιλοβατώρες (kWh). Η κιλοβατώρα ως ποσότητα ενέργειας αντιστοιχεί στο ρεύμα που θα καταναλωθεί μέσα σε 1 ώρα από ηλεκτρικές συσκευές που λειτουργούν με σταθερή ισχύ 1000 Watt.


Στα τεχνικά χαρακτηριστικά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων συνήθως αναφέρεται μόνο ένα νούμερο, όμως αυτό δε λέει την αλήθεια. Αυτή είναι η ονομαστική χωρητικότητα. Η ωφέλιμη χωρητικότητα είναι πάντα μικρότερη και είναι αυτή που έχει σημασία. Η ονομαστική χωρητικότητα είναι η ποσότητα του ρεύματος που μπορεί να αποθηκεύσει μια μπαταρία αν τη γεμίσουμε full. Ωστόσο, οι μπαταρίες λιθίου έχουν κάποιες ιδιαιτερότητες και αν τις φορτίζουμε μέχρι το απόλυτο 100%, σύντομα θα εμφανιστεί πολύ έντονη φθορά. Το ίδιο ισχύει και για την εκφόρτισή τους. Αν τραβήξουμε από μέσα όλο το ηλεκτρικό φορτίο που έχουν, οδηγούμαστε και πάλι σε έντονη φθορά σε μικρό χρονικό διάστημα.

Προκειμένου οι κατασκευαστές να εξασφαλίσουν ότι οι μπαταρίες θα έχουν μεγάλη διάρκεια ζωής, έχουν αποφασίσει ότι ένα ποσοστό θα «πηγαίνει χαμένο». Δηλαδή όταν η μπαταρία θα δείχνει ότι βρίσκεται στο 100%, στην πραγματικότητα θα είναι πιο κάτω. Αντίστοιχα, όταν δείχνει ότι βρίσκεται στο 0%, στην πραγματικότητα θα υπάρχει ακόμα φορτίο μέσα της.
Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με τη ρεζέρβα των συμβατικών αυτοκινήτων. Ακόμα και αν η ένδειξη αυτονομίας λέει 0 χλμ. υπάρχει ακόμα καύσιμο ώστε να καλυφθεί μια μικρή απόσταση. Έτσι και στα ηλεκτρικά ακόμα και αν η ένδειξη μπαταρίας φτάσει στο «μηδέν» υπάρχει ακόμα ενέργεια για κίνηση μερικών χλμ. ακόμη, έστω και με «κομμένες» επιδόσεις.

Να γνωρίζω:
Ονομαστική χωρητικότητα είναι το συνολικό μέγεθος της μπαταρίας, όμως στην πράξη το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί μικρότερο μέρος (ωφέλιμη) για να μην υπάρχει φθορά στο χρόνο. Καλό για την ζωής της μπαταρίας είναι να υπάρχει διαφορά μεταξύ ονομαστικής και ωφέλιμης χωρητικότητας.

Σελίδα 1Mega Test αυτονομίας ηλεκτρικών: Πόσα χιλιόμετρα βγάζουν στο ταξίδι;
Σελίδα 2Σημαντικό! Ονομαστική Vs ωφέλιμη χωρητικότητα μπαταρίας
Σελίδα 3Συμπεράσματα: Τι πρέπει να ξέρω για το ταξίδι στην εθνική με 120;
Σελίδα 4Ford Mustang Mach-E: Έκανε 325 χλμ. & είχε «κάβα» άλλα 80
Σελίδα 5Hyundai Ioniq 6: «Έσκιζε» τον αέρα - 313 χλμ. με το 80%
Σελίδα 6Kia EV6 LR: 320 χλμ. με υπόλοιπο 16%
Σελίδα 7Mercedes EQA: Μικρή μπαταρία, μεγάλη αυτονομία
Σελίδα 8MG 4 77kW: Value for money ηλεκτρικό
Σελίδα 9Skoda Enyaq: Φτάνεις Λάρισα με 18%
Σελίδα 10Tesla Model Y LR: Τερμάτισε με 20% υπόλοιπο
Σελίδα 11Volkswagen ID.4 Pro: Στο Βελεστίνο με 20%
Σελίδα 12Πώς επηρεάζει η αεροδυναμική σχεδίαση την κατανάλωση;
Σελίδα 13Video με την εξέλιξη της δοκιμής
Σελίδα 14Πάνω από 2.000 shares – likes & Σχόλια! Διαβάστε τι λέει το κοινό για τα Ηλεκτρικά
Mercedes
NEXEN NBLUE 4SEASON