Ονομαστική χωρητικότητα είναι το συνολικό μέγεθος της μπαταρίας, όμως στην πράξη το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί μικρότερο μέρος (ωφέλιμη) για να μην υπάρχει φθορά στο χρόνο. Καλό για την ζωή της είναι να υπάρχει μεγάλη ρεζέρβα.
Όπως η χωρητικότητα ενός ρεζερβουάρ είναι 50 λτ. για παράδειγμα, έτσι και η χωρητικότητα μιας μπαταρίας αυτοκινήτου είναι συγκεκριμένη. Μετριέται σε Κιλοβατώρες (kWh). Η κιλοβατώρα ως ποσότητα ενέργειας αντιστοιχεί στο ρεύμα που θα καταναλωθεί μέσα σε 1 ώρα από ηλεκτρικές συσκευές που λειτουργούν με σταθερή ισχύ 1000 Watt.
Στα τεχνικά χαρακτηριστικά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων συνήθως αναφέρεται μόνο ένα νούμερο, όμως αυτό δε λέει την αλήθεια. Αυτή είναι η ονομαστική χωρητικότητα. Η ωφέλιμη χωρητικότητα είναι πάντα μικρότερη και είναι αυτή που έχει σημασία. Η ονομαστική χωρητικότητα είναι η ποσότητα του ρεύματος που μπορεί να αποθηκεύσει μια μπαταρία αν τη γεμίσουμε full. Ωστόσο, οι μπαταρίες λιθίου έχουν κάποιες ιδιαιτερότητες και αν τις φορτίζουμε μέχρι το απόλυτο 100%, σύντομα θα εμφανιστεί πολύ έντονη φθορά. Το ίδιο ισχύει και για την εκφόρτισή τους. Αν τραβήξουμε από μέσα όλο το ηλεκτρικό φορτίο που έχουν, οδηγούμαστε και πάλι σε έντονη φθορά σε μικρό χρονικό διάστημα.
Προκειμένου οι κατασκευαστές να εξασφαλίσουν ότι οι μπαταρίες θα έχουν μεγάλη διάρκεια ζωής, έχουν αποφασίσει ότι ένα ποσοστό θα «πηγαίνει χαμένο». Δηλαδή όταν η μπαταρία θα δείχνει ότι βρίσκεται στο 100%, στην πραγματικότητα θα είναι πιο κάτω. Αντίστοιχα, όταν δείχνει ότι βρίσκεται στο 0%, στην πραγματικότητα θα υπάρχει ακόμα φορτίο μέσα της. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με τη ρεζέρβα των συμβατικών αυτοκινήτων. Ακόμα και αν η ένδειξη αυτονομίας λέει 0 χλμ. υπάρχει ακόμα καύσιμο ώστε να καλυφθεί μια μικρή απόσταση. Έτσι και στα ηλεκτρικά ακόμα και αν η ένδειξη μπαταρίας φτάσει στο «μηδέν» υπάρχει ακόμα ενέργεια για κίνηση μερικών χλμ. ακόμη, έστω και με «κομμένες» επιδόσεις.
Να γνωρίζω: Ονομαστική χωρητικότητα είναι το συνολικό μέγεθος της μπαταρίας, όμως στην πράξη το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί μικρότερο μέρος (ωφέλιμη) για να μην υπάρχει φθορά στο χρόνο. Καλό για την ζωής της μπαταρίας είναι να υπάρχει διαφορά μεταξύ ονομαστικής και ωφέλιμης χωρητικότητας.