ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
ΕΞΑΤΜΙΣΕΙΣ

Εξατμίσεις

Eξατμίσεις-Tuning

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για το σύστημα της εξάτμισης

PERAMAX
HAPPY CHOICE

Από τι αποτελείται το σύστημα της εξάτμισης, ποια η λειτουργία του, τι πρέπει να προσέχω και ποιές είναι οι ενδείξεις μιας βλάβης.

Από τι απαρτίζεται, τι κάνει:
Οι σωλήνες της πολλαπλής εξαγωγής, ένας από κάθε κύλινδρο, ενώνονται καταλήγοντας στον καταλύτη, ο οποίος φιλτράρει τις βλαβερές ουσίες της καύσης του κινητήρα. Ακολουθεί το μεσαίο καζάνι, υπεύθυνο για τη ροή των καυσαερίων και το τελικό, που περιορίζει το θόρυβο που καταλήγει στο περιβάλλον.

Ένα σύστημα εξάτμισης συνεισφέρει στην απόδοση του κινητήρα, φιλοξενεί τους αισθητήρες του συστήματος διαχείρισης κινητήρα που άπτονται των λειτουργιών προετοιμασίας καυσίμου μίγματος (δηλαδή τους αισθητήρες λάμδα), ενώ ενσωματώνει τις λοιπές διατάξεις καθαρισμού των καυσαερίων (φίλτρα κατακράτησης σωματιδίων).

Γιατί είναι απαραίτητο ένα σύστημα εξάτμισης:
Ο πρώτος και βασικός λόγος είναι ότι, συνήθως, ο οδηγός ή οι επιβάτες του εκάστοτε μηχανοκίνητου βρίσκονται πολύ κοντά στον κινητήρα και, ως εκ τούτου, πρέπει με κάποιον τρόπο να αποτραπεί το ενδεχόμενο να εισπνεύσουν τα βλαβερά και επικίνδυνα καυσαέρια. Τα καυσαέρια ενός βενζινοκινητήρα, πριν περάσουν από το όποιο σύστημα καθαρισμού τους (βλ. καταλυτικός μετατροπέας), περιέχουν δηλητηριώδες μονοξείδιο του άνθρακα (CO), καρκινογόνους άκαυτους υδρογονάνθρακες (HC), ασφυξιογόνο διοξείδιο του άνθρακα (CO2) και διάφορες άλλες ενώσεις, σε μικρότερες συγκεντρώσεις.

Σήμερα πέρα από τη προστασία οδηγού και επιβατών, η εξάτμιση φροντίζει και για τη προστασία του περιβάλλοντος, ενσωματώνοντας όλα όσα χρειάζονται για τον... εξαγνισμό των καυσαερίων και τη μετατροπή τους σε «αβλαβή» για τον άνθρωπο αέρια. Εξίσου σημαντική συνεισφορά του συστήματος εξαγωγής είναι πως μειώνει τρομερά τον παραγόμενο θόρυβο του κινητήρα, μιας και «κατευνάζει» την ηχητική ενέργεια των καυσαερίων και επαναφέρει τον θόρυβο του κινητήρα σε ανεκτά επίπεδα.

Πέρα από όλα τα παραπάνω το σύστημα εξαγωγής φροντίζει και για την εύρυθμη λειτουργία του κινητήρα. Σε έναν τυπικό βενζινοκινητήρα, το 35-40% της ενέργειας που περιέχεται στο καύσιμο πάει «χαμένο» στην εξάτμιση, υπό μορφή θερμικής, κινητικής και ηχητικής ενέργειας. Το σύστημα εξάτμισης φροντίζει να αξιοποιεί μέρος αυτής της ενέργειας προς όφελος της απόδοσης του κινητήρα, αυξάνοντας την ογκομετρική απόδοση μέσω της βελτίωσης του ποσοστού πλήρωσης των κυλίνδρων. 

Τι προσέχω:

  • Φροντίστε επαρκώς το σύστημα εξαγωγής του αυτοκινήτου σας, ώστε να μην εκπέμπετε επιβλαβή καυσαέρια, το αυτοκίνητο σας να δουλεύει σωστά, αλλά και να περνάτε ΚΤΕΟ χωρίς φόβο.
  • Μην πατάτε το πεντάλ του γκαζιού όταν βάζετε μπροστά το αυτοκίνητο, επιβαρύνετε τον καταλύτη.
  • Μην προσπαθείτε να βάλετε μπροστά έναν καταλυτικό κινητήρα που είναι χαλασμένος, πάνω από 3 - 4 φορές. Προσπαθήστε να εντοπίσετε την βλάβη και έπειτα ξαναπροσπαθήστε.

Συχνές βλάβες- φθορές:
  • Φυσική φθορά (οξείδωση) σε σιλανσιέ και καζανάκι.
  • Φθαρμένη φλάντζα στην ένωση της πολλαπλής εξαγωγής με την κεφαλή του κινητήρα. Αντίστοιχα και στην περίπτωση της πολλαπλής εισαγωγής οι φθαρμένες φλάντζες αποτελούν πρόβλημα.
  • Η πολλαπλή εισαγωγής στα περισσότερα καινούργια αυτοκίνητα είναι από πλαστικό, έτσι υπάρχει η πιθανότητα να σπάσει.
  • Λασκαρισμένες βίδες που συγκρατούν την πολλαπλή εισαγωγής πάνω στην κεφαλή του κινητήρα.
  • Ράγισμα στην πολλαπλή εξαγωγής (λόγω θερμοκρασίας).
  • Χτύπημα στο σωλήνα της εξάτμισης με αποτέλεσμα ή να τρυπήσει ή να κάνει βαθούλωμα.
 
Συνέπειες και ενδείξεις δυσλειτουργίας:
  • Μια τρύπα στο καζανάκι παράγει θόρυβο ενώ δύσκολα το όχημα θα «βγάζει» κάρτα καυσαερίων λόγω υψηλών επιπέδων οξυγόνου. 
  • Θόρυβος (σαν φύσημα) και αισθητή μείωση της απόδοσης του κινητήρα, μαρτυρούν απώλεια καυσαερίων από την πολλαπλή εξαγωγής.
  • Στην περίπτωση προβλήματος στην πολλαπλή εισαγωγής έχουμε διαρροή βενζίνης (εκτός από απώλεια καυσαερίων), που μπορεί να προκαλέσει ακόμα και φωτιά, ενώ μειώνεται και η απόδοση του κινητήρα λόγω αλλαγής στην αναλογία του μείγματος αέρα καυσίμου. Ακόμα ο κινητήρας δεν μπορεί να κρατήσει ρελαντί και εμφανίζει αρρυθμία (ακούσιο ανεβοκατέβασμα ρυθμού περιστροφής).
  • Αν έχει τρυπήσει ο σωλήνας της εξάτμισης ή υπάρχει βαθούλωμα που περιορίζει την δίοδο των καυσαερίων, έχουμε μείωση απόδοσης.

Γνωρίζετε ότι: Η αυξομείωση θερμοκρασίας και οι κραδασμοί δημιουργούν συνθήκες έντονης καταπόνησης, που αυξάνουν ιδιαίτερα τις σχεδιαστικές και κατασκευαστικές απαιτήσεις ενός συστήματος εξάτμισης.

Σχετικά με τον καταλύτη

Ξέρετε ότι...
  • Οι κεραμικοί καταλύτες έχουν μικρότερο κόστος σε σχέση με τους μεταλλικούς και αντέχουν σε υψηλότερες θερμοκρασίες.
  • Οι μεταλλικοί καταλύτες προσφέρουν αύξηση της ιπποδύναμης του κινητήρα και είναι ανθεκτικοί σε χτυπήματα σε σχέση με τους κεραμικούς. 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

eξατμίσεις-tuning