Αντηλιακές μεμβράνες υψηλής τεχνολογί...
Φιμέ μεμβράνες: Αξίζουν και με το παρ...
Αντηλιακές μεμβράνες υψηλής τεχνολογί...
Φιμέ μεμβράνες: Αξίζουν και με το παρ...
Πότε το φιμέ θεωρείται νόμιμο;
Μάθετε για τις αντηλιακές μεμβράνες
Όπως εύκολα μπορεί να αντιληφθεί κανείς από την ονομασία και μόνο του προϊόντος, οι αντηλιακές μεμβράνες έχουν κατασκευαστεί με σκοπό την εξουδετέρωση της βλαβερής ηλιακής ακτινοβολίας και όχι μόνο.
• Οι σύχρονες αντηλιακές μεμβράνες είναι κατασκευασμένες με νανοκεραμική τεχνολογία και ο στόχος τους, εκτός της αντιμετώπισης της ακτινοβολίας, είναι και η μείωση της θερμοκρασίας στον εσωτερικό χώρο του αυτοκινήτου. Επίσης δίνουν τη δυνατότητα στο κλιματιστικό να αποδώσει καλύτερα και παράλληλα να επέλθει μείωση κατανάλωσης.
• Αν η αντηλιακή μεμβράνη είναι καλής ποιότητας, τότε οι πιθανότητες για απόλυτη προστασία του σαλονιού (περίπτωση ξεθωριάσματος και φθορών στα πλαστικά δερμάτινα ή υφασμάτινα μέρη του εσωτερικού) του αυτοκινήτου αυξάνονται σε μεγάλο βαθμό.
• Οι αντηλιακές μεμβράνες συμβάλλουν και στην παθητική ασφάλεια. Συγκεκριμένα, σε περίπτωση ατυχήματος, τα σπασμένα κρύσταλλα συγκρατούνται από τη μεμβράνη και έτσι αποφεύγονται μικροί ή πιο σοβαροί τραυματισμοί.
• Ενισχύεται η αντικλεπτική προστασία του αυτοκινήτου σας. Αρχικά ο εκάστοτε κλέφτης δεν έχει καλή ορατότητα στο εσωτερικό, ενώ ακόμα και αν σπάσει τα τζάμια θα βρει μπροστά του τη μεμβράνη, για την οποία θα χρειαστεί χρόνο ώστε να την κόψει. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών, τα περιστατικά μερικής κλοπής είναι 72% λιγότερα στα αυτοκίνητα με αντηλιακές μεμβράνες.
• Μετά την τοποθέτηση των αντηλιακών μεμβρανών, τα παράθυρα θα πρέπει να παραμείνουν κλειστά για ένα 24ωρο ώστε η κολλητική ουσία να προσαρμοστεί πλήρως στην επιφάνεια των κρυστάλλων, καθώς σε διαφορετική περίπτωση, υπάρχει πιθανότητα να καταστραφούν οι μεμβράνες. Επιπλέον, δεν θα πρέπει για το ίδιο χρονικό διάστημα να ανάψουμε τις αντιστάσεις στο πίσω θερμαινόμενο τζάμι. Για 48 ώρες μετά την τοποθέτηση, δεν πρέπει να γίνει καθαρισμός των τζαμιών, αφού με την πίεση που ασκείται μπορεί να μετακινηθούν.
• Οι αντηλιακές μεμβράνες έχουν αντιχαρακτική προστασία, ωστόσο χρειάζεται προσοχή για να μην τις χαράξετε με αιχμηρά αντικείμενα. Ζημιά μπορεί να προκληθεί και από τεχνικούς που θα χρειαστεί να φτιάξουν κάποιο από τα παράθυρά σας, γιΆαυτό να τους τονίζετε πως χρειάζεται επιπλέον προσοχή.
• Στον καθαρισμό των μεμβρανών, θα πρέπει να χρησιμοποιείτε μαλακό πανί και ποτέ το ίδιο με εκείνο που βάζουμε στο εξωτερικό του αυτοκινήτου. Υπάρχει πιθανότητα να εμφανιστεί μια θολούρα τις πρώτες 48 ώρες, όμως αυτό γίνεται πολλές φορές λόγω του ότι γίνεται ψεκασμός με νερό κατά την τοποθέτηση. Το νερό αυτό εξατμίζεται στη συνέχεια.
• Η απόσβεση των αντιηλιακών μεμβρανών μπορεί να γίνει από τον πρώτο κιόλας χρόνο, και μάλιστα εύκολα…
Υπολογίστε πως με την τοποθέτησή τους η κατανάλωση μειώνεται θεωρητικά έως 33%, ωστόσο εσείς υπολογίστε περίπου 20%. Αρα, για ένα μοντέλο με κατανάλωση 8,0 λτ./100 χλμ., κερδίζεις 1,6 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα (ή 2,7 ευρώ).
Με δεδομένο, λοιπόν, ότι τους καλοκαιρινούς μήνες διανύει ένας οδηγός κατά μέσο όρο 5.000 χλμ./έτος, το όφελος μόνο και μόνο από την κατανάλωση είναι 135 ευρώ.
Από εκεί και πέρα, ένα άλλο σημαντικό είναι ότι το air condition δεν δουλεύει υπερωρίες, και άρα γλιτώνεις από ενδεχόμενες βλάβες ή αναπλήρωση φρέον, που σημαίνει ότι το όφελος είναι πολύ μεγαλύτερο από τα 135 ευρώ που βλέπεις άμεσα στον οικογενειακό προϋπολογισμό.
• Στην παράγραφο 7 του άρθρου 81 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, αναφέρεται χαρακτηριστικά: «Τα διαφανή μέρη των αυτοκινήτων, οχημάτων και των ρυμουλκούμενων, τα οποία αποτελούν τμήμα του αμαξώματος αυτών, περιλαμβανομένου και του ανεμοθώρακα καθώς και οποιουδήποτε εσωτερικού χωρίσματος, επιβάλλεται να είναι κατασκευασμένα κατά τρόπο ώστε, αφενός μεν, σε περίπτωση θραύσης τους, ο κίνδυνος τραυματισμού προσώπων να μειώνεται στο ελάχιστο, αφετέρου δε να είναι ορατός, τόσο ο οδηγός, όσο και οι επιβαίνοντες αυτού.
Με κοινή απόφαση των Υπουργών Μεταφορών και Επικοινωνιών και Δημόσιας Τάξης, καθορίζονται οι προδιαγραφές των μεμβρανών που επιτρέπεται να επικολλώνται στα παράθυρα πίσω από τη θέση του οδηγού - συνοδηγού, όταν το αυτοκίνητο διαθέτει δεξιό καθρέπτη, καθώς και οι περιπτώσεις εκείνες που για ιατρικούς λόγους επιτρέπεται η επικόλληση μεμβρανών σε όλα τα παράθυρα του αυτοκινήτου. Ειδικότερα, τα διαφανή μέρη του ανεμοθώρακα πρέπει να είναι κατασκευασμένα από τέτοια ύλη, ώστε:
α) η διαφάνεια του ανεμοθώρακα να μην ελαττώνεται με την πάροδο του χρόνου.
β) να μην παραμορφώνουν τις εικόνες των αντικειμένων που φαίνονται δια μέσου του ανεμοθώρακα.
γ) σε περίπτωση θραύσης τους, ο οδηγός να έχει ικανή καθαρή θέα της οδού.
Συμπληρωματικά, ο νομοθέτης αναφέρει στο ίδιο άρθρο πως «Απαγορεύεται η τοποθέτηση ή ανάρτηση μπροστά ή πίσω από τον ανεμοθώρακα, ως και η επικόλληση σε αυτόν αντικειμένων που περιορίζουν την ορατότητα του οδηγού. Το μηχανοκίνητο όχημα πρέπει να είναι κατασκευασμένο κατά τρόπον, ώστε το πεδίο ορατότητας του οδηγού, μπροστά, δεξιά και αριστερά αυτού, να είναι αρκετό για να είναι δυνατή η ασφαλής οδήγηση».
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - autotriti.gr