Για βαφές & χρώματα, οι καλύτερες λύσ...
Γνωρίστε το νέο INDASA Mixing System
Για βαφές & χρώματα, οι καλύτερες λύσ...
Γνωρίστε το νέο INDASA Mixing System
Πρωτοβουλία της AkzoNobel για μείωση ...
Η AkzoNobel λανσάρει χρώματα για RADA...
Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για χρώματα, βαφές και γενικότερα για την περιποίηση του αυτοκινήτου σας.
Το αυτοκίνητό μας ταλαιπωρείται καθημερινά από τις έντονες καιρικές συνθήκες, όπως οι ακτίνες ηλίου UV, η σκόνη, ο πάγος και η όξινη βροχή, με τις μεγαλύτερες επιπτώσεις να αφορούν το αμάξωμά του, το οποίο «απειλείται» και από κουτσουλιές, ρετσίνι δέντρων και καυσαέρια στη «μάχη» για τη διατήρηση του αρχικού του χρώματός.
Περιποίηση από τον Φανοποιό
Γυάλισμα ή κέρωμα;
Ένας απλός τρόπος για να ανανεώσουμε το χρώμα του αυτοκινήτου μας με λίγα χρήματα είναι ένα γυάλισμα ή κέρωμα. Το γυάλισμα και το κέρωμα του αυτοκινήτου συχνά συγχέονται ως έννοιες, παρότι στην πράξη, πρόκειται για δύο διαδικασίες που είναι εντελώς διαφορετικές και παράγουν διαφορετικά αποτελέσματα.
Το γυάλισμα είναι μια ήπια στιλβωτική διαδικασία που χρησιμοποιείται για να διορθώσει ελαττώματα βαφής και η οποία βοηθάει στη λείανση της βαμμένης επιφάνειας και τη κάνει να γυαλίζει. Μια τέτοια διαδικασία εκτός από επαγγελματικά υλικά, απαιτεί και τεχνογνωσία για το ποιες αλοιφές είναι κατάλληλες για κάθε περίπτωση και ποια επαγγελματικά εργαλεία να χρησιμοποιηθούν.
Κάθε φορά που πραγματοποιούμε ένα γυάλισμα, αφαιρούμε μια επίστρωση βαφής και άρα αυτή η μέθοδος θα πρέπει να εφαρμόζεται, είτε όταν το χρώμα του οχήματος έχει αρχίσει να ξεθωριάζει με τη πάροδο του χρόνου είτε όταν θέλουμε να καλύψουμε ατέλειες ή γρατζουνιές του αμαξώματος.
Από την άλλη, το κέρωμα είναι μια λειαντική επίστρωση, η οποία προστατεύει τη βαφή από σκόνη, βρωμιά και ακτινοβολία. Ουσιαστικά προσθέτουμε μία στρώση στην επιφάνεια του αμαξώματος και επομένως το κέρωμα μπορεί να αποτελέσει και το επόμενο «βήμα» του γυαλίσματος σε ένα αυτοκίνητο, ενισχύοντας την εμφάνιση και την προστασία του.
Όσον αφορά την επιλογή ανάμεσα στα δύο, σημαντικό ρόλο παίζει η κατάσταση της επιφάνειας του αυτοκινήτου, αφού αν είναι λεία τότε η φθορά βρίσκεται στο υπόστρωμα και χρειάζεται γυάλισμα, ενώ αντίστοιχα, αν η επιφάνεια είναι πιο «άγρια» τότε ένα απλό κέρωμα είναι συνήθως αρκετό.
Χρήσιμες συμβουλές:
Στο σύνολό της, η όποια επεξεργασία πρέπει να γίνεται με ειδικά υλικά, κατάλληλα για κάθε τύπο βαφής, ώστε να μην χαλάσουμε τελικά το χρώμα.
Το γυάλισμα του αυτοκινήτου, δεν θα πρέπει να γίνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα σε αντίθεση με το κέρωμα, το οποίο καλό θα είναι να πραγματοποιείται 3-4 φορές το χρόνο. Το συχνό κέρωμα μάλιστα, μπορεί πολλές φορές να αποτρέψει μακροχρόνια, τη διαδικασία του γυαλίσματος.
Ξεθάμπωμα φαναριών
Ένα από τα προβλήματα που καλείται να αντιμετωπίσει κάθε οδηγός με την πάροδο του χρόνου, είναι το θάμπωμα των φαναριών, που προκαλεί τη μειωμένη απόδοσης τους. Οι υπεριώδεις ακτινοβολίες του ηλίου «πλήττουν» τη γυαλάδα και την καθαρότητα στο πλαστικό κάλυμμά τους, δημιουργώντας αυτό το θάμπωμα, το οποίο όμως, μπορεί να αποκατασταθεί, εύκολα και οικονομικά, ώστε να γλιτώσουμε και την αντικατάστασή τους.
Υπάρχουν οικονομικοί τρόποι να βελτιώσει κάποιος αυτή την φθορά μόνος του με προϊόντα που βρίσκονται σε κάθε νοικοκυριό. Πρόκειται, ωστόσο, για λύσεις που δεν έχουν πάντα το επιθυμητό αποτέλεσμα ή δημιουργούν άλλα προβλήματα, όπως το φαινόμενο να «κολλάει», η πλαστική επιφάνεια των φαναριών.
Η μόνη εύκολη και απόλυτα αξιόπιστη λύση είναι να χρησιμοποιηθεί ένα τριβείο και ειδικό σετ επιδιόρθωσης φαναριών, τα οποία και θα φροντίσουν για το ξεθάμπωμα των φαναριών, με τον καλύτερο τρόπο. Το κόστος του μάλιστα, είναι αρκετά μικρό, αφού το κάθε σετ κυμαίνεται κοντά στα 20 ευρώ. Η ίδια διαδικασία μπορεί να γίνει και από κάποιον φανοποιό με αντίστοιχο κόστος και μηδαμινές πιθανότητες να πάει κάτι στραβά.
Αλλαγή Χρώματος - Βαφές/ Car Wrapping
Όταν το χρώμα του αυτοκινήτου μας έχει φτάσει στα όριά του, όταν υπάρχουν σημάδια προχωρημένης φθοράς και μια αλοιφή δεν έχει αποτελέσματα, ή ακόμα και σε περίπτωση ολικής επισκευής/ ανακατασκευής του αυτοκινήτου μας, τότε μιλάμε και για αλλαγή χρώματος. Αυτή μπορεί να πραγματοποιηθεί είτε με ένα ολικό βάψιμο είτε με τύλιγμα του οχήματός μας με αυτοκόλλητη μεμβράνη βινυλίου.
Ολικό βάψιμο
Όπως αναφέραμε παραπάνω μετά από μια εκτεταμένη επισκευή σε ένα ή και περισσότερα μέρη, το τελευταίο στάδιο αποτελεί η βαφή.
Η προεργασία είναι το σημαντικότερο στάδιο στο βάψιμο του αυτοκινήτου. Ο φανοποιός αφαιρεί πλαστικά μέρη, κλειδαριές, φανάρια και γενικά ότι δεν βάφεται, ενώ «μασκάρει» ότι δεν μπορεί να αφαιρεθεί όπως τζάμια, ζαντολάστιχα κλπ. Οι επιφάνειες πρέπει να είναι όλες σωστά και επιμελώς τριμμένες προκειμένου στη συνέχεια να γίνει σωστά η επικόλληση των υλικών. Πάνω στην επιφάνεια που θα βαφτεί δεν πρέπει να υπάρχουν σκόνη, λάδια και άλλα υπολείμματα. Το καλό καθάρισμα και στέγνωμα του αμαξώματος είναι απαραίτητο προτού ο μάστορας προχωρήσει στο επόμενο στάδιο, της βαφής.
Τα υλικά παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο (χρώμα, σκληρυντής κλπ). Υπάρχουν διάφορες εταιρίες υλικών βαφής με διαφορά στην ποιότητα αλλά και στην τιμή. Καλό είναι να ενημερωθεί ο πελάτης σχετικά με τα υλικά που θα χρησιμοποιηθούν στο αυτοκίνητό του και να επιλέξει μαζί με τον φανοποιό. Το «στέγνωμα» και «ψήσιμο» του χρώματος μετά την βαφή είναι εξίσου σημαντικό. Αφού «πέσει» το χρώμα το αυτοκίνητο πρέπει να μείνει στο φούρνο αρκετή ώρα σε θερμοκρασίες 40-60 βαθμών κελσίου.
Tip παραλαβής: Όταν θα παραλάβετε το αυτοκίνητό σας θα πρέπει να είστε 110% σίγουροι ότι είναι εντελώς στεγνό. Ένας εύκολος τρόπος για να ελέγξετε ότι η βαφή έχει στεγνώσει καλά είναι να πιέσετε δυνατά με τον αντίχειρά σας ή και με το νύχι σας πάνω στο βερνίκι.
Car Wrapping
Το Car Wrapping είναι ουσιαστικά η διαδικασία αλλαγής χρώματος στο αυτοκίνητο ή τη μοτοσυκλέτα (αλλά και σε σκάφη και αλλού) χωρίς βαφή, αλλά με τη χρήση ειδικά σχεδιασμένων μεμβρανών αυτοκόλλητου βινυλίου. Οι ειδικές μεμβράνες με τις οποίες «τυλίγεται» το αυτοκίνητο, για να αλλάξει πλήρως την εικόνα του, είναι εύκολες στη χρήση και έχουν αρχίσει να κερδίζουν τους επαγγελματίες και τους καταναλωτές για μία σειρά από πλεονεκτήματα που τις διακρίνουν.
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - autotriti.gr