Συντήρηση ηλεκτρικού αυτοκινήτου; Φθηνότερο ή ακριβότερο after sales;
Μπαίνουν στην πρίζα και φορτίζουν σαν μια τυπική ηλεκτρική συσκευή. Θέλουν πολύ λιγότερα χρήματα για τα ίδια χιλιόμετρα, προσφέροντας όφελος ως και 4.000 ευρώ. Ταυτόχρονα, διαθέτουν λιγότερα μέρη από έναν συμβατικό κινητήρα εσωτερικής καύσης άλλα μια πολύ ακριβή μπαταρία με συγκεκριμένο όριο ζωής. Τελικά, είναι τα ηλεκτρικά πιο οικονομικά από τα συμβατικά αυτοκίνητα σε after sales services;
Η ηλεκτροκίνηση αποτελεί μακράν την πιο οικονομική μορφή μετακίνησης σε αστικό περιβάλλον (με τις σημερινές τιμές της κιλοβατώρας στα 0,11 euros . kW-τιμές ΔΕΗ).
Η οικονομία στο καύσιμο είναι δεδομένη καθώς σύμφωνα με τις πραγματικές μετρήσεις του Test Center του AutoΤρίτη, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο χρειάζεται μόλις 250 ευρώ το χρόνο για όλες τις μετακινήσεις του.
Αυτό σημαίνει πως έναντι ενός συμβατικού βενζινοκίνητου γενιάς Euro5, ένα ηλεκτρικό μοντέλο μπορεί να εξασφαλίσει όφελος έως και 4.000 ευρώ το χρόνο.
Το πρόβλημα με τα ηλεκτρικά είναι γνωστό και έχει να κάνει με αυτονομίες και φορτίσεις για 2-3 φορές τον χρόνο που θέλουμε να κάνουμε ένα ταξίδι (και όχι με το 95% των μετακινήσεων του έτους). Στην πράξη, με ένα διαρκώς επεκτεινόμενο δίκτυο φορτιστών (από διάφορους παρόχους) και έναν καλό προγραμματισμό στάσεων και φορτίσεων, ακόμα και ένα μεγάλο ταξίδι γίνεται εφικτό.
Το μικρότερο κόστος μετακίνησης αποτελεί σαφώς το μεγαλύτερο πλεονέκτημα των ηλεκτρικών. Εξασφαλίζει οικονομία και σχετική ελευθερία καθώς ο κάτοχος σταματά να εξαρτάται από τα καύσιμα και μπορεί να φορτίζει ακόμη και στην πρίζα του σπιτιού του, με σχεδόν μηδενικό κόστος (7 ευρώ ανά γέμισμα).
Ωστόσο, τα καύσιμα αποτελούν μόνο ένα κομμάτι του κόστους κατοχής ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Ένα αυτοκίνητο για να μπορεί να λειτουργεί επαρκώς και ικανοποιητικά, πρέπει να δέχεται και τις αντίστοιχες εργασίες συντήρησης.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορεί να διαφέρουν σημαντικά από τα συμβατικά αυτοκίνητα, ωστόσο και αυτά αποτελούνται από ορισμένα μέρη τα οποία πρέπει να ελέγχονται και να επιδιορθώνονται όταν υπολειτουργούν.
Αντί για κινητήρα εσωτερικής καύσης και σύστημα καυσίμου, στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα συναντάμε τους ηλεκτροκινητήρες και τις μπαταρίες.
Τα συνολικά μέρη του συστήματος κίνησης είναι λιγότερα, ωστόσο στα ηλεκτρικά η ύπαρξη της -απαραίτητης για την κίνηση- μπαταρίας (που έχει και ημερομηνία λήξης) ,αυξάνει το άγχος γύρω από το συνολικό κόστος συντήρησης.
Έτσι, παρόλο που η λογική λέει πως το ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα έπρεπε να χρειάζεται λιγότερα χρήματα για τις εργασίες συντήρησης (εφόσον διαθέτει και λιγότερα μέρη), η υπόθεση συντήρηση ηλεκτρικού αυτοκινήτου παραμένει μια γκρίζα, ακόμη, ζώνη.
Εμείς, συλλέγοντας όλα τα δεδομένα, προσπαθούμε να αποκαλύψουμε αν τελικά το ηλεκτρικό χρειάζεται όντως λιγότερα χρήματα για τις εργασίες συντήρησης ή αν όσα σώζεις σε καύσιμα τα δίνεις πίσω σε service και άγχος.