Τα ηλεκτρικά θα πουλάνε σαν τρελά!

23759 Επισκέψεις στο άρθρο

Οι 5 παράγοντες που δείχνουν ότι οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα ξεπεράσουν αυτές των βενζινοκίνητων (μέσα στα επόμενα 20 χρόνια).

mousakian 102021
ΕΛΑΣΥΝ Α.Ε.Ε Εμπορική & Τεχνική Εταιρία
Στις μέρες μας τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν την τιμητική τους. Μάλιστα όταν ένα καινούριο βγαίνει στην αγορά, όλα τα φώτα της δημοσιότητας πέφτουν πάνω του. Αυτό συμβαίνει επειδή είναι η τελευταία λέξη της… μόδας και της τεχνολογίας, ενώ παράλληλα δείχνουν το μέλλον. Μάλιστα  όπως δείχνουν και έγκυρες έρευνες κάποια στιγμή θα ξεπεράσουν σε πωλήσεις και τα βενζινοκίνητα.
 
Αλλά πότε θα συμβεί αυτό; Πότε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν θα είναι πλέον ένα στοιχείο καινοτομίας και θα πωλούνται, όπως ακριβώς τα σημερινά αυτοκίνητα;
 
Σύντομα μάλλον! Οι αναλυτές της Bloomberg New Energy Finance έχουν προβλέψει ότι μέχρι το 2040 περισσότερα από τα μισά νέα αυτοκίνητα που θα πωλούνται θα είναι ηλεκτρικά. Σε ποιους όμως παράγοντες οφείλεται αυτή η πρόβλεψη;
 
1.Καλύτεροι κινητήρες – Πιο δυνατές και φτηνές μπαταρίες.
 
Αρχικά λοιπόν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα πρέπει να αντέχουν περισσότερα χιλιόμετρα (με μία φόρτιση) και φυσικά να πηγαίνουν πιο γρήγορα. Σύμφωνα με τους ειδικούς θα μπορούν στο άμεσο μέλλον να καλύψουν 500 χιλιόμετρα (με μία φόρτιση), απόσταση η οποία είναι ικανοποιητική για αρκετούς οδηγούς. 
 
Έτσι λοιπόν έρχονται μεγαλύτερης εμβέλειας αυτοκίνητα, προϊόν φυσικά των  τεχνολογικών εξελίξεων και φυσικά της περαιτέρω εξέλιξης των μπαταριών. Μάλιστα οι συνεχόμενες βελτιώσεις (της μπαταρίες) ωθούν την τιμή της προς τα κάτω. Αυτό με την σειρά του επιτρέπει στους κατασκευαστές των αυτοκινήτων να τοποθετούν όλο και περισσότερες πλάκες στις μπαταρίες (κάνοντας τις ακόμα πιο ισχυρές), χωρίς να ανεβαίνει το κόστος παραγωγής. Αναλυτικότερα μία μπαταρία ηλεκτρικού αυτοκινήτου κοστίζει σήμερα περίπου 160 ευρώ/κιλοβατώρα. Το ποσό αυτό μέχρι το 2025 αναμένεται να πέσει στα 79 ευρώ/ κιλοβατώρα (σύμφωνα πάντα με την Bloomberg New Energy Finance).
 
2. Θα «γεμίζουν» εύκολα, γρήγορα και παντού.
 
Όταν αγοράζεις ένα αυτοκίνητο, το τελευταίο πράγμα που σου έρχεται στο μυαλό είναι να αναρωτηθείς το που θα το γεμίσεις. Ωστόσο με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα πρέπει να το κάνεις. Προς το παρόν τουλάχιστον! Πέρα από αυτό ακόμη και αν οι κατασκευαστές καταφέρουν να μειώσουν το χρόνο πλήρης φόρτισης, η διαδικασία θα  εξακολουθεί να «τρώει» κάποια ώρα.
 
Κι αν στην καθημερινή χρήση η φόρτιση μπορεί να είναι μία εύκολη διαδικασία, δεν φαίνεται να ισχύει το ίδιο και στα ταξίδια. Η λύση σε αυτό το πρόβλημα είναι  η εγκατάσταση μονάδων φόρτισης στους σταθμούς εξυπηρέτησης των εθνικών δρόμων. Μάλιστα οι εταιρίες όπως η GM και η Volkswagen κάνουν ήδη συμφωνίες με κατασκευαστικές εταιρίες για την δημιουργία τέτοιων σταθμών φόρτισης. ¶ρα είναι θέμα ετών η δημιουργία τους
 
Από την άλλη όσον αφορά τον χρόνο φόρτισης, οι φορτιστές γίνονται όλο και γρήγοροι, με τους καινούριους να υπόσχονται να γεμίσουν μία μπαταρία στο 80% μόλις σε 10 λεπτά. Φυσικά ο χρόνος αυτός θα είναι διαφορετικός για κάθε αυτοκίνητο.
 
3. Πολλές επιλογές μοντέλων και κινητήρων, για όλες τις τσέπες. 
 

Αυτή τη στιγμή αν κάποιος θέλει να αγοράσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει πολύ λίγες επιλογές. Ωστόσο όλο και περισσότεροι ανταγωνιστές μπαίνουν στο παιχνίδι και οι πωλήσεις αναμένεται να αυξηθούν, με αποτέλεσμα  να υπάρχουν περισσότερες επιλογές ανάλογα τις ανάγκες και το γούστο. Έτσι λοιπόν θα γίνουν και πιο φθηνά. Αυτό  έχει ήδη ξεκινήσει αφού το κόστος της μπαταρίας  γίνεται όλο και μικρότερο.
 
4. Οι τάσεις στην Ευρώπη δείχνουν το electro-μέλλον.
 

Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Γαλλία έχουν ήδη σκληρύνει την νομοθεσία τους, για τα αυτοκίνητα που κινούνται με ορυκτά καύσιμα, ενώ σκέφτονται να τα απαγορεύσουν μέχρι το 2040, με σκοπό να στρέψουν το αγοραστικό κοινό προς τα ηλεκτρικά. Πως το κάνουν αυτό; Δίνοντας κίνητρα, μέσω φοροελφρύνσεων, αλλά και φροντίζοντας ώστε να δημιουργηθούν οι κατάλληλες υποδομές (σημεία φόρτισης) . Η Νορβηγία με τη σειρά της έχει ως στόχο να πείσει το αγοραστικό κοινό της να αγοράζει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι  το 2025, κάνοντας ημερίδες ενημέρωσης. Σιγά σιγά τις ακολουθούν και άλλες χώρες της Γηραιάς Ηπείρου, όπως η Σκωτία και η Ολλανδία.
 
Όσον αφορά τη χώρα μας, ισχύει το στοίχημα για την μείωση των ρύπων και η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση είναι μέσα στα σχέδια. Ήδη διατίθενται ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ωστόσο όμως δεν υπάρχει ακόμα υπολογίσιμη φοροελάφρυνση, ενώ δεν υπάρχουν ακόμα και οι κατάλληλες υποδομές. Όσον αφορά το τελευταίο, άνθρωποι της αγοράς έχουν ξεκινήσει τις πρώτες προσπάθειες, για την δημιουργία σταθμών φόρτισης. ¶λλωστε σύμμαχος τους είναι και η ελληνική νομοθεσία, η οποία δεν απαγορεύει την κατασκευή τους.
 
5. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι μία εξαιρετική λύση στο πρόβλημα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.
 

Είναι γνωστό ότι ο πλανήτης μας κινδυνεύει. Για 3 αιώνες η ανθρωπότητα έχει καταφέρει μία μη αναστρέψιμη ζημιά στο σπίτι της. ¶ρα το λιγότερο που μπορούμε να κάνουμε είναι να σταματήσουμε να την διογκώνουμε. Μία λοιπόν αρχή είναι να περιορίσουμε την κατανάλωσης ορυκτών καυσίμων. Ενδεικτικά οι μετρήσεις ρύπων CΟ2 στην ατμόσφαιρα έφτασαν τους 37.1 μετρικούς τόνους το 2018. Ποσό κατά 2,7%  αυξημένο από το αντίστοιχο του 2017.
 
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι λοιπόν η λύση! Θα εξαλείψουν τη ρύπανση, ενώ το κόστος και η διαθεσιμότητα των καυσίμων δεν θα αποτελούν πρόβλημα, ενώ παράλληλα δεν θα κινδυνεύει και η δημόσια υγεία. Ως εκ τούτου, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι το μέλλον.
 
Δες ξανά ποιος «σκότωσε» το diesel με ένα κλικ εδώ!