Τι παίζει με τις μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων;
Αυτή τη στιγμή στα περισσότερα ηλεκτρικά που κυκλοφορούν, χρησιμοποιούνται μπαταρίες ιόντων λιθίου. Ωστόσο, ο συγκεκριμένος τύπος μπαταριών είναι κοντά στα όρια της εξέλιξης του. Τι θα δούμε στο μέλλον όπου η βενζίνη θα αντικατασταθεί από τις μπαταρίες;
-4 οι τεχνολογίες που υπάρχουν ή ερευνώνται
-οι λιθίου είναι αυτές που κυριαρχούν στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
-οι λιθίου/αέρος αν και πιο ισχυρές δεν είναι ακόμα διαθέσιμες
-οι μπαταρίες γραφενίου υπόσχονται μειωμένο χρόνο φόρτισης άνω του 85%
-Η Toyota, ΒΜW, Honda ασχολούνται με τις μπαταρίες στερεής κατάστασης
Εσύ τι γνώμη έχεις για τις μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων; Θα μπορούν να αντεπεξέλθουν καλά στις όλο και αυξανόμενες απαιτήσεις που θα προκύψουν;
Ο μόνος λόγος που δεν έχουν εξαφανιστεί ακόμα οι κινητήρες εσωτερικής καύσης στην αυτοκίνηση, είναι το επίπεδο της τεχνολογίας των μπαταριών. Οι μπαταρίες που χρησιμοποιούν τα σημερινά ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ακριβές, δεν μπορούν να προσφέρουν την απαραίτητη αυτονομία που αναμένει ένας μέσος χρήστης, ενώ και ο χρόνος φόρτισης που απαιτείται είναι ιδιαίτερα μεγάλος, με αποτέλεσμα το ηλεκτρικό αυτοκίνητο να μην είναι ακόμα δημοφιλές. Όμως τα επόμενα χρόνια τα πράγματα θα αλλάξουν… Δείτε τι μας επιφυλάσσει το μέλλον.
Μπαταρίες ιόντων λιθίου
Οι μπαταρίες του τύπου αυτού απολαμβάνουν σχεδόν καθολική εφαρμογή στα σημερινά ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η τεχνολογία τους είναι γνωστή και από πλήθος άλλων συσκευών (κινητά τηλέφωνα, laptops κ.τ.λ.) που χρησιμοποιούν τους εν λόγω συσσωρευτές ενέργειας. Οι πιο προηγμένες μπαταρίες λιθίου αυτή τη στιγμή που μιλούμε, προσφέρουν θεωρητική αυτονομία μέχρι 536 χιλιόμετρα και απαιτούν χρόνο φόρτισης περίπου 47 ώρες σε κοινή οικιακή πρίζα (Tesla Model S 100D).
Ο συγκεκριμένος τύπος, ωστόσο, βρίσκεται σχεδόν στα όρια της εξέλιξης του. Αυτό σημαίνει ότι ο μόνος τρόπος να αυξηθεί η αυτονομία ενός οχήματος με αυτήν την τεχνολογία, είναι απλά να χρησιμοποιηθούν περισσότερες από αυτές σε ένα όχημα με ότι αυτό συνεπάγεται σε όγκο, βάρος και κόστος.
Μπαταρίες λιθίου/αέρος
Πρόκειται για έναν τύπο μπαταρίας που δεν είναι εμπορικά διαθέσιμος ακόμα. Η αρχή της λειτουργίας του έχει να κάνει με την δέσμευση οξυγόνου προκειμένου να γίνει αντίδραση με το λίθιο και να απελευθερωθεί ενέργεια.
Οι συγκεκριμένες μπαταρίες σε εργαστηριακές δοκιμές έχουν παράξει δεκαπλάσια ειδική ενέργεια σε σχέση με τις σημερινές μπαταρίες λιθίου. Θα σκεφτείτε ενδεχομένως «Ωραία, γιατί δεν τις έχουμε ακόμα στα αυτοκίνητά μας;». Δυστυχώς υπάρχουν ορισμένα προβλήματα με την τεχνολογία που δεν έχουν αντιμετωπιστεί ακόμα. Η δέσμευση και αποδέσμευση του οξυγόνου για παράδειγμα, απαιτεί αντλίες, ενώ ζεσταίνονται πολύ κατά την φόρτιση με αποτέλεσμα να μην είναι εφικτή η ταχεία φόρτιση.
Οι επιστήμονες εργάζονται πάνω στην λύση αυτών των προβλημάτων και κάποιες λύσεις έχουν προταθεί και μελετηθεί, ωστόσο μέχρι να εφαρμοστούν, αυτές οι μπαταρίες αν και ιδιαίτερα υποσχόμενες, δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε μαζική κλίμακα.