Ο τακτικός έλεγχος των μπεκ, η σωστή ρύθμιση των βαλβίδων είναι μερικά από τα πιο σημαντικά στοιχεία που περιλαμβάνει το service ενός LPG αυτοκινήτου, για να το κρατήσεις αναλλοίωτο στο χρόνο
Η νέα αύξηση στην τιμή των καυσίμων ωθεί περισσότερους οδηγούς στην μετατροπή του κινητήρα τους σε αντίστοιχο υγραερίου και μάλιστα σε απίστευτες (δωρεάν) προσφορές. Όλα τα συστήματα του αυτοκινήτου -και ειδικά όσα έχουν να κάνουν με τον κινητήρα- θα πρέπει να υπόκεινται σε τακτικούς ελέγχους μετά τη μετατροπή σε υγραέριο, προκειμένου να λειτουργούν σωστά, αλλά και να δίνουν τη δυνατότητα στο μοτέρ του οχήματός μας για μέγιστη απόδοση.
Φθορά του κινητήρα αν δεν ελέγχονται τακτικά τα μπεκ
Κάθε 20.000 με 25.000 χιλ. (ανάλογα τον κατασκευαστή) θα πρέπει να αντικαθίστανται τα φίλτρα υγραερίου της παροχής και του πνεύμονα. Επίσης, τα μπεκ τύπου ηλεκτροβαλβίδων που τοποθετούνται από τους περισσότερους εγκαταστάτες θα πρέπει να ελέγχονται και να ρυθμίζονται κάθε 15.000 χιλ. ή μια φορά τον χρόνο τουλάχιστον.
Σε περίπτωση που δε γίνει ρύθμιση, κάποιοι κύλινδροι του αυτοκινήτου πιθανόν να λειτουργούν με φτωχό μείγμα, με αποτέλεσμα αύξηση θερμοκρασιών και φθορά του κινητήρα. Από την άλλη, τα μπεκ τύπου βενζίνης μετά την τοποθέτηση δεν χρειάζονται καμιά συντήρηση, εκτός και εάν πάθουν κάποια βλάβη. Θεωρούνται τα καλύτερα μπεκ, κάνουν καλύτερο ομοιόμορφο ψεκασμό και μπορούν να τοποθετηθούν σε όλα τα συστήματα LPG, αλλά έχουν μεγαλύτερο κόστος αγοράς.
Ρύθμιση των βαλβίδων για να αποφεύγεται η θέρμανση του κινητήρα
Αρκετά αυτοκίνητα ειδικά τα περισσότερα ιαπωνικά διαθέτουν ρυθμιζόμενες βαλβίδες, οι οποίες με τη χρήση του LPG, φθείρονται περισσότερο, σε σχέση με τη βενζίνη. Στα περισσότερα αυτοκίνητα που διαθέτουν ρυθμιζόμενες βαλβίδες, προβλέπεται έλεγχος από τον κατασκευαστή ανά 30.000 χιλ. Όταν όμως χρησιμοποιούν LPG, απαιτείται ρύθμιση των διάκενων των βαλβίδων το πολύ κάθε 30.000 χιλ., διότι μειώνεται ο χώρος καύσης και κατά συνέπεια η ιπποδύναμη του αυτοκινήτου, με αποτέλεσμα την υπερθέρμανση και φθορά του κινητήρα. Σε περίπτωση μη ρύθμισης ο κινητήρας καταστρέφεται (φλάντζα κλπ).
Να προσέχετε τα σημάδια, που δείχνουν ότι οι βαλβίδες θέλουν ρύθμιση. Ένα συχνό σημάδι είναι η πτώση της ιπποδύναμης του αυτοκινήτου. Αυτό μπορείτε εύκολα να το αντιληφθείτε, αν το όχημα σας δυσκολεύεται στις ανηφόρες. Επίσης απευθυνθείτε σε κάποιο ειδικό όταν το αυτοκίνητο σας λειτουργεί στο ρελαντί και τρέμει ή όταν ανάβει η ένδειξη για πιθανή υπερθέρμανση.
Αναγκαίος ο έλεγχος της στάθμης στο σύστημα ψύξης αν αποτελείται από πλαστικούς συνδέσμους
Επειδή για την τοποθέτηση συστήματος υγραερίου γίνεται παρέμβαση στο σύστημα ψύξης του αυτοκινήτου και επειδή πολλοί εγκαταστάτες χρησιμοποιούν πλαστικούς αντί για μεταλλικούς συνδέσμους, επιβάλλεται να ελέγχετε την στάθμη στο σύστημα ψύξης (παγουράκι). Σε περίπτωση που διαπιστώσετε αδικαιολόγητη πτώση στάθμης, απευθύνεται σε έμπειρο μηχανικό ή την αντιπροσωπεία. Εάν απαιτείται, αντικαταστήστε τους πλαστικούς συνδέσμους με μεταλλικούς.
Η οικονομικότερη λύση αλλά θέλει προσοχή
Η τοποθέτηση υγραερίου είναι συμφέρουσα και ασφαλής λύση και σε καμία περίπτωση δεν καταστρέφεται ο κινητήρας, αν γίνεται σωστή συντήρηση. Αυτή πρέπει να γίνεται με επιμέλεια από εξειδικευμένο τεχνικό (δες τις προτείνουν οι TOP EXPERTS της αγοράς). Προσοχή λοιπόν στους μη ειδικούς τεχνικούς καθώς και στους υποτιθέμενους έμπειρους τεχνικούς.