Η τρόμπα ή αλλιώς αντλία βενζίνης είναι ένα από τα πιο σημαντικά εξαρτήματα του αυτοκινήτου σου, αφού χωρίς αυτήν δεν θα μπορούσε να λειτουργήσει. Ωστόσο, όπως όλα τα μηχανικά μέρη έτσι και αυτή κάποια στιγμή θα χρειαστεί αλλαγή! Δες πως θα το καταλάβεις!
Όπως υποδηλώνει το όνομα, η αντλία καυσίμου «τραβάει» καύσιμο από το ρεζερβουάρ του οχήματός σου στον κινητήρα. Εάν δυσλειτουργεί, ο κινητήρας σου θα λάβει λιγότερο καύσιμο από αυτό που χρειάζεται, με αποτέλεσμα κάποια στιγμή να σταματήσει να λειτουργεί ή να υπολειτουργεί. Επομένως, είναι σημαντικό να προσέξεις τα σημάδια της βλάβης προτού καταλήξεις σταματημένος στη μέση του δρόμου.
Το πρώτο και πιο προφανές σύμπτωμα είναι ότι το αυτοκίνητό σου μπορεί να μην ξεκινά καθόλουή να κομπιάζει κατά την εκκίνηση. Όσον αφορά το δεύτερο, θα αισθανθείς ένα τίναγμα ή τραυλισμό, σημάδι που υποδηλώνει ότι ο κινητήρας δεν έχει λάβει την απαραίτητη ποσότητα καυσίμου για να ξεκινήσει κανονικά.
Ένα άλλο πρόβλημα που μπορεί να προκληθεί είναι η υπερθέρμανση του κινητήρα, αφού ζορίζεται πολύ περισσότερο για να πιάσει τις επιδόσεις του, χρησιμοποιώντας φτωχότερο μείγμα καυσίμου. Επίσης, είναι πιθανό το αυτοκίνητο να μην μπορεί να διατηρήσει σταθερή την ταχύτητά του ή να παρουσιάσει αυξημένη κατανάλωση.
Πόσο κοστίζει η αλλαγή;
Συνολικά η αντικατάσταση μιας τρόμπας βενζίνης έχει σχετικά λογικό κόστος, αν και οι ηλεκτρικές που διαθέτουν τα αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας είναι ακριβότερες από τις μηχανικές ενώ πλέον οι περισσότερες ηλεκτρικές αντλίες φέρουν στο σώμα τους και το φλοτέρ. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι σε ένα μικρό αυτοκίνητο το κόστος της αντικατάστασης τρόμπας ανάλογα μπορεί να ξεκινήσει -μαζί με την εργασία- από 145 ευρώ και να φτάσει και τα 310 ευρώ.
Πώς θα προστατέψεις την καινούρια;
Για να κρατήσεις καιρό την καινούρια σου αντλία και να μην χρειαστείς να μπεις σύντομα σε νέα παρόμοια έξοδα, θα πρέπει να φροντίζεις να έχεις επαρκή ποσότητα καυσίμου στο ρεζερβουάρ. Να μην αφήνεις δηλαδή να ανάψει λαμπάκι, αφού όσο λιγότερο καύσιμο βρίσκεται στη δεξαμενή, τόσο πιο εύκολο είναι για την αντλία να τραβήξει σκουπιδάκια και να χαλάσει. Αναφορικά, θα πρέπει η στάθμη να είναι τουλάχιστον πάνω από το ¼ της δεξαμενής και ποτέ μα ποτέ μην βάλεις λάθος καύσιμο, αφού τότε η τρόμπα θα χαλάσει στα σίγουρα.
Τρόμπα (αλλιώς αντλία) βενζίνης - Ο άγνωστος "ήρωας"!
-Χωρίς αυτήν δε θα μπορούσε να λειτουργήσει ο κινητήρας
-Όταν χρειάζεται αλλαγή, σου "φωνάζει"
-Η αντικατάσταση έχει σχετικά χαμηλό κόστος
-Η επαρκής ποσότητα καυσίμου στο ρεζερβουάρ προστατεύει την αντλία
Σου έχει τύχει ποτέ βλάβη στην αντλία; Την έφτιαξες ή την αντικατέστησες; Τι άλλη συμβουλή έχεις για τη σωστή λειτουργία της;