Η μάχη των μπαταριών: Το μέλλον των ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Οι solid-state μπαταρίες υπόσχονται μεγαλύτερη αυτονομία & ταχύτερη φόρτιση
Σήμερα, τα ηλεκτρικά προσφέρουν 200-600 χλμ. αυτονομίας με φόρτιση
Η νέα τεχνολογία θα αυξήσει την αυτονομία έως και 100%
Οι μπαταρίες είναι το «καύσιμο» των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και συνεχώς εξελίσσονται. Αν σκέφτεστε να αγοράσετε ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ίσως αναρωτιέστε αν αξίζει να περιμένετε για τις επόμενες γενιές μπαταριών, όπως οι solid-state μπαταρίες. Εδώ θα σας εξηγήσουμε πώς εξελίσσονται οι μπαταρίες και πώς αυτό επηρεάζει την αυτονομία, το κόστος και τη φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων.
Οι μπαταρίες σήμερα: Πόση αυτονομία προσφέρουν;
Σήμερα, οι περισσότερες μπαταρίες που χρησιμοποιούνται στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι μπαταρίες λιθίου-ιόντων. Οι μπαταρίες αυτές προσφέρουν αυτονομία που κυμαίνεται από 200 έως 600 χιλιόμετρα με μία φόρτιση, ανάλογα με το μοντέλο και τη χωρητικότητα της μπαταρίας. Για παράδειγμα, το Hyundai Kona Electric με την μπαταρία των 64 kWh προσφέρει περίπου 450+ χιλιόμετρα αυτονομίας με πλήρη φόρτιση, ενώ το Peugeot e-208 με την μπαταρία των 50 kWh καλύπτει περίπου 370 χιλιόμετρα, κάνοντάς το ιδανικό για την πόλη και τις καθημερινές μετακινήσεις (γύρω στα 35 χιλιόμετρα την μέρα κάνει ο μέσος κάτοχος).
Τι προβλέπεται για το μέλλον με τις solid-state μπαταρίες;
Οι solid-state μπαταρίες είναι μια τεχνολογία που υπόσχεται να φέρει μια επανάσταση στην αποθήκευση ενέργειας. Αυτές οι μπαταρίες θα μπορούσαν να προσφέρουν έως και 50-100% μεγαλύτερη αυτονομία σε σχέση με τις σημερινές, λόγω της μεγαλύτερης ενεργειακής πυκνότητας που θα έχουν. Για παράδειγμα, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που σήμερα προσφέρει 400 χιλιόμετρα αυτονομίας με μία φόρτιση, θα μπορούσε να φτάσει τα 600-800 χιλιόμετρα με τις solid-state μπαταρίες. Επιπλέον, οι solid-state μπαταρίες φορτίζουν πολύ πιο γρήγορα, με χρόνο φόρτισης που μπορεί να μειωθεί από 30 λεπτά σε μόλις 10-15 λεπτά.
Πού βρίσκονται σήμερα οι solid-state μπαταρίες;
Η τεχνολογία αυτή βρίσκεται ακόμα σε στάδιο ανάπτυξης και οι πρώτες εμπορικές εφαρμογές δεν αναμένονται πριν από το 2027-2030. Επομένως, μπορεί να χρειαστεί λίγος καιρός πριν την δούμε σε μεγάλη κλίμακα και σε προσιτές τιμές. Όμως, η έρευνα και οι δοκιμές προχωρούν γρήγορα, με πολλές μεγάλες εταιρείες, όπως η Toyota και η Volkswagen, να δουλεύουν πάνω στην εμπορική παραγωγή αυτών των μπαταριών.
Συνέχεια του άρθρου >>>