Το πρώτο κύμα των ήπιων υβριδικών αυτοκινήτων (MHEV) που κυκλοφορούν ήδη στην αγορά, τροφοδοτείται από τον «παραδοσιακό» κινητήρα εσωτερικής καύσης, μια γεννήτρια ηλεκτροκινητήρα 48V, μια μπαταρία 48V και έναν μετατροπέα 48 σε 12V (για την τροφοδοσία του δικτύου 12V) ή εναλλακτικά μια λιγότερο ισχυρή εγκατάσταση 12V.
Όπως τα Full Hybrids (HEV), τα ήπια υβριδικά δεν μπορούν να επαναφορτιστούν με βύσμα. Ωστόσο, σε αντίθεση με ένα σύστημα Full Hybrid (HEV), ο ηλεκτροκινητήρας ενός ήπιου υβριδικού συστήματος δεν κινεί ποτέ το αυτοκίνητο μόνος του, καθώς λειτουργεί ως ενισχυτής ισχύος.
Η ισχύς αναπαράγεται με τον ίδιο τρόπο όπως για ένα HEV, ανακτώντας την περίσσεια μηχανική ενέργεια. Ο ηλεκτροκινητήρας μετατρέπει την κινητική ενέργεια κατά το φρενάρισμα σε ηλεκτρική και την αποθηκεύει σε μια μπαταρία. Τότε η ενέργεια μπορεί να επαναχρησιμοποιηθεί με διάφορους τρόπους.
Κατά τη φάση της επιτάχυνσης: ο ηλεκτροκινητήρας παρέχει ροπή που βοηθά στη μείωση της ροπής που απαιτείται από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Η παροχή ηλεκτρικής ενέργειας στις ηλεκτρικές συσκευές και αξεσουάρ του οχήματος, είναι ένα πλεονέκτημα αυξανόμενης σημασίας δεδομένης της αυξανόμενης συνδεσιμότητας στα αυτοκίνητα.
Η ήπια υβριδική τεχνολογία μπορεί να συνδυαστεί τόσο με βενζινοκινητήρες όσο και με πετρελαιοκινητήρες. Δεν είναι μια νέα λύση στην αγορά, καθότι υπήρχε πριν από λίγο καιρό το σύστημα Scenic HybridAssist, αλλά πολλοί κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν προσφάτως εισαγάγει ήπια υβριδική τεχνολογία 48V στα υπάρχοντα χαρτοφυλάκια οχημάτων ICE. Τα 10 κορυφαία best seller MHEV το 2022 ήταν τα Ford Puma, Nissan Qashqai, Fiat Panda, Fiat 500, Audi A4, Mercedes C-Class, Audi Q5, BMW X3, Renault Captur και Audi A6.