Συνεχίζουμεµε τις συγκριτικές παρουσιάσεις, µμεταξύ καλών προϊόντων της αγοράς, που αξίζουν την προσοχή σας και την συµµετοχή τους στην δική σας shopping list
To elk test ή τεστ αποφυγής ταράνδου, έχει ως βασικό σκοπό του να αναδείξει την συµπεριφορά ενός αυτοκινήτου, στην περίπτωση που επιχειρήσει απότοµο ελιγµό αποφυγής εµποδίου, µε αρκετά χιλιόµετρα. Απαιτεί 4 άτοµα και αποσκευές για να θεωρηθεί σύµφωνο µε την τυποποιηµένη διαδικασία.
Όσον αφορά τα ελαστικά, καλή επίδοση στο φρενάρισµα επί βρεγµένου οδοστρώµατος δε σηµαίνει αυτόµατα και καλή επίδοση στο ELK TEST. Στο τελευταίο, ρόλο πέρα από την γόµα του ελαστικού ρόλο παίζουν και άλλα χαρακτηριστικά του, όπως η σκληρότητα των πλαϊνών και πως αυτά αντιδρούν στην απότοµη αλλαγή κατεύθυνσης.
Dunlop Sport BluResponse Aψογαστα 72, δεν ΆΆµάσησανΆΆ στα 73!
Στεγνό
Μια αρκετά καλή επίδοση στο στεγνό τεστ αποφυγής κινδύνου σηµείωσε το ελαστικό Dunlop Sport BluResponse. Ξεκινώντας τις προσπάθειές µας από τα 70 χλµ./ώρα δεν υπήρξε κανένα πρόβληµα, µε τη συµπεριφορά του Focus µέσα στον διάδροµο να µας οδηγεί στο συµπέρασµα πως µπορεί να περάσει µε περισσότερα χλµ./ώρα. Στα 72 χλµ./ώρα τα Dunlop συµπεριφέρθηκαν και πάλι άψογα χωρίς να υπάρχει έντονη επέµβαση του ESP, ενώ και στα 73 χλµ./ώρα και παρά την εµφανώς µεγαλύτερη τροχιά του αυτοκινήτου µέσα στο διάδροµο λόγω υποστροφικής τάσης, δεν δυσκολεύτηκε σε δυο διαδοχικές προσπάθειές µας. Αντίθετα στα 74 χλµ./ώρα είχαµε µια οριακή προσπάθεια και µια αποτυχηµένη όπου και στις δύο περιπτώσεις διαπιστώσαµε σηµαντική αλλαγή της συµπεριφοράς, µε αρκετή υποστροφή που µας οδήγησε σε επαφή µε τις κορίνες στο τελευταίο κοµµάτι του διαδρόµου.
Αξιολόγηση 9 Κατευθυντικότητα 8 Πρόσφυση 8 ΕSP
Βρεγµένο
Αντίστοιχα αρκετά καλή ήταν η επίδοση του Dunlop Bluresponse και στο βρεγµένο οδόστρωµα του elk test. Και εδώ η συµπεριφορά του ήταν αναλογικά η ίδια µε ικανοποιητικό επίπεδο πρόσφυσης.
Ξεκινήσαµε τη διαδικασία από τα 68 χλµ./ώρα όπου και πέρασε χωρίς κανένα πρόβληµα. Στα 71 χλµ./ώρα δεν τα κατάφερε µε αρκετή υποστροφή στην πρώτη αλλαγή πορείας, αλλά προοδευτική αντίδραση. Τα 70 χλµ./ώρα ήταν η ταχύτητα που πέρασε επιτυχώς το τεστ χωρίς να µεταβληθεί ο χαρακτήρας του.
Αξιολόγηση
8+ Κατευθυντικότητα
7+ Πρόσφυση 8 ΕSP
Firestone RoadHawk Τα µαλακά πλαϊνά το “κράτησανΆΆ στα 70 χλµ.
Στεγνό
Το Firestone RoadHawk είναι ένα ελαστικό µε πολύ µαλακά πλαϊνά, στοιχείο που επηρέασε την συµπεριφορά του στο τεστ αποφυγής κινδύνου αφού σε αυτό (το test) γίνονται αρκετές και βίαιες αλλαγές κατεύθυνσης. Στα 70 χλµ./ώρα τα Firestone δεν αντιµετώπισαν το παραµικρό πρόβληµα και έβγαλαν µε σχετική άνεση το τεστ. Ανεβαίνοντας στα 73 χλµ./ώρα, η συµπεριφορά άλλαξε σηµαντικά και δεν ήταν δυνατό να ολοκληρώσει επιτυχηµένα το τεστ. Στα 72 χλµ./ώρα και πάλι υπήρξε µια έντονη διαφορά στο επίπεδο της πρόσφυσης από την πρώτη αλλαγή κατεύθυνσης και µετά, µε αποτέλεσµα να εµφανίζεται υποστροφή και να «χάνεται» η καλή αίσθηση και στο τιµόνι. Στα 71 χλµ./ώρα και πάλι στις αλλαγές κατεύθυνσης είχαµε παραµόρφωση του πέλµατος και δεν µπορούσε να µεταφερθεί άµεσα η αλλαγή κατεύθυνσης από το τιµόνι.
Αξιολόγηση
4 Κατευθυντικότητα 5 Πρόσφυση 6 ΕSP
Βρεγµένο
Τα πολύ µαλακά πλαϊνά δεν βοήθησαν το ελαστικό Firestone Roadhawk να σηµειώσει κάποια αξιόλογη επίδοση και στο βρεγµένο elk test, όπου συνέχισε να δίνει την αίσθηση πως αποτελείται από 2 µέρη. Αναλογικά πάντως η εικόνα ήταν καλύτερη από αυτή στο στεγνό και αυτό που κρατάµε είναι η προοδευτική και καθόλου απότοµη αντίδραση.
Στα 65 χλµ./ώρα δεν προβληµατιστήκαµε, αλλά όσο ανέβαινε η ταχύτητα τόσο αισθητή γινόταν η ανακολουθία στην εντολή του τιµονιού και στην αντίδραση του οχήµατος. Στα 70 χλµ./ώρα υπήρχε έντονη υποστροφή µε ενεργοποίηση του ESP, που όµως δεν κατάφερε να συγκρατήσει το όχηµα στην πορεία του. Η προσπάθεια στα 69 χλµ./ώρα ήταν οριακή και τελικά ως επιτυχηµένη προσπάθεια κρατάµε τα 68 χλµ./ώρα.