Ακόμη και καινούργια να ήταν τα ελαστικά του αυτοκινήτου μας, η επι μακρόν ακινητοποίηση του μπορεί να τους έχει προκαλέσει βλάβη ή στην καλύτερη περίπτωση απλά να χρειάζονται αέρα ώστε να κινείστε με ασφάλεια αλλά και να μην καίτε επιπλέον καύσιμα (και χρήματα).
Εκ πρώτης όψεως, δεν σχετίζεται με τα ελαστικά, όμως αν η πίεση στα ελαστικά σου είναι χαμηλότερη από αυτή που ορίζεται ως κανονική, το αυτοκίνητο θα «ζορίζεται» περισσότερο κατά την κίνηση με αποτέλεσμα να καταναλώνει περισσότερο καύσιμο.
«Σφήνωσε» κάτι στο πέλμα το οποίο δεν αφαιρείται!
Ανά τακτικά χρονικά διαστήματα θα πρέπει να ελέγχεις το ελαστικό και για μικρά αντικείμενα (π.χ. πετραδάκια) που μπορεί να σφηνώσουν στο πέλμα. Αν δεν μπορείς να τα αφαιρέσεις μόνος σου ή αν δεις ότι έχουν τρυπήσει το καουτσούκ, απευθύνσου σε κάποιο εξειδικευμένο τεχνικό.
Το κέντρο των ελαστικών έχει φθαρεί υπερβολικά!
Η υπερβολική πίεση στον αέρα του ελαστικού, συχνά προκαλεί και υπερβολική φθορά του ελαστικού στο κέντρο του πέλματος. Αν κάτι τέτοιο συμβαίνει θα πρέπει να ελέγξεις το μέγεθος του προβλήματος και σίγουρα να μειώσεις την πίεση του ελαστικού.
Το βάθος του «πέλματος» είναι μικρότερο από αυτό που πρέπει!
Σύμφωνα με τη νομοθεσία της Ε.Ε., το ελαστικό πρέπει να έχει βάθος πέλματος τουλάχιστον 1,6 χιλ. στην περιφέρεια, προκειμένου να θεωρηθεί ασφαλές για οδήγηση, αλλά συνήθως οι ειδικοί συνιστούν να διατηρείς ένα βάθος τουλάχιστον 4 χιλ. ή και ακόμη μεγαλύτερο.
Όπως απέδειξαν και οι μετρήσεις του περιοδικού Auto Τρίτη, ακόμη και με ελαστικά των 4 χιλ., η διαφορά στο φρενάρισμα σε σχέση με τα καινούργια ελαστικά, είναι τεράστια για την ασφάλειά σου.
Σε κάθε περίπτωση, όταν κάνεις τον έλεγχο του βάθους, φρόντισε να μετρήσεις τόσο την εσωτερική όσο και την εξωτερική πλευρά κάθε πέλματος.
Οδηγείς και νιώθεις το τιμόνι να «παίζει»!
Το φαινόμενο αυτό παρουσιάζεται συνήθως όταν τα ελαστικά τού αυτοκινήτου σου έχουν φθαρεί ανομοιόμορφα. Με το που παρατηρήσεις να συμβαίνει κάτι τέτοιο, έστω και σε πολύ μικρό βαθμό, θα πρέπει να επισκεφθείς κάποιον ειδικό.
Δεςεδώχρήσιμα tips για την συντήρηση των ελαστικών &εδώπως πρέπει να γίνεται η αποθήκευση τους.