Στο Mega Test θερινών ελαστικών που δημοσιεύθηκε στο Auto Τρίτη ΕΛΑΣΤΙΚΑμπορείτε να δείτε ποιά ήταν τα 53 ελαστικά που δοκιμάστηκαν στην πίστα! Τι επιδόσεις «έβγαλαν» τόσο σε στεγνό και βρεγμένο οδόστρωμα. Ποια ξεχώρισαν. Και ποια ξεχωρίζουν στους πιο σχετικούς, με την ασφάλεια στον δρόμο (που είναι και το πιο βασικό κριτήριο που καθορίζει την τελική επιλογή αγοράς των πολλών) , παράγοντες αξιολόγησης.
Σε αυτήν την συγκριτική παράθεση μας, ασχολούμαστε με 2 από τα ελαστικά της πρώτης 10-άδας, του συγκεκριμένου test. Τα Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 και Michelin Primacy 3 (τα οποία πλέον έχουν νέο εκπρόσωπο στην γκάμα που κυκλοφορεί και στην ελληνική αγορά, η μεν Goodyear το Eagle F1 Asymmetric 5, η δε Michelin το Primacy 4). Παραθέτουμε τις επιδόσεις τους σε 4 από τους άξονες σύγκρισης του test. Ουσιαστικά σε αυτούς με την υψηλότερη συμβολή (14% ο καθένας τους) στην τελική αξιολόγηση-κατάταξη. Είναι αυτοί οι οποίοι αφορούν βασικές επιδόσεις οδηγικής ασφάλειας.
Ας δούμε πως τα πήγαν 2 από τα καλά ελαστικά της δοκιμής (με βάση την κοινή βαθμίδα αξιολόγησης και των 53 ελαστικών του test). Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 Michelin Primacy 3 Handling στο βρεγμένο 79.5 χλμ/ώρα 77.7 χλμ/ώρα Φρενάρισμα στο βρεγμένο 37.5m 38.6m Handling στεγνό 116.5 χλμ/ώρα 115.3 χλμ/ώρα Φρενάρισμα στεγνό 35.2m 34.6m
Στις λεπτομέρειες κρίνεται ο …τίτλος !
Είπαμε, γνωστές οι μάρκες. Με προηγμένης τεχνολογίας ελαστικά. Μα πάντα, στις λεπτομέρειες κρίνεται ο …τίτλος. Κάνοντας μία μικρή ανάλυση στις επιδόσεις των δύο «μονομάχων» θα διακρίνουμε ότι ο «αετός της Goodyear» (Εagle F1 Assymetric 3, ένα ισορροπημένο θερινό ελαστικό) παρουσίασε καλύτερο κράτημα τόσο σε στεγνό όσο και σε βρεγμένο) σε σχέση με το ελαστικό της Michelin (Primacy 3) το οποίο παρότι βρέθηκε μέσα στην δεκάδα της τελικής κατάταξης, στις 2 δοκιμασίες handling βρέθηκε στις «κίτρινες επιδόσεις».
Το Eagle F1 Assymetric 3 παρουσίασε καλύτερη επίδοση και στη δοκιμασία «φρενάρισμα στο βρεγμένο» (δοκιμασία που επίσης αξιολογείται με υψηλή βαρύτητα : 14%) ενώ το Primacy 3 πέτυχε, οριακά, καλύτερη επίδοση (+0,60 cm) στο «φρενάρισμα στο στεγνό».
Όπως ήδη είπαμε και τα 2 ελαστικά αξίζουν να περιληφθούν στην shopping list σας όταν χρειαστείτε ελαστικά (αυτού του τύπου, διάστασης). Φυσικά και η τιμή (στη δική μας έρευνα αγοράς το ελαστικό της Goodyear, που ακόμη διατίθεται στην ελληνική αγορά, παράλληλα με το νέο Eagle F1 Asymmetric 5 βρέθηκε με ως και 20% χαμηλότερη τιμή λιανικής) και η αμεσότητα (stock) και η εξυπηρέτηση παίζουν τον ρόλο τους στην τελική απόφαση. Γι αυτό μην ξεχνάτε να συμβουλεύεστε τις καλύτερες προσφορές του μήνα (από εμπορίες με υπηρεσίες 4 αστέρων) !