Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6: Έτοιμο για όλα σε στεγνό και βρεγμένο
12006 Επισκέψεις στο άρθρο
Βρεθήκαμε στη θρυλική πίστα εξέλιξης της Goodyear στο Μιρεβάλ της Νότιας Γαλλίας για να δοκιμάσουμε το νέο, υπέρ-υψηλών επιδόσεων, ελαστικό Eagle F1 Asymmetric 6, το οποίο μεταξύ άλλων έχει και την ικανότητα να μεγαλώνει το σημείο επαφής του με το δρόμο ανάλογα με τις συνθήκες!
Μπορεί και μεγαλώνει το σημείο επαφής του με το δρόμο!
Έτοιμο για τις αυξημένες -λόγω βάρους και δυνατών επιταχύνσεων- απαιτήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Mε χαμηλότερη αντίσταση κύλισης – και 1 dB πιο αθόρυβο από τον προκάτοχο του
Οι δοκιμασίες που κάναμε στην πίστα απέδειξαν τις βελτιώσεις του σε σχέση με το προηγούμενο
Εσύ τι λες; Επιλέγεις ελαστικό με βάση τις επιδόσεις ή την τιμή του; Αξίζει να πάρεις ένα φθηνό ελαστικό ή θα πληρώσεις παραπάνω για καλύτερο κράτημα και φρενάρισμα;
To κέντρο της Goodyear στο Μιρεβάλ της Νότιας Γαλλίας (κοντά στο Μονπελιέ) αποτελεί εδώ και 38 χρόνια τη Μέκκα της εξέλιξης των ελαστικών της φημισμένης μάρκας ελαστικών και των θυγατρικών της. Αγοράστηκε το 1984 μαζί με τη, μήκους 3,3 χλμ. και σχεδιασμένη από τον πιλότο της F1 Jean-Pierre Beltoise, πίστα με έγκριση για τη F1, ωστόσο στο πέρασμα των χρόνων το κέντρο απέκτησε κάθε είδους ασφάλτινες και χωμάτινες διαδρομές για την εξέλιξη κάθε είδους ελαστικών. Σε αυτές και το σημείο αναφοράς για τις δοκιμές σε βρεγμένο, η ειδική πίστα μήκους 1,7 χλμ., η οποία δεν είναι επίπεδη, αλλά διαθέτει όπως και η αγωνιστική πίστα αρκετές υψομετρικές διαφορές. Στο κέντρο εξέλιξης της Goodyear έρχονται και πολλοί κατασκευαστές αυτοκινήτων (BMW, Porsche, SEAT, Renault κ.α) για να σετάρουν τα επιμέρους συστήματα των μοντέλων τους σε σχέση με τα ελαστικά και όχι μόνο. Δε μπορούμε λοιπόν να σκεφτούμε καλύτερο μέρος για τη δοκιμαστική οδήγηση του νέου ελαστικού υψηλών επιδόσεων της Goodyear, του Eagle F1 Asymmetric 6.
Το Eagle F1 Asymmetric 6 έχει σχεδιαστεί για να ταιριάζει σε όποιο αυτοκίνητο διαθέτει δύναμη και έχει στόχο τις επιδόσεις και τη σπορ συμπεριφορά.
To Asymmetric 6 είναι η τελευταία έκφανση της βραβευμένης σειράς ελαστικών Goodyear Eagle F1 και υπόσχεται εξαιρετική απόδοση κρατήματος και φρεναρίσματος σε αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων, τόσο στο στεγνό, όσο και στο βρεγμένο. Όλα αυτά βέβαια χάρη στις καινοτόμες τεχνολογίες που φέρει, όπως η Dry Contact Plus για τη βελτίωση της απόδοσης σε στεγνό και βρεγμένο οδόστρωμα, η Wet Braking Pro για το φρενάρισμα σε βρεγμένο οδόστρωμα, αλλά και στην καταλληλότητα τοποθέτησης του σε ηλεκτρικά οχήματα. Με δυο λόγια το Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 είναι έτοιμο για όλα, όπως δηλώνει και το σχετικό σλόγκαν του κατασκευαστή του.
Το Eagle F1 Asymmetric 6 έχει σχεδιαστεί για να ταιριάζει σε ένα ευρύ φάσμα αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένων των hot hatch, των sport compact, των sport coupe και γενικά σε όποιο αυτοκίνητο διαθέτει δύναμη και έχει στόχο τις επιδόσεις και τη σπορ συμπεριφορά. Μάλιστα, ήδη το Eagle F1 Asymmetric 6 έχει κερδίσει σχετικά τεστ απέναντι σε 10 ανταγωνιστές του σε δοκιμές των περιοδικών Auto Motor und Sport και Autobild! Το Eagle F1 Asymmetric 6 αρχικά κυκλοφόρησε σε 28 διαστάσεις από τις αρχές του 2022 με περισσότερες διαστάσεις να κυκλοφορούν καθόλη τη διάρκεια του έτους. Μέχρι το 2023, θα είναι διαθέσιμο σε 65 διαστάσεις από 17 έως 22 ίντσες…
Μπορεί και μεγαλώνει το σημείο επαφής του με το δρόμο
Ένα από τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα του Eagle F1 Asymmetric 6 είναι η τεχνολογία Dry Contact Plus, η οποία εξασφαλίζει βέλτιστη καμπυλότητα του ελαστικού, αλλά και δυνατότητα προσαρμογής του σημείου επαφής του ελαστικού με το οδόστρωμα ανάλογα με τις συνθήκες. Τι σημαίνει αυτό; Ενώ υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης, το σημείο επαφής του ελαστικού με το οδόστρωμα έχει ένα κανονικό αποτύπωμα (περίπου όσο μια παλάμη), σε συνθήκες πίεσης ή ενός ακραίου ελιγμού, το Eagle F1 Asymmetric 6 χάρη στις ειδικές εγκοπές αυξάνει το πάτημά του, μεγαλύτερο μέρος του πέλματός του δηλαδή έρχεται σε επαφή με το δρόμο. Έτσι αυξάνεται η πρόσφυση και η δυνατότητα αντίδρασης σε ακραίους ελιγμούς.
Οδηγώντας το Audi TTS των 306 ίππων στην στεγνή πίστα των 3,3 χλμ. με τις υψομετρικές διαφορές και την πολύ τεχνική χάραξη, εντυπωσιαστήκαμε με την κορυφαία πρόσφυση του ελαστικού, που εξασφάλισε ουδέτερο κράτημα ακόμα και σε πολύ έντονη πίεση. Επίσης αίσθηση μας προκάλεσε η σταθερότητα στο οριακό φρενάρισμα και η απουσία οποιασδήποτε αντίδρασης στο τιμόνι στη διάρκεια αυτού. Στη διάρκεια αυτή της δοκιμασίας δεν είχαμε τη δυνατότητα σύγκρισης με το προηγούμενο ελαστικό Eagle F1 Asymmetric 5.
Top κράτημα και 3 μέτρα καλύτερο φρενάρισμα στο βρεγμένο
Tις αισθητές διαφορές από ένα ήδη πολύ καλό ελαστικό σαν το Eagle F1 Asymmetric 5 είχαμε τη δυνατότητα να τις διαπιστώσουμε με οδήγηση και φρενάρισμα σε βρεγμένο οδόστρωμα. Το μείγμα γόμας του Eagle F1 Asymmetric 6 διαθέτει νέα σύνθεση με καινοτόμο σύστημα ρητίνης, που επιτρέπει στο ελαστικό να έχει περισσότερες μικρο-επαφές με την επιφάνεια του οδοστρώματος, προσφέροντας στους τροχούς καλύτερη πρόσφυση σε βρεγμένο οδόστρωμα. Στην αρχή οδηγήσαμε το τετρακίνητο CUPRA Formentor των 310 ίππων στην εμβληματική πίστα για δοκιμή σε βρεγμένο:
Έχει μήκος 1,9 χλμ. και παρά τις υψομετρικές διαφορές «κρατάει» σταθερό φιλμ νερού στα 8 χλστ. Οι πρώτοι γύροι έγιναν με το Eagle F1 Asymmetric 5. Καλό κράτημα, προοδευτικές αντιδράσεις και ελεγχόμενη υπερστροφή στο άφημα του γκαζιού. Αμέσως μετά οδηγήσαμε το ίδιο αυτοκίνητο με τις ίδιες ρυθμίσεις (Sport), αλλά με το νέο ελαστικό Eagle F1 Asymmetric 6. Η διαφορά στην πλευρική πρόσφυση ήταν ξεκάθαρη, ενώ ακόμα και στις επί τούτου προσπάθειες, η συμπεριφορά ήταν συγκριτικά ουδέτερη. Όταν καταφέραμε να σπάσουμε την πρόσφυση η υποστροφή ήταν ελάχιστη και εύκολα ελεγχόμενη, ενώ για να ξεκολλήσει η ουρά χρειάστηκε να προσπαθήσουμε πολύ.
Το πλεονέκτημα της τεχνολογίας Wet Braking Pro το διαπιστώσαμε φρενάροντας από τα 85 χλμ./ώρα με μια BMW Σειρά 5. Μάλιστα για λόγους επαναληψιμότητας το φρενάρισμα πανικού γινόταν ρομποτικά στο ίδιο ακριβώς σημείο. Όταν οι αποστάσεις φρεναρίσματος με τα Eagle F1 Asymmetric 5 ήταν ανάμεσα στα 29,5 – 30,5 μέτρα με το νέο ελαστικό η απόσταση ήταν 3-4 μέτρα μικρότερη. Εντυπωσιακή επίδοση!
Έτοιμο για χρήση σε ηλεκτρικά
Η Goodyear υποστηρίζει πως το Eagle F1 Asymmetric 6 έχει σχεδιαστεί ειδικά με γνώμονα τις απαιτήσεις των κατασκευαστών για ηλεκτρικά οχήματα, τα οποία είναι βαριά, αλλά και εμφανίζουν εκρηκτικές επιταχύνσεις. Τα νέα υπερ-υψηλών επιδόσεων ελαστικά της Goodyear διαθέτουν μοτίβο ακύρωσης θορύβου που έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση του τελευταίου κατά 1 dB. Η ακουστική δοκιμή στο σχετικό εργαστήριο έδειξε τη διαφορά στο θόρυβο. Η νέα τεχνολογία σύνθετων υλικών μειώνει την αντίσταση κύλισης και σύμφωνα με τη Goodyear βοηθά στην αύξηση της αυτονομίας των ηλεκτρικών οχημάτων.
Η Goodyear είχε ετοιμάσει μια ωραία δοκιμασία με το Tesla Model 3 των 510 ίππων: Σλάλομ ανάμεσα σε κορίνες, μετά full επιτάχυνση και στο τέλος φρενάρισμα πανικού. Παρά τις ακραίες συνθήκες βάρους, επιταχύνσεων, φρεναρίσματος, αλλά και θερμοκρασίας οδοστρώματος (επικρατούσε καύσωνας με 38ο C) το Eagle F1 Asymmetric 6 δεν έδειξε να χάνει στο ελάχιστο την αποτελεσματικότητα και την υψηλή του απόδοση από την πρώτη μέχρι και την τελευταία προσπάθεια (2-3 προσπάθειες ανά άτομο σε γκρουπ 7 ατόμων).
Μια μοναδική οδηγική εμπειρία με το Eagle F1 Super Sport & Super Sport R
Το κερασάκι στην τούρτα των οδηγικών μας εντυπώσεων ήταν η (συγκρατημένη και με συνοδηγό-εκπαιδευτή στο δεξί κάθισμα) οδήγηση μιας Ferrari F8 Tributo και μιας Porsche 992 GT3 με τα υπερ-υψηλών επιδόσεων ελαστικά της σειράς Eagle F1 SuperSport . Η σειρά αποτελείται από 3 ελαστικά υπερ-υπερυψηλών επιδόσεων (UUHP) συγκεκριμένα τα Eagle F1 SuperSport, SuperSport R και SuperSport RS.
Το Eagle F1 Super Sport, που φορούσε η Ferrari F8 Tributo, εμφάνισε εξαιρετική πρόσφυση και χειρισμό, με εκπληκτικές επιδόσεις, εξαιρετικό φρενάρισμα και δυναμικό κράτημα στις στροφές σε ένα εξωτικό super sport αυτοκίνητο με 721 άλογα και 770 Nm ροπής από τον τοποθετημένο στο κέντρο turbo V8. Η Goodyear υπόσχεται ισορροπία μεταξύ της σταθερότητας που πρέπει να προσφέρει ένα ελαστικό στην πίστα, με την εξαιρετική απόδοση ανεξαρτήτως καιρικών συνθηκών, αλλά και με την οδηγική άνεση.
Για το σκοπό αυτό, έχουν αναπτυχθεί επιπλέον ενισχυτικά πάνελ στο πλευρικό τοίχωμα και στο κύριο σώμα του ελαστικού. Αυτά τα στοιχεία, που εμποδίζουν την αλλοίωση του πέλματος βοηθούν στη μη παραμόρφωση του πλευρικού τοιχώματος στις δύσκολες στροφές. Επιπλέον το Εagle F1 Supersport διαθέτει δύο διαφορετικές ενώσεις σε διαφορετικά τμήματα του ελαστικού, ώστε να προσφέρει πολλαπλές «ζώνες ισχύος» για εξαιρετική απόδοση σε στεγνό και βρεγμένο, ενώ ο ισχυρός του ώμος, με το κλειστό μοτίβο εξωτερικά του πέλματος, δίνει μεγαλύτερη επαφή με το οδόστρωμα.
Η Porsche 911 (992) GT3 ήταν εφοδιασμένη με το Eagle F1 SuperSport R, που είναι σχεδιασμένο για χρήση σε δρόμο άλλα και σε πίστα, προσφέροντας εξαιρετική πρόσφυση και οδηγική ακρίβεια σε στεγνές επιφάνειες. Είναι φτιαγμένο για αυτούς που ζητούν απόλυτη οδηγική ακρίβεια και μεγάλη σταθερότητα κατά την ανάπτυξη υψηλών ταχυτήτων. Χαρακτηρίζεται από τις αυλακώσεις στην επιφάνεια του πέλματος που εγγυώνται σταθερότητα και αντοχή στην κάμψη, την ειδική γόμα και την τεχνολογία που βελτιστοποιεί το περίγραμμα του ελαστικού για καλύτερη κατανομή της πίεσης και απόλυτη οδηγική ακρίβεια. Με τον επικό 4λιτρο ατμοσφαιρικό, 6κύλινδρο boxer κινητήρα των 510 ίππων να μας αναστατώνει στις 9.000 σ.α.λ. απολαύσαμε οδήγηση με το ελαστικό της Goodyear να παρέχει απίθανη πρόσφυση στην πισωκίνητη hard core γερμανική κατασκευή. Μιλάμε για ένα αγωνιστικό με άδεια για το δρόμο.
Το ελαστικό Eagle F1 SuperSport RS, το οποίο δεν οδηγήσαμε, σχεδιαστήκε για χρήση σε πίστα άλλα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε δρόμο.Είναι ένα ημισλίκ ελαστικό που προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις και ψηλή πρόσφυση σε στεγνές επιφάνειες. Χαρακτηρίζεται από την εξειδικευμένη γόμα με ρίζες στο motorsport, τις αυλακώσεις πέλματος για σταθερότητα και αντοχή στην κάμψη, καθώς και την ειδική τεχνολογία που προστατεύει από την αλλοίωση του πέλματος και δίνει μεγάλη σταθερότητα κατά την ανάπτυξη υψηλών ταχυτήτων.
Η γνώμη μας
Το νέο Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 είναι ένα premium ελαστικό υπερ-υψηλών επιδόσεων, που αξίζει κάθε σπορ αυτοκίνητο. Ξεχωρίζει για τις πολύ μικρές αποστάσεις φρεναρίσματος, την εξαιρετική πρόσφυση, την υψηλή σταθερότητα στις στροφές και τον σπορ, αλλά ταυτόχρονα εύκολο έλεγχο σε στεγνή επιφάνεια. Παράλληλα όμως, είναι εντυπωσιακός ο βαθμός ασφαλούς, δυναμικής και πολύ ελεγχόμενης απόδοσης στο βρεγμένο.