Τα αυτοκίνητα δεν είναι φτιαγμένα για να αντέξουν για πάντα, αλλά η αναπαλαίωση μπορεί να του δώσει μία «ανάσα» ζωής για κάποια χρόνια ακόμα και να το κάνει να μοιάζει και πάλι καινούριο. Εκτός από «ζωή» θα του δώσει φυσικά και μεγαλύτερη αξία, αφού θα ανήκει στην κατηγορία της αντίκας.
Η αναπαλαίωση δεν είναι εύκολη υπόθεση. Ο όγκος της εργασίας και το κόστος καθορίζεται από το ίδιο το αυτοκίνητο και το πόσο δουλειά χρειάζεται να γίνει. Αν όμως γίνει σωστά θα σου δώσει την ευκαιρία να βολτάρεις με ένα κλασσικό αυτοκίνητο, όπως ακριβώς αγοράστηκε από την αντιπροσωπία την χρονιά που φτιάχτηκε.
Ας υποθέσουμε ότι το αυτοκίνητο που βρήκες είναι μηχανικά αξιόπιστο, αλλά εξωτερικά πολύ ταλαιπωρημένο. ¶ρα η μόνη σημαντική δουλειά που έχεις είναι να ασχοληθείς με την λαμαρίνα.
Μια εξωτερική αποκατάσταση σημαίνει κάτι περισσότερο από ένα απλό βάψιμο. Ανάλογα με την κατάσταση του αυτοκινήτου, η πλήρης αποκατάσταση σημαίνει απογύμνωση ολόκληρου του αυτοκινήτου μέχρι να φανεί το μέταλλο. Συνήθως, οι συντηρητές θα αφαιρέσουν κάθε πλαίσιο του αμαξώματος και θα «σβήσουν» τυχόν ίχνη παλιών χρωμάτων, συχνά μέσω χημικών επεξεργασιών ή αμμοβολής. Έπειτα τα κομμάτια αυτά θα επικαλυφτούν με γκρίζο εποξειδικό αστάρι προτού επισκευαστούν και τοποθετηθούν ξανά στο αυτοκίνητο.
Η σκουριά είναι ίσως ο πιο δύσκολος αντίπαλος, που θα κληθείς να αντιμετωπίσεις. Μπορεί να είναι κρυμμένη κάτω από το χρώμα, ως αποτέλεσμα της ηλικίας του αυτοκινήτου. Αν και μπορείς να την διώξεις με αμμοβολή, υπάρχουν περιπτώσεις που δεν θα μπορείς να επισκευάσεις και θα χρειαστεί να αντικαταστήσεις. Σε μέρη όπου η σκουριά επηρεάζει μόνο ένα μέρος του εξαρτήματος, ίσως χρειαστεί να κόψεις το σκουριασμένο τμήμα και να συγκολλήσεις ένα νέο.
Κάνε ότι σχέδιο θέλεις
Μόλις το αυτοκίνητο έχει ασταρωθεί και όλη η σκουριά έχει αφαιρεθεί, ήρθε η ώρα να βαφτεί. Το συναρπαστικό μέρος αυτού είναι ότι εσύ ή το φανοποιείο που διάλεξες μπορείτε να κάνετε ό, τι θέλετε. Θέλεις να προσθέσεις μερικές αγωνιστικές ρίγες ή φλεγόμενα γραφικά; Κάντο! Εάν η αυθεντικότητα είναι αυτό που ψάχνεις διάλεξε την αρχική εργοστασιακή βαφή.
Η δουλειά φυσικά δεν τελείωσε με την αφαίρεση της σκουριάς και το βάψιμο. Θα πρέπει να τσεκάρεις όλα τα εξωτερικά εξαρτήματα, όπως τις χειρολαβές στις πόρτες, τους καθρέφτες, τα παρμπρίζ και τα φώτα. Όλα αυτά πρέπει να επισκευαστούν ή να αντικατασταθούν όποτε είναι απαραίτητο