Το φυσικό αέριο (CNG) αποτελεί ένα από τα «καθαρότερα» καύσιμα για το περιβάλλον, ενώ με τις τρέχουσες τιμές μπορεί να σας εξασφαλίσει μέχρι και 70% οικονομία κίνησης σε σχέση με τη βενζίνη.
Η χρήση φυσικού αερίου ξεκίνησε στην Ελλάδα από το 2001. Λεωφορεία που ανήκουν στην ΕΘΕΛ αλλά και δεκάδες απορριμματοφόρα οχήματα των δήμων κινούνται με συμπιεσμένο φυσικό αέριο (FISIKON) με τη χρήση πρωτοποριακής τεχνολογίας. Μάλιστα, η ΔΕΠΑ (δημόσια επιχείρηση αερίου) διαθέτει ήδη τον σταθμό ανεφοδιασμού της Ανθούσας και για ιδιωτική χρήση. Προσανατολίζεται σύντομα να δημιουργήσει ένα δίκτυο 5 ακόμα σταθμών στην Αττική, 2 στην Θεσσαλονίκη και από ένα 1 σε Βόλο και Λάρισα. Όλες αυτές οι εξελίξεις μας οδηγούν στο συμπέρασμα ότι αρκετά σύντομα και μόλις δημιουργηθούν οι κατάλληλες υποδομές, ο αριθμός των οχημάτων που θα χρησιμοποιούν ως καύσιμο το φυσικό αέριο θα αυξάνεται διαρκώς. Ειδικότερα όταν η Ε.Ε το συνιστά σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες ως μέθοδο απεξάρτησης από το πετρέλαιο.
Περιβάλλον Οι κινητήρες που καίνε φυσικό αέριο εκπέμπουν σύμφωνα με αποδεδειγμένες μελέτες λιγότερους ρύπους στην ατμόσφαιρα. Πιο συγκεκριμένα περιορίζονται σημαντικά το διοξείδιο και μονοξείδιο του άνθρακα, τα οξείδια του αζώτου άλλα και οι υδρογονάνθρακες σε σχέση με τους βενζινοκινητήρες. Έτσι εμποδίζεται από 85% έως 90% λιγότερο ο σχηματισμός του όζοντος το οποίο βλάπτει σοβαρά τον ατμοσφαιρικό αέρα. Τα οχήματα φυσικού αερίου είναι σήμερα τα καθαρότερα έπειτα από εκείνα των «μηδενικών» εκπομπών (υδρογόνου) που όμως έχουν ακόμα σοβαρούς τεχνολογικούς φραγμούς.
Τεχνολογία Το φυσικό αέριο καίγεται σε κινητήρα Otto (με σπινθήρα).Η τεχνολογία η οποία χρησιμοποιείται είναι τελειοποιημένη και προηγμένη σε άκρως πρωτοποριακό βαθμό. Ειδικότερα το βασικό στοιχείο το οποίο πρέπει να προσεχθεί σε κινητήρες φυσικού αερίου είναι η δημιουργία της σωστής σχέσης συμπίεσης. Όσο πιο μεγάλα είναι τα περιθώρια για την μεγιστοποίηση της σχέσης συμπίεσης τόσο μεγαλύτερη είναι και η μακροζωία του κινητήρα. Αυτό είναι και το μυστικό της συγκεκριμένης τεχνολογίας. Παράλληλα γνωρίζουμε ότι το φυσικό αέριο έχει υψηλό αριθμό οκτανίων με κάποιους να υποστηρίζουν ότι οι επιδόσεις αυξάνονται. Τέλος εννοείται ότι δίνεται η δυνατότητα στον οδηγό να επιλέξει εκείνος με πιο καύσιμο θα κινηθεί, δηλαδή είτε βενζίνη είτε φυσικό αέριο. Και όλο αυτό με το πάτημα ενός κουμπιού που τοποθετείται στην καμπίνα.
Κατανάλωση Φυσικά εκείνο το οποίο κάνει την χρήση του φυσικού αερίου άκρως συμφέρουσα είναι η κατανάλωση. Τα επιβατικά αυτοκίνητα, ανάλογα με τον κυβισμό τους, καταναλίσκουν 4 έως 6 κιλά στα 100 χιλιόμετρα. Δηλαδή με τιμή 1,020 ευρώ το κιλό η συνολική εξοικονόμηση μπορεί να ανέλθει έως και 70% σε σχέση με την αμόλυβδη βενζίνη και έως και 50% με το πετρέλαιο κίνησης. Και αν μιλάμε για φορτηγά μεγαλύτερου κυβισμού τότε η εξοικονόμηση αυτή μπορεί να είναι και πολύ μεγαλύτερη. Με λίγα λόγια επομένως κάνετε χιλιόμετρα με αισθητά μειωμένο κόστος και πολύ λιγότερα χρήματα.
Να σημειωθεί τέλος ότι τα στοιχεία αυτά προέρχονται από την εταιρεία autogaslines, η πρώτη που πραγματοποίησε μετατροπή αυτοκίνητου σε φυσικό αέριο σε όλη την Ελλάδα. Επιπλέον, καλό είναι να γνωρίζετε ότι η εν λόγω εταιρεία τοποθετεί συστήματα CNG στο αυτοκίνητό σας, διασφαλίζοντας την απρόσκοπτη λειτουργία του οχήματός σας, καθώς διαθέτει τεχνικούς με βαθιά γνώση του αντικειμένου, που παρακολουθούν συνεχώς σεμινάρια, ενώ συνεργάζονται με εταιρείες του εξωτερικού σε παγκόσμιο επίπεδο.