ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

ΜΕΤΑ την εγκατάσταση

24885 Επισκέψεις στο άρθρο

Υπάρχει εγγύηση ή θα πληρώσω σε ανταλλακτικά;
Οι περισσότεροι μετατροπείς δίνουν κατά μέσο όρο 2 χρόνια εγγύηση σε ό,τι αφορά στη δική τους εγκατάσταση και στη λειτουργία της. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να το διευκρινίσετε πριν προχωρήσετε στην μετατροπή. Επίσης, θα πρέπει να σας πούμε ότι κάποιες επίσημες αντιπροσωπείες αναγνωρίζουν αυτού του είδους τις μετατροπές, ούτως ώστε η εργοστασιακή εγγύηση που ενδεχομένως να έχετε, να συνεχίζει να είναι σε ισχύ και μετά. Συνήθως, για αυτές τις περιπτώσεις, ο μοναδικός περιορισμός που τίθεται είναι η οποιαδήποτε βλάβη να μην έχει προκληθεί εξαιτίας σφάλματος στην εγκατάσταση του υγραερίου.
Αυτό που θα πρέπει να προσέξετε ώστε να μην έχετε έξοδα από το πουθενά, είναι η εγκατάσταση να γίνει από έναν έμπειρο τεχνικό και αν ακολουθείτε τις προγραμματισμένες εργασίες του service.


Ούτε 20 ευρώ το service
Στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, η τακτική συντήρηση του συστήματος πραγματοποιείται περίπου κάθε 20.000 ή 25.000 χιλιόμετρα και, εκτός από ένα γενικό έλεγχο, περιλαμβάνει αλλαγή του φίλτρου υγραερίου που κοστίζει περίπου 5 με 10 ευρώ. Το ρεζερβουάρ υγραερίου καλό είναι να αντικαθίσταται σε διάστημα περίπου 10 ετών, με μέσο κόστος 90 ευρώ. Στα 50.000 χιλιόμετρα, πρέπει να καθαριστούν τα μπεκ, εργασία που κοστίζει περίπου 20 με 50 ευρώ. 

Κάθε πότε πρέπει να κάνω το service;
Τα διαστήματα των service των συστημάτων LPG εξαρτώνται από τον τύπο τους και ο εκάστοτε κατασκευαστής ορίζει τα διαστήματα ανάμεσα στα 10.000, 15.000 και 20.000 χλμ. Καλό λοιπόν είναι το διάστημα service του κιτ LPG να συμπίπτει με το διάστημα service του κινητήρα. Ο εγκαταστάτης, αναλόγως του κιτ που θα επιλέξετε, θα σας πει ακριβώς κάθε πότε θα πρέπει να κάνετε service.

Τα μικρά και το μεγάλο service
Όπως συμβαίνει και με τους κινητήρες, έτσι και στα συστήματα υγραερίου υπάρχουν τα «μικρά» και τα «μεγάλα» service. 
Στο μικρό περιοδικό service, αυτό δηλαδή ανά 15.000 χλμ. περίπου, η προγραμματισμένη συντήρηση περιλαμβάνει: 
• έλεγχο των σωληνώσεων για τυχόν διαρροές
• έλεγχο στο κύκλωμα ψύξης για διαρροή (έλεγχος στάθμης αντιψυκτικού) 
• έλεγχο δεξαμενής 
• ρύθμιση του υποβιβαστή πίεσης (πνεύμονα)
• έλεγχο ηλεκτρικών καλωδιώσεων της εγκατάστασης 
• έλεγχο των μπέκ 
• έλεγχο παραμέτρων ηλεκτρονικής μονάδας και διόρθωση αν χρειαστεί 
• έλεγχο στο σύστημα ανάφλεξης 
• αντικατάσταση φίλτρου υγρής φάσης (ηλεκτροβαλβίδας)
• αντικατάσταση φίλτρου αέριας φάσης 
Με δεδομένο ότι τα ανταλλακτικά που πρέπει να αλλαχθούν είναι ελάχιστα και περισσότερο έμφαση δίνεται σε ελέγχους και επιμέρους ρυθμίσεις από τον εγκαταστάτη-συντηρητή, το κόστος αυτού του service είναι πολύ μικρό.

Το μεγάλο service
Μετά από κάθε 90.000 χλμ. περίπου, καλό είναι να γίνεται το μεγάλο service, ώστε να είστε σίγουροι πως το κιτ δουλεύει στην εντέλεια. Το service αυτό περιλαμβάνει εκτός από τους ελέγχους του μικρού service, επισκευή του υποβιβαστή πίεσης (πνεύμονα), επισκευή των μπεκ υγραερίου καθώς και επαναπρογραμματισμό της ηλεκτρονική μονάδας ελέγχου του συστήματος. Στο πνεύμονα αλλάζονται τα εσωτερικά του μέρη (μεμβράνη – ελατήριο – μειωτήρας) και ρυθμίζεται ξανά η πίεσή του. Στα μπεκ υγραερίου θα πρέπει να αντικατασταθούν τα εσωτερικά μέρη του (έμβολο – O ring –ελατήριο), να καθαριστεί εσωτερικά και να ρυθμιστεί ξανά έτσι ώστε να έχουν όλα τον ίδιο ψεκασμό. Στην συνέχεια θα πρέπει να γίνει επαναπρογραμματισμός του συστήματος.
Το service αυτό είναι λίγο πιο πολύπλοκο, όχι όμως ακριβό, αν και η τιμή εξαρτάται βέβαια και από τον εγκαταστάτη. 

Τα πρώτα 1.000 χιλιόμετρα
Όπως και με τον κινητήρα που θέλει «στρώσιμο» έτσι και με τα κιτ υγραεριοκίνησης καλό είναι μετά τα πρώτα 1.000 χιλιόμετρα να κάνετε έναν προληπτικό οπτικό έλεγχο που περιλαμβάνει: 
• Επιθεώρηση των μηχανικών και ηλεκτρικών μερών του συστήματος. 
• Έλεγχο διαρροών υγραερίου ή αντιψυκτικού υγρού του κυκλώματος ψύξης του κινητήρα. 
• Έλεγχοςπαραμέτρων (βενζίνης – αερίου) με τη χρήση Η/Υ καθώς και τον έλεγχο των παρελκόμενων μερών του συστήματος.
Φυσικά, από την πλευρά σας πάντα πρέπει να ρίχνετε μια ματιά: 
• στην στεγανότητα των συνδέσεων
• για τη τυχόν παραμόρφωση και κακή στερέωση των σωλήνων 
• στη στερέωση και σύνδεση των καλωδίων του ηλεκτρικού κυκλώματος 
• στην τυχόν υπερθέρμανση των μερών, 
• ενώ θα πρέπει να ΕΧΕΤΕ ΠΑΝΤΑ ΒΕΝΖΙΝΗ ΣΤΟ ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ. 
Το τελευταίο είναι και το πιο σημαντικό, γιατί διαφορετικά υπάρχει περίπτωση να υποστεί σοβαρές βλάβες ο κινητήρας και άρα να μπείτε σε μεγάλα έξοδα…

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

προϊόντα - υπηρεσίες αυτοκινήτου - ΥΓΡΑΕΡΙΟ (LPG)