Τι λένε οι επαγγελματίες της αγοράς & οι καλύτερες προσφορές
47532 Επισκέψεις στο άρθρο
Μιλήσαμε με εξειδικευμένους και πιστοποιημένους επαγγελματίες της αγοράς, οι οποίοι μας ενημέρωσαν για τα νέα συστήματα LPG που τοποθετούνται πλέον στα αυτοκίνητα, καθώς και για τα πολλαπλά οφέλη μετατροπής ενός οχήματος σε υγραεριοκίνητο. Επιπλέον μπορείτε να ενημερωθείτε για τις καλύτερες προσφορές, αναφορικά με την εγκατάσταση LPG.
Ειδικότερα, ο κος Αλέκος Σταχτούρης της Europegas απαντά σε ερωτήσεις μας σχετικά με τα εναλλακτικά καύσιμα στην εγχώρια αγορά τονίζοντας τα εξής:
Η χρήση LPG στα οχήματα είναι νομιμοποιημένη στην Ελλάδα με τον νόμο 2773 του 1999.Κατά την διάρκεια του 2010 είδαμε την κατακόρυφη αύξηση της χρήσης LPG στην Ελλάδα αφού επικράτησε σε βασικά θέματα όπως η σημαντική οικονομία του σε σχέση με την βενζίνη και το πετρέλαιο, όπως και στις μειωμένες εκπομπές ρύπων σε σχέση με τα άλλα καύσιμα.
Βέβαια παρ ότι προστατεύει το περιβάλλον, έως τώρα δεν υπάρχει σχετική νομοθεσία που να επιτρέπει την μείωση των τελών κυκλοφορίας για τα οχήματα που κινούνται με χρήση LPG. Το μεγάλο και συνεχώς αυξανούμενο δίκτυο ανεφοδιασμού,το χαμηλό κόστος μετατροπής-συντήρησης και η εδραίωσή του παγκόσμια ως ένα από τα πιο ευρέως εναλλακτικά καύσιμα, συνέτειναν στην ραγδαία άνθησή του τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα.
Ερ: Ποια η διαφορά του LPG από το CNG; Ποιο καύσιμο είναι πιο οικονομικό και πιο ασφαλές;
Απ: Είναι συχνή πια η ερώτηση των οδηγών για τις διαφορές του LPG με τοCNG καθώς και πιο καύσιμο είναι ασφαλέστερο και οικονομικότερο.Ας ξεκαθαρίσουμε ότι το CNG είναι μίγμα υδατανθράκων αποτελούμενο κυρίως από μεθάνιο,ενώ το LPG είναι μίγμα βουτανίου προπανίου και αποτελεί προιόν διύλισης. Το CNG λοιπόν λόγω υψηλών πιέσεων αποθηκεύεται σε ενισχυμένες δεξαμενές(υπό πίεση 200bar),με αποτέλεσμα να καταλαμβάνει περισσότερο χώρο και να επιβαρύνει με περισσότερα κιλά το όχημα σε σχέση με το LPG. Το CNG είναι ελαφρύτερο από τον αέρα και διαφεύγει πιο εύκολα από κλειστούς χώρους,ενώ το LPG είναι βαρύτερο και διαφεύγει δυσκολότερα. Η κατανάλωση του CNG είναι με τα σημερινά δεδομένα είναι 10-20%οικονομικότερη σε σχέση με το LPG.Για παράδειγμα: Ένα όχημα που καταναλώνει 6λτ./100χλμ. βενζίνη ή 6,9 λτ./100χλμ. LPG ή 4,3 κιλά/100χλμ. CNG με τις σημερινές τιμές καυσίμων θα κοστίζει η μετακίνησή του περίπου:σε βενζίνη 7,8 ευρώ/100χλμ.,σε LPG 4,30 ευρώ/100χλμ. και σεCNG 3,9 ευρώ/100χλμ..
Βέβαια αν μιλάμε για μετροπή βενζινοκίνητου οχήματος σε LPG ή CNG και όχι αγορά, θα πρέπει να συνυπολογιστεί ότι το κόστος μετατροπής σε CNG, σε σχέση με μετροπή LPG, είναι σχεδόν διπλό.
Ερ: Πόσο πιο οικονομικά είναι τα LPG & CNG από τη βενζίνη και το πετρέλαιο; Απ: Για να απαντηθεί σωστά η ερώτηση πόσο και ποιο είναι το οικονομικότερο καύσιμο ή ποια μετατροπή ή αγορά είναι η πιο συμφέρουσα θα πρέπει να λάβουμε υπόψη κάποιους παράγοντες όπως: α)Κόστος μετατροπής-αγοράς β)Οι διαφορές των τιμών των καυσίμων γ)Η απόσταση που διανύει το όχημα σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα δ)Η κατανάλωση του αυτοκινήτου ε)Το δίκτυο ανεφοδιασμού καθώς και η δυνατότητα λειτουργίας εναλλαγής σε δύο ή τρία καύσιμα του οχήματος. Με τα σημερινά δεδομένα η χρήση LPG ή CNG είναι σαφώς οικονομικότερη σε σχέση με την βενζίνη και το πετρέλαιο σε διαφορετικά ποσοστά. Στην Ελλάδα μπορεί να συζητάμε αν το μέλλον ανήκει στα εναλλακτικά καύσιμα, αλλά σε πολλές χώρες του κόσμου αποτελούν το παρόν.
Οι μετακινήσεις και οι μεταφορές γίνονται ολοένα και περισσότερο με εναλλακτικά καύσιμα συμβάλλοντας στην προστασία του περιβάλλοντος και στην μείωση του οικονομικού κόστους.Για παράδειγμα στον τομέα της ναυτιλίας ήδη το LNG κερδίζει συνεχώς έδαφος. Στην επιτροπή μεταφορών της ΕΚ έχουν ήδη εγκριθεί μέτρα που καθιστούν υποχρεωτικό στα κράτη-μέλη να θεσπίσουν δεσμευτικούς στόχους για την δημιουργία υποδομών ανεφοδιασμού σε εναλλακτικά καύσιμα.
Ερ: Πόσος χρόνος χρειάζεται για να κάνει κάποιος απόσβεση της τοποθέτησης LPG/CNG στο αυτοκίνητό του; Απ: Ο χρόνος που χρειάζεται για να κάνει κάποιος απόσβεση της τοποθέτησης LPG/CNG στο αυτοκίνητό του εξαρτάται από τους παρακάτω παράγοντες: α)Το κόστος και η συντήρηση της μετατροπής β)Η απόσταση που διανύει το όχημα σε δεδομένο χρονικό διάστημα γ)Το δίκτυο ανεφοδιασμού δ)Το κόστος του καυσίμου ανά εφοδιασμό. ε)Η οδηγική συμπεριφορά.
Παράλληλα, ο κος Δημήτρης Τσοπελογιάννης,πρόεδρος της εταιρείας Autogas Tsopelogiannis απαντά στις ερωτήσεις μας σχετικά με τα νέα δεδομένα στον χώρο της υγραεριοκίνησης.
Ερ: Πόσα χρόνια επιτρέπεται το LPG στη χώρα μας ως εναλλακτικό καύσιμο;
Απ: Η υγραεριοκίνηση έχει αναγνωριστεί εδώ και πολλά χρόνια ως η ιδανική απάντηση στην προσπάθεια αναζήτησης εναλλακτικών μορφών καυσίμων. Από το 1999 υπάρχει σχετική νομοθεσία που επιτρέπει την τοποθέτηση συστημάτων, βάσει του νόμου 2773/99 και της υπουργικής απόφασης 18586/698 29-3-2000, και εφόσον πληρούνται οι απαραίτητες προδιαγραφές - σχετικές διατάξεις εγκατάστασης απο εξουσιοδοτημένα συνεργεία αλλά και οι σχετικές πιστοποιήσεις των επι μέρους εξαρτημάτων που χρησιμοποιούνται.
Ερ: Γιατί τα τελευταία χρόνια έχει γνωρίσει τέτοια «άνθηση»; Απ: 1. Σημαντικό οικονομικό όφελος και γρήγορη απόσβεση του κόστους εγκατάστασης 2. Μετά απο τόσα χρόνια εφαρμογής των συστημάτων υγραεριοκίνησης , έχει επιβεβαιωθεί η ασφάλεια της χρήσης του υγραερίου ως εναλλακτικό καύσιμο. 3. Εχει επιβεβαιωθεί και η συμβατότητα λειτουργίας των κινητήρων εσωτερικής καύσης με το νέο καύσιμο, εφόσον η ορθή τοποθέτηση και ρύθμιση ενός πιστοποιημένου επώνυμου συστήματος , δεν επιβαρύνει την διάρκεια ζωής του κινητήρα 4. Υπάρχει πλέον πληθώρα πρατηρίων υγραερίου, τόσο σε κατοικημένες περιοχές όσο και κατά μήκος των εθνικών οδών 5. Στην αγορά διατίθενται πλέον εξελιγμένα σύγχρονα συστήματα, συμβατά με οχήματα τελευταίας τεχνολογίας, τα οποία αποφέρουν μεγαλύτερη οικονομία και διασφαλίζουν την μακροζωία του κινητήρα 6. Το υγραέριο είναι οικολογικό σε σχέση με την βενζίνη , εφόσον η χρήση του, έχει ως αποτέλεσμα την μειωμένη εκπομπή ρύπων .
Ερ: Ποια η διαφορά του LPG από το CNG; Ποιο καύσιμο είναι πιο οικονομικό και πιο ασφαλές; Απ: H διαφορετικότητα των δύο αερίων οφείλεται στις φυσικές και χημικές ιδιότητες . Το CNG είναι ένα μίγμα υδρογονανθράκων αποτελούμενο κυρίως από μεθάνιο. Είναι ελαφρύτερο από τον αέρα και διαφεύγει εύκολα από κλειστούς χώρους. Αποθηκεύεται σε δεξαμενές υπό πίεση περίπου 200 bar. Λόγω των υψηλών πιέσεων απαιτούνται ενισχυμένες δεξαμενές και αγωγοί μεταφοράς. Παρόλο που το CNG αποθηκεύεται σε υψηλότερη πίεση είναι ασφαλέστερο όλων των άλλων καυσίμων, συμπεριλαμβανόμενου και του LPG.
Το υγροποιημένο αέριο πετρελαίου, γνωστό και με τον αντίστοιχο διεθνή όρο LPG, σύντμηση του liquefied petroleum gas, αποτελείται από ελαφρά κλάσματα αργού πετρελαίου (μείγμα προπανίου και βουτανίου), τα οποία είναι αέρια όταν βρίσκονται σε συνήθεις ατμοσφαιρικές συνθήκες πίεσης και θερμοκρασίας. Είναι βαρύτερο από τον αέρα και σε περίπτωση διαρροής παγιδεύεται σε κλειστούς χώρους. Το υγραέριο αποθηκεύεται σε υγρή μορφή, σε πίεση έως 8 bar και υγροποιείται σε χαμηλή θερμοκρασία. Με αυτό τον τρόπο, μπορούμε και αποθηκεύουμε μεγαλύτερη ποσότητα καυσίμου σε μία συγκεκριμένη δεξαμενή.
Το CNG παρέχεται σε κιλά (kg) και όχι σε λίτρα (lt). Ως εκ τούτου έχει πολύ περισσότερη ενέργεια σε σχέση με ένα λίτρο οποιουδήποτε άλλου καυσίμου. 4. Πόσο πιο οικονομικά είναι τα LPG & CNG από τη βενζίνη και το πετρέλαιο; Ενεργειακά, 1 κιλό φυσικού αερίου (1,77 λίτρα) , ισοδυναμεί με 1,5 λίτρα αμόλυβδης, 1,3 λίτρα ντίζελ ή 2 λίτρα υγραερίου ενώ το κόστος του τελευταίου σήμερα κυμαίνεται στα 0,754 ευρώ/kg. 5. Το LPG ή το CNG είναι το μέλλον στα εναλλακτικά καύσιμα και γιατί;
Το φυσικό αέριο, διότι είναι ένα καύσιμο που έχει μόνο πλεονεκτήματα τόσο από πλευράς καθαρότητας όσο και από θέμα κόστους. Είναι δυνατόν να αντικαταστήσει αποτελεσματικά όλα τα υγρά καύσιμα σε όλες τις εφαρμογές τους, όμως το αντίθετο δεν είναι δυνατόν να πραγματοποιηθεί.
Ερ: Πόσος χρόνος χρειάζεται για να κάνει κάποιος απόσβεση της τοποθέτησης LPG/CNG στο αυτοκίνητό του; Απ: Η απόσβεση μίας εγκατάστασης αεριοκίνησης, εξαρτάται εκτός από την εκάστοτε διαφοροποίηση των τιμών των καυσίμων και από το επίπεδο κατανάλωσης του κινητήρα αλλά και από τα συνολικά ετήσια διανυθέντα χιλιόμετρα. Συγκριτικά, λαμβάνοντας υπόψη το ακριβότερο κόστος εγκατάστασης ενός συστήματος CNG, αλλά και σε αντίθεση την μεγαλύτερη εξοικονόμηση κατά την χρήση του σε σχέση με ένα σύστημα LPG, θα μπορούσαμε σε γενικές γραμμές να ισχυριστούμε, ότι η διάρκεια απόσβεσης του συστήματος CNG, υπερβαίνει κατά 5% ÷ 10% αυτό του LPG.
Επίσης, η κα Μαριάννα Λογοθέτη της LOGOTHETIS GAS μάς πληροφορεί για όσα πρέπει να γνωρίζουμε σχετικά με την υγραεριοκίνηση.
Ερ: Πόσα χρόνια επιτρέπεται το LPG στη χώρα μας ως εναλλακτικό καύσιμο; Απ: Το Δεκέμβριο του 1980 επετράπη στη χώρα μας η χρήση υγραερίου σε ταξί (Ν.1108). Πολύ αργότερα, το 1999, σύμφωνα με το άρθρο 45 του Ν.2773/99(Φ.Ε.Κ. Α’286/22.12.1999) και την Υ.Α.18586/698/29.3.2000 επετράπη η υγραεριοκίνηση όλων ανεξαιρέτως των οχημάτων.
Ερ: Γιατί τα τελευταία χρόνια έχει γνωρίσει τέτοια «άνθηση»; Απ: Η οικονομική κρίση σε συνδυασμό με την αύξηση της τιμής της βενζίνης σε απαγορευτικά επίπεδα για τους καταναλωτές συνέβαλαν στην άνθιση της αγοράς του υγραερίου. Το καταναλωτικό κοινό στράφηκε προς το υγραέριο καθώς πρόκειται μέχρι και σήμερα για ένα οικονομικό καύσιμο το οποίο έδινε και δίνει τη δυνατότητα γρήγορης απόσβεσης, αποταμίευσης αλλά και διπλής αυτονομίας καυσίμου.
Ερ: Ποια η διαφορά του LPG από το CNG; Ποιο καύσιμο είναι πιο οικονομικό και πιο ασφαλές; Απ: Η μεγαλύτερη διαφορά ανάμεσα στο LPG και στο CNG είναι η πίεση. Το υγραέριο είναι 5 μπαρ ενώ το CNG είναι 200 bar. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο τα σύστήματα CNG είναι πιο ακριβά καθώς απαιτούν δεξαμενή από βαρύ χάλυβα. Αυτό καθιστά το αυτοκίνητό βαρύτερο , και επιπλέον η δεξαμενή καταλαμβάνει μεγαλύτερο χώρο σε σχέση με τη δεξαμενή του υγραερίου. Πάντα τίθεται το θέμα της οικονομίας μεταξύ του υγραερίου και του CNG ως προς το κιτ, της εγκατάστασης, και της τιμής τους ως καύσιμα. Στην Ευρώπη η πλειοψηφία των αυτοκινήτων χρησιμοποιεί υγραέριο , αλλά στην Αφρική, τη Νότια και τη Βόρεια Αμερική χρησιμοποιούν φυσικό αέριο. Η Ασία αξιοποιεί 50-50 και τα δύο αυτά καύσιμα. Στην Ελλάδα πιο οικονομικό καύσιμο ανά λίτρο είναι το φυσικό αέριο.
Ερ: Πόσο πιο οικονομικά είναι τα LPG & CNG από τη βενζίνη και το πετρέλαιο; Απ: Αυτή τη στιγμή παρατηρείται σε όλα τα καύσιμα μία πτωτική τάση ωστόσο το πιο οικονομικό είναι το CNG με μία διαφορά 10-12% από το υγραέριο μετά ακολουθεί το LPG περίπου στο 45% της τιμής της βενζίνης έπειτα το diesel και τέλος η βενζίνη.
Ερ: Το LPG ή το CNG είναι το μέλλον στα εναλλακτικά καύσιμα και γιατί; Απ: Το μέλλον των εναλλακτικών καυσίμων εξαρτάται από την τιμή τους και από το κόστος εγκατάστασης των συσκευών. Το υγραέριο γνώρισε ανοδική πορεία από το 1999 λόγω του χαμηλού κόστους εγκατάστασης αλλά και λόγω της χαμηλής τιμής του στο λίτρο. Σε κάθε περίπτωση οι τιμές των καυσίμων εξαρτώνται από τα αποθέματά τους παγκοσμίως.
Ενημερωθείτε παρακάτω για τις πιο σημαντικές προσφορές που αφορούν την τοποθέτηση LPG στο αυτοκίνητό σας από πιστοποιημένους και εξειδικευμένους επαγγελματίες του χώρου.
Auto gas lines: Υγραεριοκίνηση για κάθε μάρκα από 535 ευρώ