Στα πλαίσια του άρθρου αυτού, μιλήσαμε με τον κ. Πέτρο Καραμπίλα, Τεχνολόγος Οχημάτων και Γενικός ΔιευθυντήςΙΔΕΕΑ, ο οποίος έχει πλούσιο έργο στην εκπαίδευση μηχανικών και εγκαταστατών.
«Η συντήρηση του συστήματος LPG υπόκειται σε δικούς της κανόνες οι οποίοι πρέπει να τηρούνται ευλαβικά. Πέρα από τα φίλτρα που πρέπει να αλλάζονται όποτε ορίζει ο κατασκευαστής, σημασία πρέπει να δίνεται και στον πνεύμονα του συστήματος. Αυτός είναι που διατηρεί σταθερή τη θερμοκρασία και συμβάλει στην εύρυθμη λειτουργία του».
Γενικότερα αρκετοί κατασκευαστές συστημάτων LPG συνιστούν ένα πρόγραμμα περιοδικής συντήρησης μετά τα πρώτα 1.500 χλμ, ανά 15.000 χλμ. Εκεί, ελέγχονται σταθερά τόσο το σύστημα του LPG, όσο και κάποια εξαρτήματα του κινητήρα, όπως τα φίλτρα, μπουζί, μπουζοκαλώδια, ενώ θα πρέπει να επιθεωρείται το σύστημα εισαγωγής για διαρροές της υποπίεσης, καθώς και η λειτουργία του διακόπτη επιλογής καυσίμου.
Σύμφωνα με τον κ. Καραμπίλα, «μεγάλη σημασία θα πρέπει να δίνεται και στην υπόλοιπη συντήρηση του αυτοκινήτου, μιας και τυχόν βλάβες στα λοιπά συστήματά του, επηρεάζουν τη λειτουργία του συστήματος υγραεριοκίνησης». «Αυτό που θα πρέπει να γνωρίζει το αγοραστικό κοινό, είναι πως τα εξαρτήματα που αποτελούν ένα σύστημα υγραερίου αλλάζονται κάθε 5 χρόνια, ενώ η δεξαμενή υγραερίου κάθε 10»!