7 σημάδια που δείχνουν ότι το αυτοκίνητό σας χρειάζεται Service
Το αυτοκίνητο σου είναι μία απαιτητική μηχανή -πόσο μάλλον ο κινητήρας του- κάτι που σημαίνει πως χρειάζεται τακτική συντήρηση και… «φροντίδα» για να αποδώσει τα μέγιστα, αλλά και για να έχει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής.
Τις περισσότερες φορές, το αυτοκίνητο μπορεί να «μιλήσει» για το αν χρειάζεται συντήρηση ή όχι, ή στην περίπτωση που υπάρχει κάποια πιθανή βλάβη. Το μόνο που έχετε να κάνετε εσείς, είναι να μάθετε να το «ακούτε» προκειμένου να ενεργήσετε άμεσα και να γλιτώσετε από αρκετούς μπελάδες αργότερα.
Στην τακτική συντήρηση περιλαμβάνεται και κάτι τόσο απλό όπως η περιοδική αλλαγή λαδιών του κινητήρα, αλλά τόσο σημαντικό, εφόσον είναι απαραίτητο για τη λίπανση των μηχανικών μερών του κινητήρα. Πέρα όμως από το λάδι του κινητήρα, υπάρχουν και άλλα μέρη που φθείρονται στο χρόνο και στη χρήση, ζητώντας την ανάλογη προσοχή ανά τακτά χρονικά διαστήματα.
Ποια είναι λοιπόν τα σημάδια που δείχνουν ότι ένα αυτοκίνητο χρειάζεται συντήρηση;
Στην τακτική συντήρηση περιλαμβάνεται και κάτι τόσο απλό όπως η περιοδική αλλαγή λαδιών του κινητήρα, αλλά τόσο σημαντικό, εφόσον είναι απαραίτητο για τη λίπανση των μηχανικών μερών του κινητήρα.
1) Μαύρο λάδι κινητήρα
Το φρέσκο λάδι έχει μία πιο φωτεινή εμφάνιση και πιο κεχριμπαρένιο χρώμα. Καθώς το λάδι γερνά, σκουραίνει, μέχρι που στο τέλος γίνεται μαύρο. Γι΄ αυτό λοιπόν όταν ελέγχετε το λάδι σας, σκουπίστε τη ράβδο στάθμης σε μια λευκή χαρτοπετσέτα ή πανί για να δείτε το χρώμα του. Εάν είναι πολύ μαύρο ή έχει ορατούς ρύπους, θα πρέπει να αλλάξετε το λάδι κινητήρα. Το λάδι κινητήρα θα πρέπει να αντικαθίσταται κάθε 5.000 έως 15.000 χλμ., ανάλογα πάντα τις οδηγίες του κατασκευαστή.
2) Κραδασμοί στο κιβώτιο ταχυτήτων
Οι ασυνήθιστοι κραδασμοί στον κινητήρα ή στο πλαίσιο είναι συχνά σημάδι ότι κάτι δεν πάει καλά. Στην περίπτωση που αισθανθείτε περίεργους κραδασμούς ή δονήσεις, προσπαθήστε να καταλάβετε από πού προέρχονται. Για παράδειγμα, πολλές φορές τα φρένα πάλλονται όταν πατάτε το πεντάλ του φρένου, κάτι που σημαίνει ότι έχετε ανομοιόμορφο υλικό στα τακάκια ή ότι τα φρένα είναι στρεβλά.Από την άλλη, ένας κινητήρας μπορεί να τρέμει όταν δεν τροφοδοτείται σωστά ή εάν έχει χαμηλή συμπίεση σε έναν ή περισσότερους κυλίνδρους. Μια δοκιμή συμπίεσης ή διαρροής μπορεί να σας δείξει αν ισχύει κάτι τέτοιο.
3) Ο κινητήρας είναι δύσκολο να ξεκινήσει
Πολλές φορές το χειμώνα, όταν ο κινητήρας είναι κρύος δυσκολεύεται να πάρει μπροστά, κάτι που είναι σύνηθες να συμβαίνει. Αν όμως το αυτοκίνητό σας συνέχεια αντιμετωπίζει πρόβλημα με τη μίζα και «μπαίνει μπροστά» όλο και πιο δύσκολα, τότε πρέπει να επισκεφθείτε το συνεργείο σας και να ελέγξετε την μπαταρία σας.
Σύνηθες αιτία για το παραπάνω πρόβλημα, αποτελεί η λανθασμένη αναλογία μίγματος καυσίμου - αέρα. Αυτό μπορεί να συμβεί εάν έχετε διαρροή κενού, που θα κάνει τον κινητήρα να λειτουργεί πολύ πιο αδύναμα, προκαλώντας έτσι προβλήματα στην εκκίνηση ή ακόμα και στη λειτουργία του.
4) Συμπτώματα υπερθέρμανσης κινητήρα
Όταν το αυτοκίνητό σας βρίσκεται σε μία υγιής κατάσταση, θα πρέπει και ο κινητήρας του να δουλεύει σε αναμενόμενες «λογικές» θερμοκρασίες. Αν ο κινητήρας υπερθερμαίνεται, τότε σημαίνει πως υπάρχει πρόβλημα στο σύστημα ψύξης. Αυτό μπορεί να είναι μία κακή φλάντζα κεφαλής ή ακόμα και έναν θερμοστάτη.Πολλές φορές, ο κινητήρας μπορεί να υπερθερμανθεί λόγω κάποιου εμποδίου στο ψυγείο, λυγισμένες «ψύκτρες» ή έλλειψη αντιψυκτικού υγρού. Σε ιδιαίτερες περιπτώσεις, μερικά μοντέλα τοποθετούν την μονάδα του A/C μπροστά από το ψυγείο με αποτέλεσμα να συσσωρεύονται «σκουπίδια» ανάμεσά τους, εμποδίζοντας την άνετη κυκλοφορία του αέρα.
Συνέχεια του άρθρου >>>