ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Πότε αλλάζετε δεξαμενή LPG στο αυτοκίνητο σας;

59230 Επισκέψεις στο άρθρο

Όσοι επέλεξαν πριν από 10 χρόνια να εκμεταλλευτούν την οικονομική μετακίνηση που προσφέρει το υγραέριο κίνησης, ήρθε η ώρα να επισκεφθούν έναν πιστοποιημένο εγκαταστάτη, για να αλλάξουν την δεξαμενή LPG καυσίμου, καθώς στη 10ετία από την ημέρα κατασκευής της, ολοκληρώνει τον "κύκλο ζωής" της.

Ήταν αρχές της προηγούμενης δεκαετίας, όταν η οικονομική κρίση έδειξε τα ...δόντια της και στην Ελλάδα. Μία κρίση που ξεκίνησε 2 χρόνια νωρίτερα στις αγορές της Αμερικής και έπειτα έκανε δυναμικά την εμφάνιση της στην χώρα μας, χτυπώντας ανεπανόρθωτα την οικονομία και επηρεάζοντας σε αρνητικό βαθμό την ζωές των περισσότερων ανθρώπων.

Αν και τα εισοδήματα έπεσαν κατακόρυφα, αντίστροφη πορεία έκανε η τιμή της βενζίνης, η οποία αυξήθηκε όσο ποτέ άλλοτε. Το λεγόμενο εικοσάρικο που ήταν αρκετό για τις μετακινήσεις όλης της εβδομάδας "χαιρέτησε" και όλοι δειλά δειλά μπήκαν στην διαδικασία να ψάξουν εναλλακτικά και πιο οικονομικά καύσιμα νέας εποχής. Τότε επανήλθε δυναμικά η άγνωστη (σε πολλούς τότε) υγραεριοκίνηση! Όχι άδικα, αφού το LPG ήταν (και παραμένει) κατά 50% πιο οικονομικό από την βενζίνη και 20% από το diesel.

Eπιπλέον, η συνεχόμενα αυξανόμενη ζήτηση, οδήγησε τις πιστοποιημένες εταιρίες, που ασχολούνταν με την εμπορία – εισαγωγή, αλλά και τοποθέτηση συστημάτων υγραεριοκίνησης να προσφέρουν εξαιρετικές και συμφέρουσες προσφορές, που δεν άφησαν ασυγκίνητο μεγάλο κομμάτι της αγοράς, οδηγώντας όλο και περισσότερους στην απόφαση να εγκαταστήσουν στον κινητήρα του αυτοκινήτου τους πιστοποιημένα συστήματα υγραεριοκίνησης. Σε αυτό άλλωστε συνηγορούν και οι αριθμοί, αφού σε αυτή την "χρυσή εποχή" του LPG, μετατρέπονταν κατά μέσο όρο 38 - 42.000 αυτοκίνητα τον χρόνο.
 
10 χρόνια μετά και πάλι στο προσκήνιο

Το 2021, η κατάσταση φαίνεται ότι είναι διαφορετική για τον ώριμο πλέον κλάδο. Σύμφωνα με στοιχεία της αγοράς, οι ετήσιες μετατροπές βρίσκονται στο 25% σε σχέση με την 1η φάση ανάπτυξης του κλάδου (γύρω στις 10-11.000 τον χρόνο). Οι λόγοι είναι αρκετοί, (επιτράπηκε η diesel-ο-κίνηση, μερίδια κέρδισε το φυσικό αέριο CNG, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων παράγουν περισσότερα"μαμίσια"υγραεριοκίνητα μοντέλα, οι αντιπρόσωποι αυτοκινήτων φέρνουν περισσότερα υγραεριοκίνητα και τα διαθέτουν στην ελληνική αγορά, ενώ και η ηλεκτροκίνηση παρότι ακόμη "ανώριμη" και χωρίς επαρκείς υποδομές "κρατάει» κάποιους διστακτικούς όσον αφορά την επόμενη κίνηση τους).

Αυτή η ωρίμανση της αγοράς (όπως συμβαίνει σε κάθε αντίστοιχη περίπτωση) δημιούργησε "threats & opportunities" (απειλές και ευκαιρίες).Μετά από χιλιάδες "κατ όνομα" (πολλές φορές) εγκαταστάτες, πλέον στην αγορά έχουν μείνει οι top experts. Αυτοί που επένδυαν στην υγραεριοκίνηση. Αυτοί που ενημερώνονταν για όλες τις εξελίξεις της. Αυτοί που δεν πειραματίζονταν "πάνω στου κατόχου το κεφάλι". Aυτοί που και σήμερα, σε μία μικρότερη πίτα (αγοράς) κρατάνε μεγάλα κομμάτια μεριδίων προτίμησης (τόσο για τις –λιγότερες πλέον- εγκαταστάσεις, όσο και για τις After Sales υπηρεσίες τους σχετικά με την συντήρηση των LPG συστημάτων που είχαν οι ίδοι –ή άλλοι πρώην συνάδελφοι τους- εγκαταστήσει!

Αυτοί οι καλοί επαγγελματίες, μία 10ετία μετά το boom των χιλιάδων πρώτων εγκαταστάσεων, καλούνται να παίξουν ξανά έναν "πρώτο ρόλο" αυτή την φορά όσον αφορά την ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ αλλαγή της δεξαμενής LPG καυσίμου σε όσους κατόχους έχουν συμπληρώσει δεκαετία εγκατάστασης της.

Βλέπετε οι δεξαμενές αυτές, οι οποίες δεν διαθέτουν κάποια τεχνολογία που εξελίσσεται, έχουν απλά, από κατασκευής, "κύκλο ζωής". Αντοχές καλής και ασφαλούς λειτουργίας για 10 χρόνια!

ΠΡΟΣΟΧΗ ! 10 χρόνια από την ημερομηνία παραγωγής τους (όχι από την ημερομηνία εγκατάστασης τους). Σημειώστε πως η αλλαγή αυτή είναι υποχρεωτική, καθώς πέρα από τη νομοθεσία που την επιβάλει, υπάρχουν και λόγοι ασφαλείας, αφού πρόκειται για ένα δοχείο που βρισκόταν (και συνεχίζει να βρίσκεται) υπό πίεση σε όλη την διάρκεια λειτουργίας του.

Φυσικά μπορείτε να ψαχτείτε όσον αφορά την προέλευση τους (χώρα κατασκευής) και τα επιμέρους πλεονεκτήματα τους. Υπάρχουν δεξαμενές με:

- αυξημένες αντοχές λόγω κατασκευής με ενισχυμένο χάλυβα που τις καθιστούν ικανές να επιτυγχάνουν το μέγιστο των επιθυμητών ιδιοτήτων με μικρότερο πάχος και βάρος από τις ανταγωνιστικές τους.

- αυξημένη χωρητικότητα σε λίτρα (στις ίδιες διαστάσεις), λόγω εργονομικού σχεδιασμού (παρότι στις μέρες μας δεν είναι απαραίτητο αφού το δίκτυο πρατηρίων Lpg είναι ευρύ εξασφαλίζοντας αυτονομία σε όλους).

ποιότητα βαφής, άρτια συγκόλληση, εσωτερική αντισκωριακή προστασία


Πότε πρέπει να γίνει η αντικατάσταση

Σύμφωνα με την νομοθεσία, η αλλαγή της δεξαμενής θα πρέπει να γίνει με το πέρας της ημερομηνίας κατασκευής της και όχι εγκατάστασης. Μπορείτε πολύ εύκολα να την βρείτε, αφού αναγράφεται στο πίνακα της δεξαμενής με ανάγλυφα γράμματα και αριθμούς.

Ποια είναι η διαδικασία


Οι επαγγελματίες του κλάδου τονίζουν ότι η αντικατάσταση είναι πολύ απλήΓίνεται αυθημερόν και το κόστος της εξαρτάται από τον τύπο, τις διαστάσεις (χωρητικότητα) της δεξαμενής, αλλά και τον εγκαταστάτη. Οι τιμές αγοράς (που βρήκαμε στην διάρκεια της έρευνας μας), μαζί με το κόστος της εγκατάστασης, "παίζουν" από 230-300 ευρώ (άλλη τιμή για 60 λίτρα χωρητικότητα, άλλη για 71 λίτρα κλπ).

Σημειώστε πως, με βάση την ισχύουσα νομοθεσία, η αλλαγή αφορά μόνο την δεξαμενή και όχι τα περιφερειακά της μέρη. Ωστόσο οι Lpg expert προτείνουν προαιρετικά και άλλες εργασίες, που θα εξασφαλίσουν την σωστή λειτουργία του συστήματος, όπως την αντικατάσταση της πολυβαλβίδας και των φίλτρων, αλλά και την εκ νέου ρύθμιση του εγκεφάλου.

Τι "παίζει" με τoν υποχρεωτικό τεχνικό έλεγχο - ΚΤΕΟ

Στην διαδικασία, καλούνται να παίξουν σημαντικό ρόλο και τα ΚΤΕΟ, αφού πρέπει να ενημερώσουν τους ιδιοκτήτες ότι επίκειται η αλλαγή της δεξαμενής του αυτοκινήτου τους. Αυτό συμβαίνει γιατί όταν ένα υγραεριοκίνητο αυτοκίνητο περάσει ΚΤΕΟ, οι τεχνικοί υποχρεούται να εκδώσουν Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου, συμπεριλαμβάνοντας και την ημερομηνία λήξης της δεξαμενής.  

Επιπλέον όταν θα γίνει η αλλαγή της δεξαμενής, ο ιδιοκτήτης θα πρέπει να την δηλώσει σε κάποιο ΚΤΕΟ μέσα σε διάστημα 30 ημερολογιακών ημερών από την αντικατάστασή της.

Σε πολλές περιπτώσεις ο Lpg εγκαταστάτης που θα επιλέξετε, μπορεί να αναλάβει να περάσει ΚΤΕΟ το αυτοκίνητο σας μετά την αλλαγή της δεξαμενής του. Η χρέωση του ΚΤΕΟ γι αυτόν τον έλεγχο κυμαίνεται από 40-50 ευρώ.

¶ρα, αν έχετε δεξαμενή Lpg που έχει κλείσει την δεκαετία της, ήρθε η ώρα, για να κερδίσετε περισσότερα χρόνια ασφαλούς και οικονομικής λειτουργίας του υγραεριοκίνητου σας, αλλάζοντας την. Το συνολικό σας κόστος, θα κυμανθεί (μαζί με το ΚΤΕΟ σας) από 270 ευρώ ενώ το αυτοκίνητο σας, με το ενημερωμένο book service του (στο οποίο θα πρέπει να καταγράψετε αυτή την αλλαγή) θα αποκτήσει υψηλότερη μεταπωλητική αξία, αφού θα προσφέρει τα οφέλη της Lpg εξοικονόμησης και στον επόμενο κάτοχο του!

Αν ψάχνεις για εγκατάσταση LPG ή δεξαμενή LPG, βρίσκεις, με 1 κλίκ εδώ

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ