Νέες τεχνολογίες αυτοκινήτων και ΚΤΕΟ: Εξέλιξη και προκλήσεις
Κακή λίπανση & θερμοκρασίες οι συχνότεροι λόγοι που χαλάει το turbo
Το πετρέλαιο, όταν καίγεται, εκπέμπει διάφορα καυσαέρια, μεταξύ των οποίων και μικροσωματίδια, τα οποία στους παλαιάς τεχνολογίας κινητήρες είναι ορατά με τη μορφή μαύρου καπνού από την εξάτμιση. Η αυστηρή ευρωπαϊκή νομοθεσία για τα εκπεμπόμενα καυσαέρια επέβαλε τη δραστική μείωση των ρύπων.
Για να καταφέρουν οι κατασκευαστές να μειώσουν τις εκπομπές βλαβερών ουσιών, έχουν καταφύγει σε διάφορες τεχνικές.Η πρώτη είναι εξέλιξη συστημάτων άμεσου ψεκασμού (common rail) υψηλής πίεσης ώστε να κερδίζουν το μέγιστο από το πετρέλαιο ως καύσιμο. Η δεύτερη είναι η χρήση συστημάτων επανακυκλοφορίας των καυσαερίων (EGR), η τρίτη είναι η χρήση τουρμπινών μεταβλητής γεωμετρίας για ροπή από χαμηλά και μηδενικό lag, ενώ η τελευταία και πιο σημαντική είναι η χρήση ειδικών φίλτρων και καταλυτών.
Το πιο σημαντικό είναι το φίλτρο σωματιδίων πετρελαίου, γνωστό και ως DPF. Είναι ένας καταλύτης που τοποθετείται κοντά στον κινητήρα και συνήθως συγκρατεί το 95% των σωματιδίων. Καθώς τα καυσαέρια μπαίνουν στους θαλάμους του DPF, μπλοκάρονται στην κυψελωτή δομή των τοιχωμάτων του και ταυτόχρονα ελαχιστοποιείται η ροή τους. Κατόπιν, μέσω της θερμότητας που αναπτύσσεται στα μεταλλικά μέρη του φίλτρου, τα σωματίδια καίγονται και εξέρχονται πλέον ως διοξείδιο του άνθρακα (CO2). Το αποτέλεσμα είναι χαμηλότερες εκπομπές ρύπων ακόμα και σε σύγκριση με τους βενζινοκινητήρες.
Κι αν χαλάσει;
Όλοι οι σύγχρονοι diesel έχουν πολλές δικλείδες ασφαλείας για να προστατεύουν το DPF. Ωστόσο, η πιθανότητα βλάβης δεν μπορεί να αποκλειστεί, σε περίπτωση π.χ. αστοχίας υλικού, ηλεκτρονικών δυσλειτουργιών ή κακής ποιότητας καυσίμου. Προτού αγοράσει κάποιος ένα diesel αυτοκίνητο, καλό είναι να μάθει τι είδους συντήρηση απαιτεί το DPF, εάν και για πόσο διάστημα καλύπτεται από την εγγύηση, καθώς και το κόστος του σε περίπτωση αντικατάστασης. Στους παλαιάς τεχνολογίας diesel το DPF δεν αναγεννιέται και χρειάζεται αντικατάσταση περίπου κάθε 80.000 χλμ.
Tο φίλτρο dpf χρειάζεται επισκευή ή αντικατάσταση όταν ο οδηγός παρατηρήσει:
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - autotriti.gr