Νέες τεχνολογίες αυτοκινήτων και ΚΤΕΟ: Εξέλιξη και προκλήσεις
Κακή λίπανση & θερμοκρασίες οι συχνότεροι λόγοι που χαλάει το turbo
1. Πώς επηρεάζεται η ισχύς του κινητήρα από την ποιότητα του diesel;
Γενικά κύριος παράγοντας της ισχύος του κινητήρα είναι η κατασκευή της μηχανής. Εάν όμως το ιξώδες του πετρελαίου κίνησης είναι εκτός προδιαγραφόμενων τιμών, έχουμε χαμηλή απόδοση του κινητήρα και υψηλή κατανάλωση καυσίμου.
2. Λευκός και μαύρος καπνός. Τι σημαίνουν;
Η παρουσία καπνού είναι αποτέλεσμα ατελούς καύσης. Ο λευκός καπνός είναι ένα είδος καταχνιάς μικροσκοπικών σταγονιδίων αποτελούμενο από άκαυστο και ατελώς καμένο καύσιμο. Η παρουσία του διαρκεί για λιγότερο από λεπτό και εξαφανίζεται μόλις ο κινητήρας ζεσταθεί. Προκαλεί ερεθισμό στα μάτια όταν είμαστε πολύ κοντά ή όταν ζεσταίνουν τις μηχανές τους πολλά πετρελαιοκίνητα οχήματα σε κλειστό χώρο. Ποιοτικά σωστό πετρέλαιο ως προς όλα τα φυσικά χαρακτηριστικά του, με τον προδιαγραφόμενο αριθμό κετανίων, ιξώδους, πτητικότητας βελτιώνει σημαντικά την "κρύα εκκίνηση".
Ο μαύρος καπνός οφείλεται σε ελαττωματικό εγχυτήρα, όχι ικανή ποσότητα αέρα και "υπερφόρτωση" του κινητήρα. Ο γκρίζος (γκρι-μπλε) καπνός, είναι ένδειξη ότι η μηχανή καίει λάδι λίπανσης και οφείλεται στην όχι καλή κατάσταση του κινητήρα.
3. Ποιοι παράγοντες ευθύνονται για την φραγή των φίλτρων στους πετρελαιοκινητήρες;
Υπάρχουν πολλές αιτίες για την φραγή των φίλτρων. Οι χαμηλές θερμοκρασίες είναι μία αιτία, διότι λόγω κρυσταλλοποίησης φράζουν τα φίλτρα εάν χρησιμοποιηθεί diesel θερινών προδιαγραφών στη χειμερινή περίοδο. `Αλλη αιτία είναι η καθαρότητα του καυσίμου η οποία αναφέρεται στην απουσία νερού και σωματιδίων τα οποία "δηλητηριάζουν" το καύσιμο και προκαλούν φραγή των φίλτρων με καταστροφικές συνέπειες στο σύστημα έγχυσης καυσίμου λόγω των μικρών ανοχών εντός των αντλιών και των εγχυτήρων. Επίσης ακόμη μία αιτία είναι και η σταθερότητα του diesel η οποία αναφέρεται στην αντίσταση σχηματισμού κομιωδών και μη διαλυτών προϊόντων οξείδωσης, τα οποία φράζουν τα φίλτρα με συνέπεια χαμηλή απόδοση και προβληματική λειτουργία του κινητήρα.
4. Βοηθά η προσθήκη βενζίνης στο πετρέλαιο κατά την χειμερινή περίοδο για εύκολη εκκίνηση και καλύτερη ροή;
Η προσθήκη βενζίνης στο diesel πρέπει να αποφεύγεται διότι δημιουργεί περισσότερα προβλήματα από αυτά τα οποία "λύνονται". Χαμηλώνει το σημείο θόλωσης, αλλά χαμηλώνει επικίνδυνα το σημείο ανάφλεξης και τον αριθμό κετανίων. Μειώνει το ιξώδες αλλά αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου και μειώνει την ισχύ του κινητήρα. Επίσης μειώνεται η λιπαντική ικανότητα του καυσίμου και επομένως αυξάνεται η φθορά στα μέρη του συστήματος τροφοδοσίας. Η ισχύς του κινητήρα μειώνεται διότι ένα λίτρο βενζίνης περιέχει λιγότερη ενέργεια από ένα λίτρο diesel και δεύτερον μειώνονται τα χαρακτηριστικά αυτοανάφλεξης του μίγματος και έχουμε σαν αποτέλεσμα επιβραδυνόμενη καύση. Πρέπει πάντα να έχουμε υπόψη ότι το χαρακτηριστικό του diesel είναι η ικανότητά του να αυτοαναφλέγεται ενώ η βενζίνη έχει σαν γνώρισμά της την αποφυγή του φαινομένου της αυτοανάφλεξης.
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - autotriti.gr