Νέες τεχνολογίες αυτοκινήτων και ΚΤΕΟ: Εξέλιξη και προκλήσεις
Κακή λίπανση & θερμοκρασίες οι συχνότεροι λόγοι που χαλάει το turbo
Η δαγκάνα φρένων είναι ένα σημαντικό στοιχείο στο σύστημα πέδησης. Υπάρχουν διάφοροι τύποι δαγκανών, αλλά το πιο συνηθισμένο για τα ιδιωτικά οχήματα είναι η πλωτή δαγκάνα. Ολισθαίνει πάνω σε πείρους και συγκρατεί τα τακάκια στον δίσκο του φρένου. Για να διασφαλιστεί η βέλτιστη πέδηση, συνιστάται να ελέγχετε και λιπαίνετε τους πείρους κάθε φορά που αντικαθίστανται οι δίσκοι φρένων, τα τακάκια ή οι δαγκάνες. Είναι επίσης σημαντικό να ελέγχετε την κατάσταση των καπακιών των πείρων,τα οποία αποτρέπουν τη διάβρωση και τη φθορά. Για αυτές τις εργασίες συντήρησης που σας βοηθούν να αποφύγετε την ανάγκη αλλαγής ολόκληρου του συστήματος φρένου, η Bosch δημιούργησε το κιτ επισκευής δαγκάνας, το οποίο περιλαμβάνει τα εξής στοιχεία:
(α) Βίδες στερέωσης
(β) Καλύμματα πείρων
(γ) Πείροι
(δ) Γράσο
Η σειρά αποτελείται από 126 κωδικούς και καλύπτει πάνω από το 80% των αναγκών που σχετίζονται με πλωτές δαγκάνες, ακόμη και για πιο πρόσφατα μοντέλα όπως τα VW Golf VII και VIII, T-Roc, Renault Captur II και Clio V.
Πρακτικές πληροφορίες
-Κάθε φορά που αλλάζονται τα τακάκια, θα πρέπει να ελέγχετε τον πείρο-οδηγό. Ακόμα και εάν κινείται σωστά, μην διστάσετε να τον καθαρίσετε και να τον γρασάρετε. Χρησιμοποιήστε ειδικό γράσο για πείρους-οδηγούς, συμβατό με το καουτσούκ. Βεβαιωθείτε ότι η δαγκάνα ολισθαίνει σωστά σε κάθε επισκευή δίσκου φρένων, ακόμη κι αν ο δίσκος δεν χρειάζεται αντικατάσταση. Κάθε κιτ είναι κατάλληλο για τη συντήρηση μίας και μόνο δαγκάνας: για συντήρηση άξονα (μπροστινού ή πίσω), απαιτούνται δύο κιτ.
-Ο κωδικός του κιτ είναι κατάλληλος είτε για τη δεξιά είτε για την αριστερή δαγκάνα: οπότε παραγγείλετε δύο κωδικούς του ίδιου κιτ για συντήρηση άξονα!
Μετά την αλλαγή της δαγκάνας, συνιστάται επίσης να αντικαταστήσετε το σετ πείρων για να εξασφαλίσετε τη βέλτιστη επισκευή και λειτουργία του φρένου. Η επαναχρησιμοποίηση των παλαιών εξαρτημάτων αυξάνει τον κίνδυνο δυσλειτουργιών. Το κιτ για δαγκάνες περιλαμβάνει τα απαραίτητα μέρη για επισκευή καθώς και γράσο σιλικόνης για λίπανση των κινούμενων εξαρτημάτων του κιτ. Λεπτομερείς εικόνες 360 μοιρών μπορείτε να βρείτε στο Tecdoc.
Όλα τα εξαρτήματα του κιτ πρέπει να χρησιμοποιηθούν
-Βίδες στερέωσης (a) Οι βίδες στερέωσης ασφαλίζουν τη δαγκάνα και τους πείρους στο στήριγμα και πρέπει να χρησιμοποιούνται μόνο μια φορά.
-Καλύμματα πείρων (b) Τα καλύμματα με τον καιρό σκληραίνουν λόγω περιβαλλοντικών επιδράσεων και υψηλού μηχανικού στρες: Γίνονται εύθραυστα, πορώδη και ραγίζουν. Μόνο καινούρια καλύμματα μπορούν να προστατεύσουν τους πείρους.
-Πείροι (c) Οι πλωτές δαγκάνες πρέπει να ολισθαίνουν ελεύθερα στους πείρους. Το έμβολο πιέζει τη δαγκάνα κατά μήκος των πείρων. Η δαγκάνα ολισθαίνει πάνω στους πείρους, πιέζοντας το τακάκι πάνω στον δίσκο. Φθαρμένοι πείροι έχουν ως αποτέλεσμα δυσλειτουργία στο σύστημα πέδησης.
-Γράσο (d) Το γράσο που παρέχεται στο κιτ χρησιμεύει στη λίπανση των πείρων ωστε να εξασφαλίζεται η ολίσθηση. Το γράσο είναι ενδεδειγμένο για το υλικό των καλυμμάτων των πείρων. Η χρήση μη ενδεδειγμένου γράσου μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα τα καλύμματα να αχρηστευτούν.
Οι βίδες στερέωσης, οι πείροι και τα καλύμματά τους πρέπει να αντικαθίστανται πάντα
Πότε πρέπει να αλλάξετε τους πείρους; Φθαρμένοι πείροι
Ένας σκουριασμένος, βρώμικος ή κατεστραμμένος πείρος μπορεί να προκαλέσει άνιση πέδηση ή να κάνει τη δαγκάνα να κολλήσει. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε ανομοιόμορφη φθορά των τακακιών και του δίσκου φρένων. Ανομοιόμορφα φθαρμένα τακάκια φρένων μπορούν να προκαλέσουν θόρυβο και ζημιά στο δίσκο φρένων.
Τα καλύμματα προστατεύουν τους πείρους από την υγρασία και τη σκόνη. Με την πάροδο του χρόνου γίνονται πορώδη και σκίζονται με αποτέλεσμα να διεισδύει νερό και σκόνη. Αυτό έχει τον κίνδυνο ο πείρος να διαβρώνεται.
Συμβουλή συνεργείου
Κάθε φορά που αλλάζονται τα τακάκια, θα πρέπει να ελέγχετε τον πείρο-οδηγό. Ακόμα και εάν κινείται σωστά, μην διστάσετε να τον καθαρίσετε και να τον γρασάρετε. Χρησιμοποιήστε ειδικό γράσο για πείρους-οδηγούς, συμβατό με το καουτσούκ. Βεβαιωθείτε ότι η δαγκάνα ολισθαίνει σωστά σε κάθε επισκευή δίσκου φρένων, ακόμη κι αν ο δίσκος δεν χρειάζεται αντικατάσταση
Η συμβουλή της Bosch
Αφού αλλάξετε τα τακάκια, τους δίσκους φρένων ή τη δαγκάνα, συνιστάται επίσης να αντικαταστήσετε και να λιπάνετε το σετ πείρων οδήγησης για να εξασφαλίσετε τη βέλτιστη επισκευή και λειτουργία του φρένου. Η επαναχρησιμοποίηση των παλαιών εξαρτημάτων αυξάνει τον κίνδυνο δυσλειτουργιών:
▶ Μεγαλύτερη ή και ανομοιόμορφη φθορά του φρένου
▶ Αυξημένος κίνδυνος θορύβου
▶ Αρνητική επίπτωση στην αίσθηση του πεντάλ
▶ Πιθανή ζημιά στη δαγκάνα
Είναι πάντα σημαντικό να ελέγχετε τα καλύμματα πείρων καθώς προστατεύουν τους πείρους.
Δείτε περισσότερα στο παρακάτω βίντεο!
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - autotriti.gr