Συμπιεστές
Ο συμπιεστής κλιματισμού οδηγείται συνήθως από τον κινητήρα μέσω ιμάντα ή ράβδου με ιμάντα. Ο συμπιεστής συμπιέζει και μεταφέρει το ψυκτικό μέσο στο σύστημα. Υπάρχουν διάφορα σχέδια διαθέσιμα.
Το ψυκτικό μέσο αναρροφάται ως αέριο σε χαμηλή θερμοκρασία από τον εξατμιστή και στη συνέχεια συμπιέζεται. Στη συνέχεια προωθείται σε αέρια κατάσταση σε υψηλή θερμοκρασία και υψηλή πίεση στον συμπυκνωτή.
Ο συμπιεστής μπορεί να διαστασιολογηθεί ανάλογα με το μέγεθος του συστήματος. Ο συμπιεστής γεμίζει με ειδικό λάδι λίπανσης. Μέρος του λαδιού κυκλοφορεί με το ψυκτικό μέσο μέσω του συστήματος κλιματισμού.
info (!)
Η ανεπαρκής λίπανση που προκαλείται από διαρροές και σχετικές απώλειες ψυκτικού και λαδιού, καθώς και η ανεπαρκής συντήρηση, μπορεί να οδηγήσουν σε αστοχίες του συμπιεστή (διαρροή σφραγίσεως του άξονα, διαρροή σφραγίσεως του περιβλήματος, βλάβη του εδράνου, κόλλημα του εμβόλου κλπ.).
Συμπυκνωτές
Ο συμπυκνωτής είναι απαραίτητος για την ψύξη του ψυκτικού που έχει θερμανθεί κατά τη συμπίεση στο συμπιεστή. Το καυτό ψυκτικό αέριο ρέει μέσα στον συμπυκνωτή, αποβάλλοντας θερμότητα στο περιβάλλον μέσω του σωλήνα και των πτερυγίων. Καθώς κρυώνει, η κατάσταση του ψυκτικού μεταβάλλεται ξανά από αέρια σε υγρή.
Αρχή Λειτουργίας
Το καυτό ψυκτικό αέριο ρέει στην κορυφή στον συμπυκνωτή και μεταφέρει τη θερμότητα στο περιβάλλον μέσω του σωλήνα και των πτερυγίων. Ως αποτέλεσμα της ψύξης, το ψυκτικό εξέρχεται από τον συμπυκνωτή στην κατώτερη σύνδεση σε υγρή κατάσταση.
Σε περίπτωση ελαττωματικού συμπυκνωτή
Ένας ελαττωματικός συμπυκνωτής μπορεί να παρουσιάσει τα ακόλουθα συμπτώματα:
Κακή απόδοση ψύξης
Αποτυχία του συστήματος κλιματισμού
Συνεχής λειτουργία ανεμιστήρα συμπυκνωτή
Αιτίες για την εμφάνιση σφαλμάτων μπορεί να είναι:
Διαρροές στις συνδέσεις ή λόγω ζημιών
Ανεπαρκής ανταλλαγή θερμότητας λόγω ρύπανσης
Αντιμετώπιση προβλημάτων
Δοκιμαστικά βήματα για την εξάλειψη βλαβών:
Ελέγξτε τον συμπυκνωτή για μόλυνση
Ελέγξτε για διαρροές
Δοκιμή πίεσης στη σωλήνωση υψηλής πίεσης και χαμηλής πίεσης
info (!)
Λόγω της ειδικής θέσης εγκατάστασης, μπορεί να προκύψουν αποτυχίες περιβαλλοντικής φύσης που προκαλούνται από μόλυνση ή πέτρωμα. Παρουσιάζονται ιδιαίτερα συχνά τα ελαττώματα που προκαλούνται από τα πρόσθια πρόσκρουση.
Συσσωρευτές
Τα στοιχεία φίλτρου του συστήματος κλιματισμού αναφέρονται είτε ως στεγνωτήρια φίλτρων είτε ως συσσωρευτές, ανάλογα με τον τύπο του συστήματος. Το καθήκον του ξηραντήρα φίλτρου είναι να απομακρύνει τις ακαθαρσίες από το ψυκτικό μέσο και επίσης να το αφύγρανση.
Αρχή Λειτουργίας
Το υγρό ψυκτικό μέσο εισέρχεται στον ξηραντήρα του φίλτρου, ρέει μέσω υγροσκοπικού μέσου ξήρανσης και αφήνει πάλι το φίλτρο ξήρανσης ως υγρό. Το άνω μέρος ενός φίλτρου στεγνωτήρα λειτουργεί ταυτόχρονα ως θάλαμος αντιστάθμισης, και το κάτω μέρος ως ψυκτικό μέσο, προκειμένου να αντισταθμίσει τις διακυμάνσεις της πίεσης στο σύστημα.
Ανάλογα με το σχεδιασμό του, ο ξηραντήρας φίλτρου μπορεί να αφαιρέσει μόνο μια ορισμένη ποσότητα υγρασίας - τότε το μέσο ξήρανσης είναι κορεσμένο και δεν είναι πλέον σε θέση να απορροφήσει περαιτέρω υγρασία.
Σε περίπτωση ελαττωματικών συσσωρευτών
Η αποτυχία του φίλτρου στεγνωτήρα μπορεί να παρουσιάσει τα ακόλουθα συμπτώματα:
Κακή ικανότητα ψύξης
Αποτυχία του συστήματος κλιματισμού
Αιτίες για την αποτυχία του φίλτρου στεγνωτήρα μπορεί να είναι:
Υπερβολική γήρανση
Ελαττωματικό φίλτρο στο εσωτερικό
Διαρροές στις συνδέσεις ή λόγω ζημιών
Αντιμετώπιση προβλημάτων
Τα παρακάτω βήματα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη κατά την αντιμετώπιση προβλημάτων:
Ελέγξτε τα διαστήματα συντήρησης (κάθε 2 χρόνια)
Δοκιμή διαρροής / σωστή εφαρμογή των συνδέσεων / ζημιών
Δοκιμή πίεσης των πλευρών υψηλής πίεσης και χαμηλής πίεσης
info(!)
Συνεπώς, ο ξηραντήρας φίλτρου πρέπει κανονικά να ανανεώνεται κάθε 2 χρόνια ή κάθε φορά που ανοίγεται το κύκλωμα ψυκτικού. Η υπερβολική γήρανση του στεγνωτήρα φίλτρου μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρά ελαττώματα στο σύστημα κλιματισμού. Τα στεγνωτήρια φίλτρων μπορούν να ενσωματωθούν στον συμπυκνωτή. Μερικές φορές δεν είναι δυνατόν να αντικαταστήσετε ξεχωριστά το φίλτρο. Βαλβίδα Επέκτασης
Η βαλβίδα εκτόνωσης αντιπροσωπεύει το σημείο διαχωρισμού μεταξύ των τμημάτων υψηλής πίεσης και χαμηλής πίεσης στο κύκλωμα ψυκτικού μέσου. Είναι εγκατεστημένο πριν από τον εξατμιστή. Για να επιτευχθεί η βέλτιστη ικανότητα ψύξης στον εξατμιστή, η ροή του ψυκτικού μέσου ελέγχεται από τη βαλβίδα εκτόνωσης ανάλογα με τη θερμοκρασία. Ως αποτέλεσμα, εξασφαλίζεται η πλήρης εξάτμιση του υγρού ψυκτικού μέσου έτσι ώστε μόνο ο αέρας να φτάνει στον συμπιεστή. Οι βαλβίδες επέκτασης διατίθενται σε διάφορα σχέδια.
Αρχή Λειτουργίας
Το υγρό ψυκτικό μέσο - που φθάνει μέσω του ξηραντήρα φίλτρου από τον συμπυκνωτή - ρέει μέσω της βαλβίδας εκτόνωσης και εγχύεται στον εξατμιστή. Το ψυκτικό εξάτμισης απελευθερώνει ψύξη με εξάτμιση. Αυτό προκαλεί την πτώση της θερμοκρασίας. Προκειμένου να επιτευχθεί η βέλτιστη ικανότητα ψύξης στον εξατμιστή, η ροή του ψυκτικού μέσου ελέγχεται από τη βαλβίδα εκτόνωσης ανάλογα με τη θερμοκρασία. Στο τέλος του εξατμιστή, το ψυκτικό μεταφέρεται μέσω της βαλβίδας εκτόνωσης στον συμπιεστή. Εάν η θερμοκρασία ψυκτικού αυξάνεται στο τέλος του εξατμιστή, επεκτείνεται στη βαλβίδα εκτόνωσης. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της ροής ψυκτικού μέσου (ποσότητα έγχυσης) στον εξατμιστή. Αν η θερμοκρασία του ψυκτικού μειωθεί στο τέλος του εξατμιστή, ο όγκος στη βαλβίδα εκτόνωσης μειώνεται. Ως αποτέλεσμα, η βαλβίδα εκτόνωσης μειώνει τη ροή του ψυκτικού μέσου στον εξατμιστή.
Σε περίπτωση ελαττωματικής βαλβίδας εκτόνωσης
Μια ελαττωματική βαλβίδα εκτόνωσης μπορεί να εκδηλωθεί ως εξής:
Κακή ικανότητα ψύξης
Αποτυχία του συστήματος κλιματισμού
Υπάρχουν ορισμένες πιθανές αιτίες αποτυχίας:
Προβλήματα θερμοκρασίας λόγω υπερθέρμανσης ή πάγου
Μόλυνση στο σύστημα
Διαρροές στο δομικό στοιχείο ή στους σωλήνες σύνδεσης
Αντιμετώπιση προβλημάτων
Τα ακόλουθα βήματα δοκιμής θα πρέπει να ακολουθούνται σε περίπτωση δυσλειτουργίας
Οπτική επιθεώρηση
Ακουστική δοκιμή
Ελέγξτε τους σωλήνες σύνδεσης για στεγανή και σωστή εφαρμογή
Ελέγξτε τα εξαρτήματα και τις συνδέσεις για στεγανότητα
Μετρήσεις θερμοκρασίας στο σύστημα γραμμών
Μέτρηση πίεσης με τον συμπιεστή ενεργοποιημένο και τον κινητήρα σε λειτουργία
info(!)
Η υγρασία και η μόλυνση στο σύστημα κλιματισμού μπορεί να επηρεάσει σοβαρά τη λειτουργική ικανότητα των βαλβίδων επέκτασης / σωλήνων οπών και να οδηγήσει σε δυσλειτουργίες. Αυτό σημαίνει ότι η τακτική συντήρηση είναι σημαντική!
Αποστακτήρας
Ο εξατμιστής χρησιμοποιείται για την ανταλλαγή θερμότητας μεταξύ του αέρα περιβάλλοντος και του ψυκτικού μέσου στο σύστημα κλιματισμού. Η βαλβίδα εκτόνωσης ή/και ο σωλήνας ανοιγμάτων ενίει το ψυκτικό μέσο υψηλής πίεσης μέσα στον εξατμιστή. Το ψυκτικό υγρό επεκτείνεται. Η ψύξη με εξάτμιση που παράγεται από αυτή τη διαδικασία εκκενώνεται στο περιβάλλον μέσω της μεγάλης επιφάνειας του εξατμιστή και κατευθύνεται στο εσωτερικό του οχήματος μέσω της ροής αέρα του φυσητήρα.
Σε περίπτωση ελαττωματικού αποστακτήρα
Ένας ελαττωματικός εξατμιστής παρουσιάζει τα ακόλουθα συμπτώματα:
Κακή απόδοση ψύξης
Αποτυχία του συστήματος κλιματισμού
Κακή απόδοση εξαερισμού
Αιτίες για την αποτυχία του εξατμιστή μπορεί να είναι:
Σωλήνες μπλοκαρισμένοι στον εξατμιστή
Διαρροή εξατμιστή (στη σύνδεση, που προκαλείται από ζημιά)
Ο μολυσμένος εξατμιστής (διαταραγμένη διέλευση αέρα)
Αντιμετώπιση προβλημάτων
Κατά την αντιμετώπιση προβλημάτων πρέπει να λαμβάνονται υπόψη τα ακόλουθα βήματα δοκιμής:
Ελέγξτε τον εξατμιστή για μόλυνση
Επιθεωρήστε τον εξατμιστή για ζημιές
Ελέγξτε τις σωληνώσεις σύνδεσης για σωστή τοποθέτηση
Δοκιμή διαρροής
Μέτρηση πίεσης με τον συμπιεστή ενεργοποιημένο και τον κινητήρα σε λειτουργία
Μετρήσεις θερμοκρασίας στη γραμμή εισόδου και εξόδου
info(!)
Τα προβλήματα θερμοκρασίας, η μόλυνση, η υγρασία και η ανεπαρκής συντήρηση μπορούν να οδηγήσουν σε ελαττώματα του εξατμιστή. Για να αποφευχθεί αυτό, το σύστημα κλιματισμού πρέπει να διατηρείται ή / και να απολυμαίνεται σε τακτική βάση.
Διακόπτες και διακόπτες πίεσης
Οι διακόπτες πίεσης είναι υπεύθυνοι για την προστασία του συστήματος κλιματισμού από ζημιές που προκαλούνται από υπερβολικά υψηλές ή πολύ χαμηλές πιέσεις. Διακρίνουμε μεταξύ των διακοπτών χαμηλής πίεσης, των διακοπτών υψηλής πίεσης και του διακόπτη του ποτενσιόμετρου. Ο διακόπτης στροφών περιλαμβάνει τον διακόπτη υψηλής πίεσης και χαμηλής πίεσης καθώς και μια πρόσθετη επαφή διακόπτη για τον ανεμιστήρα συμπυκνωτή.
Αρχή Λειτουργίας
Ο διακόπτης πίεσης (έλεγχος πίεσης) εγκαθίσταται κανονικά στην πλευρά υψηλής πίεσης του συστήματος κλιματισμού. Εάν η πίεση είναι πολύ υψηλή (περίπου 26-33 bar), απενεργοποιεί την τροφοδοσία του συμπλέκτη του συμπιεστή. Εάν μειωθεί η πίεση (περίπου 5 bar), ανάβει η τροφοδοσία ρεύματος. Εάν η πίεση είναι πολύ χαμηλή (περίπου 2 bar), διακόπτεται και η παροχή ρεύματος, προκειμένου να αποφευχθεί η ζημιά του συμπιεστή λόγω ανεπαρκούς λίπανσης. Η τρίτη επαφή του διακόπτη στο διακόπτη του τερματισμού ελέγχει τον ηλεκτρικό ανεμιστήρα συμπυκνωτή για να εξασφαλίσει τη βέλτιστη συμπύκνωση του ψυκτικού μέσου στον συμπυκνωτή.
Σε περίπτωση ελαττωματικού διακόπτη
Ένας ελαττωματικός ή ελαττωματικός διακόπτης πίεσης μπορεί να εκδηλωθεί ως εξής:
Ανεπαρκής απόδοση ψύξης
Το σύστημα κλιματισμού δεν λειτουργεί
Συχνή ενεργοποίηση και απενεργοποίηση του συμπλέκτη του συμπιεστή
Υπάρχουν ορισμένες πιθανές αιτίες αποτυχίας:
Σφάλμα επαφής στις ηλεκτρικές συνδέσεις
Μόλυνση στο σύστημα
Βλάβες στο περίβλημα που προκαλούνται από κραδασμούς ή ατυχήματα
Αντιμετώπιση προβλημάτων
Δοκιμαστικά βήματα για την αντιμετώπιση προβλημάτων:
Οπτική επιθεώρηση
Ελέγξτε τη σύνδεση για σωστή τοποθέτηση
Επιθεωρήστε το εξάρτημα για ζημιές
Μέτρηση πίεσης με τον συμπιεστή ενεργοποιημένο και τον κινητήρα σε λειτουργία
Δοκιμή εξαρτήματος στην αποσυναρμολογημένη κατάσταση με κύλινδρο αερίου αζώτου, μειωτήρα πίεσης και πολύμετρο
info(!)
Οι διακόπτες πίεσης μπορεί να αποτύχουν λόγω επαφών με προβλήματα ή μόλυνσης. Η τακτική συντήρηση του συστήματος αποτρέπει τις βλάβες. Πρόσθετοι διακόπτες του συστήματος κλιματισμού, όπως διακόπτες απενεργοποίησης, στρογγυλοποιούνται από το εύρος.
Ανεμιστήρας Φυσητήρα
Ο ανεμιστήρας φυσητήρα χρησιμοποιείται για τον αερισμό του επιβατικού οχήματος. Εξασφαλίζει παράθυρα χωρίς ομίχλη και ευχάριστο κλίμα μέσα στο όχημα. Βασικές προϋποθέσεις για την ασφάλεια και την άνεση οδήγησης.
info(!)
Η αποτυχία του ανεμιστήρα έχει ως αποτέλεσμα ένα δυσάρεστο εσωτερικό κλίμα, το οποίο έχει αρνητικό αντίκτυπο στη συγκέντρωση του οδηγού. Πρόκειται για σημαντική μείωση της ασφάλειας. Η έλλειψη εξαερισμού μπορεί επίσης να προκαλέσει την ομίχλη του παρμπρίζ. Το όραμα που περιορίζεται από τα παραθυράκια είναι ένας σημαντικός κίνδυνος για την ασφάλεια.
Εξαρτήματα και εύκαμπτοι σωλήνες
Εξαρτήματα και εύκαμπτοι σωλήνες συνδέουν τα μεμονωμένα εξαρτήματα που μεταφέρουν ψυκτικό μέσο. Τα εξαρτήματα πιέζονται στο άκρο του σωλήνα χρησιμοποιώντας ένα ειδικό εργαλείο. Αυτό το εργαλείο διατίθεται σε διάφορα σχέδια.
Ανεμιστήρας συμπυκνωτή
Ο ανεμιστήρας συμπυκνωτή συμβάλλει στη διασφάλιση της βέλτιστης υγροποίησης του ψυκτικού μέσου ανεξαρτήτως της κατάστασης λειτουργίας του οχήματος. Τοποθετείται ανάντη ή κατάντι του συμπυκνωτή ή / και του ψυγείου του κινητήρα ως πρόσθετος ή συνδυασμένος ανεμιστήρας.
info(!)
Οι ανεμιστήρες συμπυκνωτή ενδέχεται να αποτύχουν λόγω ηλεκτρικής ή μηχανικής βλάβης. Ως αποτέλεσμα, το ψυκτικό μέσο δεν είναι πλέον επαρκώς υγροποιημένο. Η απόδοση του συστήματος κλιματισμού μειώνεται.