Η απώλεια λιπαντικού είναι μία συνηθισμένη βλάβη σε ένα αυτοκίνητο. Αν συμβάινει και στο δικό σου, τότε το πιο σημαντικό από την αναπλήρωση είναι να ανακαλύψεις την αιτία της βλάβης. Πρόκειται για διαρροή ή μήπως ο κινητήρας σου καίει βενζίνη μαζί με λάδι;
-Μπλε καπνός από την εξάτμιση; Καίει λάδι ο κινητήρας σου
-Τσέκαρε με ένα πανί και τον δείκτη για την ποσότητα και την ποιότητα του λαδιού -Σε περίπτωση διαρροής πηγαίνει άμεσα συνεργέιο για αναπλήρωση
Εσύ τι λιπαντικό επιλέγεις για το αυτοκίνητό σου; Απλό ή συνθετικό;
Πως θα το ελέγξεις
Για να ελέγξεις την ποσότητα του λιπαντικού στον κινητήρα, αρκεί να κοιτάξεις το σχετικό δείκτη. Το χερούλι του έχει συνήθως κίτρινο χρώμα και στη βάση του φέρει ειδική ένδειξη για τη μέγιστη και την ελάχιστη ποσότητα του λαδιού στον κινητήρα. Για να γίνει ο έλεγχος με ακρίβεια, βγάλε το δείκτη, καθάρισε τον με ένα καθαρό πανί, βάλε τον πάλι στη θέση του για λίγα δευτερόλεπτα και ξαναβγάλε για να δεις την ένδειξη.
Αν διαπιστώσεις πως η στάθμη του λιπαντικού βρίσκεται κάτω από τη κατώτερη ένδειξη του δείκτη τότε σημαίνει πως από κάπου υπάρχει διαρροή.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Που μπορεί να οφείλεται η διαρροή;
1) Η βάση του κάρτερ
Στα περισσότερα συνεργεία, για να σου αλλάξουν λάδια, ανοίγουν τη βίδα στη βάση του κάρτερ, ώστε να αδειάσουν και τα «κατακάθια» και στη συνέχεια να μπουν τα νέα λάδια από την τάπα του κινητήρα. Πρόκειται για μία κλασική βίδα, η οποία μπορεί πολύ εύκολα να στραβώσει στις βόλτες της υποδοχής, με συνέπεια να προκαλείται διαρροή. Για αυτό πρέπει να επισημαίνουμε στον άνθρωπο που αλλάζει τα λάδια, να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός με την τάπα.
2) Ελαττωματικό φίλτρο
Εκτός από το κάρτερ, τα λάδια μπορούν να διαρρέουν και από ένα ελαττωματικό φίλτρο στον κινητήρα. Αν το έχουν βιδώσει πολύ σφιχτά, από την αλλαγή θερμοκρασίας το φαινόμενο συστολής-διαστολής μπορεί να στραβώσει το φίλτρο ή τις βόλτες στις οποίες βιδώνει. Μπορούμε, βάζοντας απλά το χέρι μας στη βάση του φίλτρου, να διαπιστώσουμε αν από εκεί φεύγουν λάδια. Αν όντως αυτό ευθύνεται για τη διαρροή, τότε θα πρέπει να το αντικαταστήσετε. 3) Τα «καίει» ο κινητήρας
Συχνό φαινόμενο δυσλειτουργίας του κινητήρα είναι να καίει λάδια. Αυτό σημαίνει, ότι τα λάδια περνούν στο θάλαμο καύσης, με συνέπεια να καίγονται μαζί με τη βενζίνη. Ουσιαστικά πρόκειται για την τρίτη πιο πιθανή αιτία απώλειας λιπαντικών, εφ όσον δεις πως δε διαρρέουν από το κάρτερ ή από το φίλτρο. Για να είσαι ακόμη πιο σίγουρος, ότι αυτό είναι που συμβαίνει στο αυτοκίνητό σου, μπορείς να ελέγξεις τα μπουζί. Αν είναι υγρά και σκούρα, ενώ τα έχεις αλλάξει πρόσφατα, τότε σημαίνει πως ο κινητήρας καίει λάδια. Σε ακραίες περιπτώσεις, που το μπουζί «βρέχεται» από λάδι, δε θα δίνει σπινθήρα, οπότε δε θα δουλεύει και κάποιος κύλινδρος, δηλαδή θα «ρετάρει». Τέλος, πάλι σε ακραίες περιπτώσεις, ένα αποδεικτικό στοιχείο είναι η εκπομπή άσπρου καπνού από την εξάτμιση. Στην περίπτωση αυτή, συμβουλέψου κάποιον ειδικό. Αν έχεις προλάβει το φαινόμενο στην αρχή του, αρκεί μία αλλαγή στις «τσιμούχες» του κινητήρα, διαφορετικά θα πρέπει να κάνεις κανονικό ρεκτιφιέ.