ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ
Renault Laguna ΙΙ 1,6 - Citroen C5 1,8 - Ford Mondeo 1,8
Με το βλέμμα του αλλού...
Η νέα γενιά του Renault Laguna "εισάγει καινά δαιμόνια" στην κατηγορία των μεσαίων αυτοκινήτων, προσφέροντας τεχνολογία και ποιότητα σε μεγάλες δόσεις. Με το 16βάλβιδο κινητήρα των 1,6 λίτρων και το -πλούσιο- βασικό επίπεδο εξοπλισμού, το νεότευκτο μοντέλο της Renault εισέρχεται τιμολογιακά
σε "ξένα χωράφια" μοντέλων με μεγαλύτερο σε χωρητικότητα κινητήρα.
Ανέκαθεν τα μοντέλα της Renault ήταν φορείς καινοτόμων ιδεών. Εφαρμογών που είχαν ως στόχο την όσο το δυνατόν πληρέστερη κάλυψη των αναγκών των καταναλωτών. Ετσι προέκυψαν σχήματα όπως του Espace που "εγκαινίασε" την κατηγορία των πολυμορφικών και ακόμα και σήμερα θεωρείται πολύ καλή επιλογή αλλά και του πρωτοποριακού Twingo που έδωσε νέα διάσταση στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων με τις δυνατότητες διαμόρφωσης του εσωτερικού του κατά βούληση.
Η νέα γενιά της Laguna, λοιπόν, εμφανίζεται ως το πρώτο αυτοκίνητο χωρίς το παραδοσιακό κλειδί για το άνοιγμα των θυρών αλλά και την εκκίνηση του κινητήρα. Αντ' αυτού, διαθέτει μια κάρτα σε μέγεθος και σχήμα πιστωτικής, που εξυπηρετεί το τηλεχειριζόμενο άνοιγμα αλλά και το "ξεκλείδωμα" του immobilizer και του ηλεκτρομαγνητικού συστήματος ασφαλείας του τιμονιού. Οσο για την εκκίνηση του κινητήρα, όταν η κάρτα τοποθετηθεί στην ειδική υποδοχή που υπάρχει στην κεντρική κονσόλα του αυτοκινήτου, γίνεται με την πίεση του διακόπτη "Start" δεξιά από το τιμόνι. Ο ίδιος διακόπτης "σβήνει" και τον κινητήρα αλλά μόνο όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο. Εκτός αυτού, η Laguna II εμφανίζει πολλά γνωστά χαρακτηριστικά που συναντώνται και σε άλλα μοντέλα της Renault, όπως είναι τα εμπρόσθια φτερά από συνθετικό εύκαμπτο υλικό, που δεν εμφανίζουν πλαστικές παραμορφώσεις στις μικροεπαφές. Η σχεδίαση του αμαξώματος συνδυάζει αρμονικά τις ευθείες γραμμές με τις ακμές και αποπνέει δυναμισμό. Οπτικά το αμάξωμα δεν προδίδει άμεσα την 5θυρη υπόστασή του, ενώ είναι καλαίσθητο και δείχνει ιδιαίτερα σύγχρονο. Στο εμπρός μέρος ο μεγάλος προφυλακτήρας περιλαμβάνει ένα μεγάλο αεραγωγό, στις άκρες του οποίου υπάρχουν προβολείς ομίχλης.Ο εξοπλισμός της Laguna II είναι πολύ καλός και δικαιολογεί σε ως ένα βαθμό την αυξημένη τιμή της, με βάση τα δεδομένα του ανταγωνισμού με τις μεγαλύτερου κυβισμού προτάσεις. Με κόστος βασικής έκδοσης με κινητήρα 1,6 λίτρων 6.540.000 δραχμές και όλα τα "καλά" σε επίπεδο εξοπλισμού, η Laguna II εισέρχεται σε ένα δύσκολο "στίβο" όσον αφορά τις πωλήσεις, καθώς έχει να ανταγωνιστεί αυτοκίνητα που προσφέρουν αντίστοιχη ποιότητα και χώρους, με παρεμφερές επίπεδο εξοπλισμού και μεγαλύτερους σε χωρητικότητα κινητήρες. Αυτό όμως είναι και το ατού του Γαλλικού μοντέλου έναντι των ανταγωνιστών που δεν προσφέρουν επιλογή στα 1.600 κ.εκ. Oπως ακριβώς συμβαίνει με τα δύο νεοφερμένα σχετικά μοντέλα, που βάση αμαξώματος ανήκουν στην κατηγορία των μεσαίων, ενώ και η τιμή διάθεσής τους τα τοποθετεί εκεί. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο τα παραθέτουμε
"απέναντι" στη Laguna II. Οταν το τεκμήριο δεν είναι πρόβλημα, τα Citroen C5 1,8 (7.200.000 δρχ.) και Ford Mondeo 1,8 5d (6.759.000 δρχ.) μπορούν να προβληματίσουν, επιδεικνύοντας παρεμφερείς
"αρετές"...
Τα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω τονίζουν την προσωπικότητα του αυτοκινήτου, ενώ -κυρίως τα εμπρός- είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικά.
Στο ταμπλό, υπάρχει μια οθόνη υγρών κρυστάλλων, για τον εντοπισμό απώλειας πίεσης
σε κάποιο από τα ελαστικά.
Με το κουμπί που φέρει την ένδειξη "Start" τίθεται σε λειτουργία ο κινητήρας, αλλά και "σβήνει"...
... αφού όμως ο οδηγός έχει τοποθετήσει την κάρτα αντί κλειδιού στην ειδική υποδοχή.
Τα εμπρόσθια φτερά είναι εύκαμπτα για να αποφεύγονται οι μόνιμες παραμορφώσεις στις μικροεπαφές.
ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ Renault Laguna ΙΙ 1,6-Citroen C5 1,8-Ford Mondeo 1,8
Με το βλέμμα του αλλού...