H
Alfa Romeo 146, ο διάδοχος της 33,
παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στα μέσα του 1995. Το κομψό,
πεντάθυρο αμάξωμα της, μήκους 4,257 μέτρων, ανήκει στη μικρομεσαία
κατηγορία. Παραμένει σύγχρονη σχεδιαστικά και διαθέτει παράλληλες
γραμμές που δίνουν την αίσθηση ενός μυώδους σχήματος, οι
οποίες προδιαθέτουν τον υποψήφιο αγοραστή για δυνατές οδηγικές
συγκινήσεις. Στο εσωτερικό, η εικόνα που συναντάει κανείς
είναι ιδιαίτερα ευχάριστη, αφού η εργονομία έχει συνδυαστεί
με πολύ καλό τρόπο με την αισθητική.
Αρχικά, το μοντέλο εφοδιαζόταν με τρεις επίπεδους κινητήρες:
τον 1.351 κ.εκ. με απόδοση 90 ίππους, τον 1,6 λίτρων ονομαστικής
ισχύος 103 ίππων και τον 1.712 κ.εκ. με βέλτιστη ισχύ 129
ίππους. Στις αρχές του 1996, η γκάμα της 145 εξοπλίστηκε
για πρώτη φορά με εν σειρά κινητήρα Twin Spark, χωρητικότητας
1.970 κ.εκ. και απόδοσης 150 ίππων. Η πλήρης αλλαγή κινητήρων,
μαζί με μια μικρής έκτασης αισθητική αναβάθμιση, έγινε μέσα
στο 1997, όπου παρουσιάστηκαν οι εξής τρεις (εν σειρά) 16βάλβιδοι
κινητήρες: ο 1,4 λίτρων απόδοσης 103 ίππων, ο 1,6 λίτρων
μέγιστης ισχύς 120 ίππων και ο 1.747 κ.εκ. με ονομαστική
ισχύ 140 ίππους. Στο σύνολό τους τα μηχανικά σύνολα του
μοντέλου διακρίνονται για την ευστροφία τους και τις πολύ
καλές επιδόσεις που προσδίδουν στο ιταλικό αμάξωμα. Η ελαστικότητα
τους είναι ικανοποιητική, με μια μικρή αδυναμία όταν οι
ρυθμοί περιστροφής είναι χαμηλοί.
Τα επίπεδα εξοπλισμού που συνόδευαν τους δύο μικρότερους
κινητήρες (πέραν του βασικού) ήταν δύο: η έκδοση Lusso και
η έκδοση Junior. Η οδική συμπεριφορά της Alfa Romeo 146
ενθουσιάζει, παρέχοντας παράλληλα αίσθηση σιγουριάς και
ασφάλειας. Οι κλίσεις της στις στροφές είναι περιορισμένες
και το κράτημά της υποδειγματικό.
Οι κύριοι ανταγωνιστές του μοντέλου στην αγορά του μεταχειρισμένου
είναι το Fiat Brava και οι πεντάθυρες εκδόσεις του Peugeot
306 και του VW Golf (γενιάς 92 - 93). Λόγω της απλά ικανοποιητικής
ποιότητας κατασκευής της, μετά από χρήση στο εσωτερικό της
146 μπορεί να ακουστούν τριγμοί ή θόρυβοι. Οι τομείς που
εμφανίζει πιο συχνά βλάβες είναι το ηλεκτρικό κύκλωμα και
το κιβώτιο ταχυτήτων. Την 146 αναμένεται να αντικαταστήσει
η 147.
.
Αξίζει
για:
1.
Τα εύστροφα
μηχανικά σύνολα που διαθέτει και τις εξαιρετικές επιδόσεις
που αυτά προσφέρουν.