ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Περιοδικό - Test

Daihatsu Feroza:
 
Η μικρή και εκτός δρόμου ιαπωνική πρόταση
 
To Daihatsu Feroza παρουσιάστηκε πρώτη φορά το 1988, σαν το μικρό «αδερφάκι» του Daihatsu Rocky, το οποίο μπορούσε να κάνει τα πάντα και να πάει παντού. Με όγκο και εξοπλισμό που του επέτρεπε να κυκλοφορεί άνετα μέσα στην πόλη, αλλά και εφοδιασμένο με έναν -θετικής απόκρισης- 16βάλβιδο κινητήρα 1,6 λίτρων και ένα σύστημα επιλεγόμενης τετρακίνησης, το «μικρό» εκτός δρόμου της ιαπωνικής εταιρείας κατάφερε πολύ γρήγορα να κερδίσει μια αξιόλογη θέση στις προτιμήσεις των Ελλήνων καταναλωτών.
Το 1990, η Daihatsu προσθέτει στην γκάμα της μια νέα έκδοση με μόνιμη τετρακίνηση, ενώ στην ουσιαστική ανανέωση του μοντέλου προχωρά το 1995, όπου πέρα από την εξωτερική εμφάνιση του αυτοκινήτου, αλλάζει και η ανάρτηση, που από ρυθμιζόμενη (τριών θέσεων, μαλακή, μεσαία, σκληρή) γίνεται απλή. Αξίζει να αναφερθεί ότι το Feroza κυκλοφόρησε αποκλειστικά σε μια τρίθυρη έκδοση με αφαιρούμενη οροφή, γεγονός που κάλυπτε με το παραπάνω τις περισσότερες απαιτήσεις.
O κινητήρας του Feroza είναι εύστροφος, αλλά αποδίδει την ισχύ και τη ροπή του στις υψηλές στροφές, πράγμα όχι και τόσο βολικό για τις δύσκολες εκτός δρόμου καταστάσεις. Την κατάσταση σώζει το κοντό σε κλιμάκωση κιβώτιο, το οποίο δεν προβληματίζει. Η οδική συμπεριφορά του μοντέλου, σε γενικά πλαίσια κρίνεται ουδέτερη, ενώ μόνο στην περίπτωση που πιεστεί αρκετά -και η μετάδοση στηρίζεται μόνο στον πίσω άξονα- θα εμφανίσει τάσεις υπερστροφής. Στο χώμα, οι αναπηδήσεις του πίσω άξονα (λόγω των φύλλων σούστας της ανάρτησης), σε συνδυασμό με το μικρό μετατρόχιο και το υψηλό κέντρο βάρους, εμπνέουν ανασφάλεια στον οδηγό που θα επιχειρήσει να κινηθεί γρήγορα.
Το εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι ευχάριστο και πλούσια εξοπλισμένο. Στο στάνταρ εξοπλισμό του περιλαμβάνονται όλες οι ηλεκτρικές γνωστές ευκολίες, ένα ρυθμιζόμενο καθ' ύψος -υδραυλικό- τιμόνι, αλλά και ένα κλισιόμετρο στο κέντρο της κονσόλας. Τα καθίσματα διαθέτουν καλή επένδυση, ενώ τα δυο μπροστινά παρέχουν καλή πλευρική στήριξη. Η παραγωγή του σταμάτησε το 1998, ενώ τη θέση του στην γκάμα της εταιρείας πήρε κατά κάποιο τρόπο το Terios 1,3
Τα σημεία που πρέπει κανείς να προσέξει στην αγορά ενός μεταχειρισμένου Feroza, έχουν να κάνουν αποκλειστικά με φθορές που αφορούν τον εκτός δρόμου χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Ετσι, οι αναρτήσεις, τα διαφορικά και το κιβώτιο ταχυτήτων χρήζουν προσοχής, καθώς πρόκειται για τα πιο ευπαθή σημεία στη σκληρή, εκτός δρόμου χρήση.
Βασικότεροι ανταγωνιστές του είναι το Suzuki Vitara 3d 1,6 και τα Lada Niva 1,6/1,7.


. Αξίζει για:
1. Την αξιοπιστία του.
2. Την καλή μεταπωλητική του αξία.
3. Τις ικανοποιητικές επιδόσεις του κινητήρα του.